Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 08 19

Aštuntojo dešimtmečio pradžioje „Porsche 911“ modelio likimas buvo pakibęs ant plauko

Prieš daugiau nei keturis dešimtmečius „Porsche“ vadovybę užklupo krizė: kompanijos veidą atspindintys 911 modeliai dėl neįprastos variklio komponuotės buvo sunkiai valdomi automobiliai. Negana to, jie kai kuriems klientams neįtiko ir dėl pernelyg kompaktiškų gabaritų. Pavojaus varpai šiam gamintojui nepatiko.
„Porsche 928“
„Porsche 928“ / „Porsche“ nuotr.

Tai privertė vokiečius susėsti prie apskrito stalo ir pasvarstyti: kuo gi būtų galima pakeisti šį flagmaną? Gamintojas užsinorėjo GT klasės automobilio su galingu varikliu priekyje ir galiniais varančiaisiais ratais. Taip ir gimė „Porsche 928“ projektas.

Inžinieriai savo vadovui Ferry Porsche‘ui pateikė keletą tokio automobilio koncepcijų. Jie siūlė įvairius techninius sprendimus, tačiau modeliai su varikliais viduryje arba gale tiesioginiu reisu buvo nusiųsti į šiukšlių dėžę. Mat,  techniškai viską sutalpinti tokio automobilio kėbule buvo per sunku, o kompanijos vadovybei norėjosi erdvesnio salono bei daugiau vietos keleiviams. „Porsche“ nepamiršo savo sąlygų – jiems reikėjo GT klasės modelio.

Tuo metu Vokietijos automobilių gamintojas baiminosi ir Jungtinių Amerikos Valstijų. Mat, įkėlę koją į šią rinką jie užsitraukė spaudos nemalonę – daugybė kritikų automobilius su varikliais gale apibūdino nesaugiais.

Porsche nuotr./Porsche 928
„Porsche“ nuotr./„Porsche 928“

Variklių guru Ferdinandas Piechas naujajam projektui norėjo sukurti 4,6 litro V10 motorą. Tam jis būtų panaudojęs du „Audi“ penkių cilindrų variklius, tačiau „Porsche“ vadovai nenorėjo, kad jų produktuose būtų galima rasti „Volkswagen“ kvapo. Ironiška, bet įdomu ką apie tokią poziciją galvoja dabartiniai vadovai...

Pirmasis 928 prototipas buvo sukurtas su 5,0 litrų V8 jėgaine, generuojančia 300 AG. Visgi, pramonę užklupus naftos krizei tokio gigantiško motoro buvo atsisakyta – jį pakeitė šiek tiek kompaktiškesnis 4,5 litro V8, generuojantis 240 AG. Gamintojui tokio variklio siūlomas dinamikos ir ekonomiškumo balansas pasirodė priimtinas.

Automobilių mėgėjai pirmąjį „Porsche 928“ išvydo 1977-ųjų Ženevos tarptautinėje parodoje, o po metų šiais automobiliais jau buvo prekiaujama. Nors ir pardavimai kompanijos nedžiugino, spaudoje sklido patenkintų žurnalistų atsiliepimai tiek dėl komforto, tiek dėl dinaminių savybių. Negana to, dėl kai kurių techninių sprendimų, tokių, kaip variklio aušinimas skysčiu, 928 buvo laikomas modernesniu nei to meto 911.

Porsche nuotr./Porsche 928
„Porsche“ nuotr./„Porsche 928“

Kad ir kaip būtų, Kompanija neišsižadėjo legendinio 911. „Porsche“ valdybos narių nutarimu, abu automobiliai buvo palikti gamoje.

928 buvo gaminamas ne taip jau trumpai – iki 1995-ųjų. Artėjant link gamybos pabaigos, 1992-aisiais gamintojas pristatė ir karščiausią 928 GTS su 5,4 litro V8 motorais. Jie generavo 350 AG.

Nors ir pastarasis modelis „Porsche“ finansinei padėčiai daug naudos nedavė, 1993-iaisiais kompanija pristatė naujos kartos 911 (993 seriją). Būtent pastarasis automobilis buvo tai, ko vokiečiams reikėjo – modernus, patikimas ir pilnavertis 911, ištiesęs kompanijai gelbėtojo ranką.

Tačiau nereikia pamiršti ir 928. Kad ir kaip keistai jie atrodo su pakeltais priekiniais žibintais, 18 metų gaminti GT klasės „Porsche“ turi savo žavesio. Verta prisiminti ir faktą, kad tai – vienintelis šios kompanijos atstovas „Gran Turismo“ kategorijoje per visą kompanijos istoriją.

Porsche nuotr./Porsche 928
„Porsche“ nuotr./„Porsche 928 GTS“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs