Ikoniškasis britiškas automobilis savo bruožus išlaikė iki šių dienų, tačiau iki 2000-ųjų jis keitėsi ypatingai kukliai. Nors ir per savo istoriją klasikiniai MINI buvo gaminami 3 skirtingų kompanijų, į kėbulo formų klausimus per daugiau nei 40 metų buvo žiūrima per konservatorišką prizmę.
Negana to, 1999-aisiais šis automobilis buvo pripažintas, kaip įtakingiausiu po pramonę iš esmės pakeitusio, ankstyvojo „Ford Model T“. Per ilgą MINI istoriją buvo parduota apie 5,3 milijono įvairių šių automobilių versijų. Savaime suprantama, didžioji dauguma jų riedėjo gimtosios Didžiosios Britanijos gatvėmis, šalia keistai atrodančių triračių „Reliant“.
Lino Bučinsko nuotr./„Austin Mini Countryman“ |
Tačiau kompaktiški bei charizmatiški automobiliai žavėjo ne tik to meto vairuotojus, bet ir kino prodiuserius. Ne vienas toks automobilis buvo vaizduojamas įvairiuose, daugiau ar mažiau garsiuose filmuose.
Bene pirmoji kino juosta, kurioje šiems automobiliams buvo paskirti bene esminiai vaidmenys, buvo 1969-ųjų „Itališkas apiplėšimas“ („The Italian Job“). Kurdami naują šio filmo versiją 2003-iaisiais kino prodiuseriai pasirinko legendinių MINI įpėdinius.
Visgi, pagalvojus apie asociacijas tarp MINI ir įvairių kino filmų akimirksniu į galvą šauna puikiai žinomas komikas Rowanas Atkinsonas, arba, tiesiog, ponas Bynas. Legendinis britų komikas pusę dešimtmečio televizijos ekranuose buvo matomas kartu su savo „British Leyland Mini 1000“ automobiliu.
Lino Bučinsko nuotr./„Austin Mini Countryman“ |
1995-aisiais baigus filmuoti „Pono Byno“ serijas, originalųjį automobilį-aktorių imta eksponuoti įvairiose parodose. Vienu periodu, iki 1997-ųjų ši maža mašina tapo „Rover Group“ muziejaus traukos centru. Visgi, tais metais „British Leyland Mini 1000“ buvo parduotas kino automobilių muziejui, kuriame dabar galima rasti ne vieną „Betmeno“, James‘o Bondo automobilį. Tame pačiame „Cars of the Stars Motor Museum“ galima pamatyti ir „Ratuotas Riteris“ seriale filmuotą „kalbantį“ automobilį.
Žavūs britiški automobiliai yra svarbi jungiamoji automobilių istorijos grandies dalis. Net ir šiomis dienomis kelių dešimčių metų senumo MINI gatves puošia ne ką prasčiau nei visiškai nauji sportiški ar elegantiški automobiliai.
Lino Bučinsko nuotr./MINI |