Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 08 05

Mėlyna, violetinė ir raudona: BMW M ženkliuko spalvų istorija

Tikriausiai pamenate tą posakį, kad Lietuvoje BMW M serijos modelių važinėja daugiau nei jų buvo iš viso pagaminta. Juokas juokais, tačiau nemaža dalis tokių automobilių vairuotojų (nesvarbu, ar tai – tikras M3, ar 3 serija su M paketu, ar tiesiog iš Gariūnų nupirktu ženkliuku) tikriausiai nė nežino, ką simbolizuoja M divizijos spalvos.
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL / Lino Bučinsko nuotr.

„BMW Motorsport GmbH“ divizija debiutavo 1972-ųjų gegužę, nors sportiniai šios markės automobiliai lenktynių trasose buvo sėkmingi ir beveik dešimčia metų anksčiau. Tuo metu joje dirbo vos 35 žmonių kolektyvas, o pirmasis jų projektas buvo dar dabar plaukus šiaušiantis BMW 3.0 CSL.

Visgi, pradedant pirmuoju serijiniu šios divizijos sukurtu (super) automobiliu BMW M1, baigiant dabartiniais M5, M6 bei netrukus pasirodysiančiais M3 ir M4, visos šios mašinos dėvėjo, dėvi ir dėvės M ženkliukus, šalia kurių pavaizduotos ir trys spalvos: mėlyna, violetinė ir raudona.

M divizija šias spalvas pasirinko ne veltui – dvi iš jų atspindi simboliką bei vertybes, kalbančias apie „BMW Motorsport GmbH“ istorinį paveldą.

Gamintojo nuotr./BMW M logotipas
Gamintojo nuotr./BMW M logotipas

Pirmoji, mėlyna spalva simbolizuoja gimtojo BMW regiono, Bavarijos, žemę. Mėlyna spalva kompanijos emblemoje (ne M divizijos, o BMW logotipe) turi lygiai tą pačią reikšmę.

Raudonoji spalva, kai kurių šaltinių teigimu, rodo kompanijos bendradarbiavimą su naftos pramonės gigante iš JAV, „Texaco“ kompanija. Tačiau tikri BMW gerbėjai su tokiu teiginiu sutikti nelinkę – jų nuomone, ši spalva M logotipe figūruoja dėl „Castrol“ kompanijos, kuri eilę metų bendradarbiavo su BMW, kaip pagrindinė alyvos tiekėja. Negana to, ankstyvieji BMW 3.0 CSL modeliai lenktynėse buvo dekoruoti būtent „Castrol“ rėmėjų simbolika ir spalvomis.

Tarpinė – violetinė spalva šiame logotipe reikšmės praktiškai neturi. „BMW Motorsport GmbH“ divizija ją pasirinko, kaip švelnų perėjimą nuo mėlynos prie raudonos spalvos. Bet net neabejojame, kad pasaulyje sklando koks tuzinas legendų apie šios spalvos reikšmę M logotipe. Gera žinia, perskaitę šias eilutes būsite gudresni ir žinosite tikrąją jo reikšmę.

M divizija plėtėsi geometrinės progresijos greičiu – 1988-aisiais ten dirbo daugiau nei 11 kartų didesnis kolektyvas. Kiekvienas naujas „BMW Motorsport GmbH“ meistrų projektas yra bandomas bei tobulinamas Niurburgringo trasoje, tuo tarpu M paketą turintys modeliai pasižymi tik kai kuriais „tikrųjų emkių“ privalumais.

Lino Bučinsko nuotr./BMW 3.0 CSL
Lino Bučinsko nuotr./BMW 3.0 CSL

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai