Nuo ankstyvos jaunystės italas kartu su savo tėvu sukosi prie traktorių. Baigęs vidurinę bei techninės krypties aukštąją mokyklą Bolonijoje Ferruccio susidūrė su dideliu nuopuoliu – jis tapo karo belaisviu ir buvo įkalintas britų armijos. Tačiau belaisvį britai vertė dirbti technikos srityje – čia ir užvirė visa košė.
Net ir neturėdamas užtektinai detalių bei įrangos jis sugebėdavo aptarnauti bei pataisyti karinę techniką. Karui pasibaigus ponui Lamborghini buvo leista grįžti namo. Turėdamas pakankamai daug bene sunkiausiomis sąlygomis įgytos patirties jis nusprendė kurti savo traktorių verslą.
1949-aisiais nedideliame garaže Ferruccio surinko pirmuosius traktorius. Italams tokia nagingo vyruko kūryba patiko ir netrukus „Lamborghini“ traktoriai buvo vadinami geriausiais visoje Italijoje. Sakoma, kad gabusis meistras savo gimtajame mieste organizuodavo traktorių varžybas – taip jis siekė parodyti savo technikos pranašumą.
Stabiliai finansiškai laikęsis „Lamborghini“ traktorių kompanijos įkūrėjas jautė aistrą ir sportiniams automobiliams. Tais laikais jis turėjo „Mercedes-Benz SL300“, „Jaguar E-type“ bei „Ferrari 250GT“. Tai – tas pats, kas šiais laikais turėti „Mercedes-Benz SLS AMG“, „F12 Berlinetta“ ir dar keletą apie milijoną litų kainuojančių superautomobilių. Visgi, savo tautiečių kūryba jis nusivylė.
Ferruccio nusprendė nuvykti pas poną Enzo Ferrarį ir pasiūlyti šį bei tą pakeisti. Tiksliau – jam labai nepatiko sportinio automobilio sankabos mechanizmas. Tačiau arogantiškas Enzo nesutiko su Lamborghini nuomone. „Problema yra ne mūsų automobilyje. Problema yra jo vairuotojas“, – kategoriškai atsakė „Ferrari“ vadovas.
Toks akibrokštas įsiutino poną Ferruccio – jis kaipmat grįžo į savo dirbtuves ir pritaikė savo traktoriuose naudojamą mechanizmą sportiškam „Ferrari 250GT“ automobiliui. Tačiau tai darant jam gimė geniali idėja – kodėl gi nesukūrus savo „Gran Turismo“ klasės automobilio?
Lygiai prieš pusę amžiaus, 1963-iaisiais Italijos Sant Agatos miestelyje buvo pastatyta nauja automobilių gamykla. Vos per ketverius mėnesius „Automobili Lamborghini“ specialistai suprojektavo sportišką 350GTV su V12 atmosferiniu varikliu. Šio motoro platforma buvo naudojama dešimtmečius. Ferruccio savo techniką demonstravo ir tarptautinėse automobilių parodose, beveik po kiekvieno šios jaunos įmonės pasirodymo spaudoje mirgėjo vien teigiami atsiliepimai. Žurnalistai nevengė „Lamborghini“ įvardinti, kaip pajėgių „Ferrari“ konkurentų, kad ir kaip ponui Enzo visa tai nepatiko.
Sakoma, kad Ferruccio Lamborghini ir Enzo Ferraris po pirmosios akistatos taip daugiau niekada ir nesusitiko, tačiau priešais jų taip pat niekas nevadino.
Įdomu tai, kad „Lamborghini“ bendrovės vadovo Zodiako ženklas yra jautis, be to, vyrą visada žavėjo korida. Tai tapo priežastimi, kodėl šios markės automobilius puošia buliaus atvaizdai. 1966-aisiais „Lamborghini“ pristatė vieną gražiausių automobilių visoje istorijoje ir pavadino jį itališkos bulių veislės vardu „Miura“. Beveik visi serijiniai „Lamborghini“ superautomobiliai nuo to laiko buvo vadinami būtent bulių veislių pavadinimais ar tiesiog garsių bulių vardais.
Ferruccio Lamborghinis bendrovę valdė iki 1972-ųjų, o po širdies smūgio 1993-iųjų žiemą italas mirė. Pakeitusi daugybę naujų savininkų nuo aštuntojo dešimtmečio pradžios dabar Italijos superautomobilių gamintoja priklauso Vokietijos pramonės gigantei „Audi“.
Mato Buzelio nuotr./„Lamborghini“ automobiliai Sant Agatoje |