2013 08 22

Ikoniškasis aštuntojo dešimtmečio dizaino šedevras, nubrėžęs ryškią „Lamborghini“ evoliucijos kryptį

Jeigu reikėtų paminėti du pačius svarbiausius „Lamborghini“ modelius kompanijos istorijoje, neabejotinai dėmesys kryptų link jau apkalbėto „Miura“ bei kampuoto „Countach“. Pirmasis modelis buvo sportiškų šios markės mašinų pradžia – italai atsisakė klasikinės GT tipo automobiliams būdingos komponuotės, kurią vėliau perleido taip pat labai svarbiam „Countach“.
„Lamborghini Countach“
„Lamborghini Countach“ / Mato Buzelio nuotr.
Temos: 1 Lamborghini

Jeigu nuvyksite į „Lamborghini“ muziejų, gidas jums papasakos, kodėl šis automobilis pavadintas ne bulių veislės ar konkretaus buliaus, nukovusio žymų matadorą, vardu. Mat, kai aštuntojo dešimtmečio pradžioje „Lamborghini“ dizaino vadovas išvydo „Bertone“ studijoje pagamintą koncepciją, jo liežuvis tesugebėjo ištarti vienintelį žodį – „Countach!“

Šiuo žodžiu jis išreiškė savo nuostabą – nesuskaičiuojama gausa aštrių linijų pasižymintis prototipas tada išties vertė išsižioti net ir patyrusius dizainerius. Išvertus iš Pjemonto kalbos „Countach“ reikštų „Oho...“. Sakoma, kad analogiškai reaguodavo Lotynų Amerikos vyrai, pamatę itin dailias moteris.

Mato Buzelio nuotr./Lamborghini Countach
Mato Buzelio nuotr./„Lamborghini Countach“

Mašiną projektavęs Marcello Gandinis tada buvo dar šviežiai iškeptas specialistas – jis neturėjo daug patirties, kad aplinkiniai iš jo tikėtųsi tokio rezultato. Visgi, italas šiam žemam bei smailam automobiliui suteikė dar vieną išskirtinį bruožą – į viršų pakeliamas duris. Juokas juokais, tačiau karštą vasaros dieną be tokių durų šiuo automobiliu lėtose egzotiškų miestelių gatvėse važiuoti būtų didelis košmaras. Durų langai prasiveria vos keletą centimetrų, todėl pamatę tokia mašina su pakeltomis durimis iš lėto važiuojantį vairuotoją, nenustebkite – juk „Countach“ neturi oro kondicionieriaus.

Nuo 1974-ųjų per 16 gamybos metų italai surinko kiek daugiau nei 2 tūkstančius tokių superautomobilių. Versijų buvo apstu: nuo bazinių LP400 iki LP500  ar 5000QV, kurių 5,2 litro V12 varikliai turėjo po keturis vožtuvus cilindrui, o šešis dviejų kamerų „Weber“ karbiuratorius pakeitė modernesnė „Bosch“ įpurškimo sistema. Galinis langas po tokio sprendimo neteko visų funkcijų – už jo buvo matomas tik du masyvūs oro paėmimo kolektoriai.

Mato Buzelio nuotr./Lamborghini Countach
Mato Buzelio nuotr./„Lamborghini Countach“

Kitas įdomus aspektas apie „Countach“ – spoileris. Kai debiutavo LP400 S versija, ji neturėjo jokio papildomo galinio spoilerio, tačiau vieną „Formulės-1“ komandą valdęs Walteris Wolfas sumanė nuosavam „Countach LP400 S“ pritaikyti V formos spoilerį. Tokia modifikacija neliko nepastebėta – netrukus ši detalė buvo įtraukta į papildomos įrangos sąrašą po pasirodymo kino juostoje „The Cannonball Run“. Beveik kiekvienas tokio automobilio savininkas ją užsisakė. Tačiau įdomu tai, kad realios naudos iš šio spoilerio nebuvo. Priešingai – jis tik trukdė pasiekti didesnį maksimalų greitį.

Pono Marcello Gandinio suprojektuotas „Countach“ drastiškai pakeitė „Lamborghini“ veidą. Kažin, ar „Diablo“, „Murcielago“ bei „Aventador“ būtų tokie kampuoti, jeigu ne šis, lyg kirviu iš medžio gabalo iškapotas „Countach“.

Mato Buzelio nuotr./Lamborghini Countach
Mato Buzelio nuotr./„Lamborghini Countach“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis