Tačiau iš tiesų pirmiausiai tokį grafinį sprendimą sugalvojo ne „General Motors“ ir tikrai ne turgaus prekeiviai, pardavinėjantys beribę aibę falsifikuotų aksesuarų. Tada, kai toks sprendimas pirmą kartą buvo parodytas viešai, net nebuvo jokių minčių apie „Viper“ gamybą.
Viskas prasidėjo gūdžiais 1951-aisiais, kai amerikietis Briggsas Swiftas Cunninghamas Antrasis nusprendė debiutuoti Le Mano 24 valandų lenktynėse. Šiam iššūkiui jis paruošė keletą „AC Cobra“ kiek primenančių „Cunningham“ bolidų, kurie nuo aibės kitų lenktyninių automobilių išsiskyrė unikaliomis dekoracijomis – dvejomis išilgai kėbulo einančiomis mėlynomis juostomis.
Wikipedia.org nuotr./„Cunningham C4R“ |
Tais metais Le Mano 24 valandų lenktynėse šis ekipažas nepapuolė net tarp dešimties greičiausių, tačiau matytus amerikiečių grafinius sprendimus automobilių pramonė priėmė su džiaugsmu.
1996-aisiais „Dodge“ pristatė „Viper GTS“. Sportiškas amerikiečių automobilis su gigantišku V10 varikliu pasižymėjo ne tik didele galia bei nesenstančiu kėbulo dizainu, bet ir dvejomis 8 colių pločio baltomis juostomis.
Tačiau tai nebuvo pirmasis kartas, kada nuo šeštojo dešimtmečio pradžios kažkas panaudojo šį sprendimą. Eilę metų taip dekoruojami buvo įvairūs sportiški automobiliai. Praktiškai kiekvienas save lenktynininku laikęs vairuotojas svajojo taip papuošti savo automobilį.
Prieš dešimtį metų panašios mados vyravo ir Lietuvoje – dažnas entuziastas gatvėje po pirmosios „Greiti ir įsiutę“ dalies pamatęs tokiomis juostomis papuoštą automobilį matyt pakeldavo antakį, tačiau kultūrai besivystant šis sprendimas nugrimzdo užmarštin. Palikime jį tiems automobiliams, kuriems tai tinka – nors ir naujausiam „Viper“.
Gamintojo nuotr./„Dodge SRT Viper GTS“ |