Tačiau aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje „Volvo“ pradėjo bendradarbiauti su garsia Italijos dizaino studija „Bertone“. Ši kompanija buvo puikiai žinoma dėl didžiulės gausos suprojektuotų įvairiausių „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Lamborghini“ markės automobilių.
Matyt švedams pabodo pernelyg niūriai atrodantys jų automobiliai, todėl buvo sukurtas itin prašmatnus „Volvo 262C“. Šiandien pažvelgus į šį šedevrą, dideliu grožiu vadinti jo neapsiverčia liežuvis. Tačiau tai buvo tik trejus metus trukusi įžanga.
„Volvo“ nuotr./„Volvo 780“ |
Antrasis abiejų kompanijų bendro darbo rezultatas buvo gaminamas ant „Volvo 700“ serijos pagrindo. Pristatę naujutėlaitį 780 kupė modelį italai švedams pagaliau leido didžiuotis savo gama – ją papildė labai elegantiškas automobilis.
Nors ir didžioji dauguma mechaninių komponentų, tarp kurių yra ir variklis, pakaba, transmisijos dalys bei galinė ašis buvo panaudota iš 760 modelio, 780 pasižymėjo unikaliomis kėbulo ir vidaus detalėmis. Net ir priekinės bei galinės šviesos buvo skirtingos.
1986-aisiais pasirodę automobiliai pirkėjus traukė ne tik galingais varikliais, bet ir puikia įranga. Odinės sėdynės, tikro medžio apdaila bei aukštos klasės garso aparatūra buvo kažkas naujo „Volvo“ šeimoje. Šių švediškų kupė modelių pirkėjai variklius galėjo rinktis iš pakankamai plačios gamos. Nuo 2,0 litrų, keturių cilindrų motoro su turbokompresoriumi, iki 2,8 litro V6 atmosferinio agregato.
„Volvo“ nuotr./„Volvo 780“ |
Visgi, Švedijos kompanijos inžinieriams nepatiko sunkokas 6 cilindrų motoras, todėl paskutiniais gamybos metais tokių motorų buvo atsisakyta. Vietoje jų kompanija pasiūlė 2,3 litro variklius su du paskirstymo velenėlius turinčiomis galvutėmis bei turbokompresoriais. Italijos rinkai buvo parduodamos galingiausios versijos su 2,0 litrų „Turbo“ varikliais, kurių generuojama galia siekė 200 AG. Tai – bene vertingiausios 780 versijos.
1991-aisiais „Volvo“ pagamino paskutiniuosius „Coupe“ modelius. Šis vardas paskutiniais metais pakeitė prieš tai buvusį skaitinį pavadinimą 780. Per penkerius gamybos metus gamintojas pardavė kiek daugiau nei 8,5 tūkst. šių kartu su „Bertone“ projektuotų modelių, o šiomis dienomis gerai išlaikyto tokio modelio kaina gali siekti ir iki dešimties tūkstančių eurų (apie 35 tūkst. Lt).
Nors ir tiesioginio įpėdinio šis automobilis neturi, kitas panašių proporcijų „Volvo“ automobilis debiutavo 1997-aisiais. Tai buvo C70.
„Volvo“ nuotr./„Volvo 780“ |