Džentelmenų ralis
„ORLEN Lietuva Classic Rally” renginys sukvietė tikrus klasikinių vertybių ambasadorius, kuriuos varo pirmiausia ne degalai, o didžiulė aistra ir atsidavimas, pareiga išlaikyti techninį paveldą mūsų keliuose ir džiuginti visus nuostabiais klasikiniais automobiliais.
(Lino Bučinsko nuotr.)/2013 m. „ORLEN Lietuva Classic Rally“ akimirka |
„Kaip automobilių degalai paverčia energiją judėjimu, taip klasikinės technikos tausojimas, atsakingas elgesys ir geras skonis padaro automobilį vertybe, kuri džiugina ne tik savininką, bet ir aplinkinius.”, – sako bendrovės „ORLEN Lietuva” generalinis direktorius Ireneuszas Fąfara.
Į šių metų ralį susirinko dalyviai iš įvairių šalių – Švedijos, Lenkijos, Vokietijos ir, be abejo, Lietuvos. Jų vairuojami klasikiniai automobiliai sukūrė ypatingą technikos vertybių puokštę – nuo 1923 m. BSA motociklo ar 1960-ųjų „Jaguar” sedano, iki trejeto puikių „Mini” ar dviejų „Porsche 911” sportinių automobilių.
Ralio nugalėtojai
(Algirdo Venskaus nuotr.)/2013 m. „ORLEN Lietuva Classic Rally“ akimirka |
„ORLEN Lietuva Classic Rally” vyko pagal Europos klasikinių automobilių renginiuose įsitvirtinusias taisykles – automobiliai skirstėsi į dvi klases pagal pagaminimo metus, o nugalėtojas buvo išrinktas pagal tikslaus laiko ir specialiųjų rungčių rezultatus. Atskiras Neringos mero apdovanojimas buvo teikiamas greičiausiai Nidos centre surengtos slalomo rungties vairuotojui. Juo tapo „Porsche 911 Targa” vairavęs klaipėdietis Karolis Gedgaudas.
„Jaučiau, kad žiūrovams norisi ne tik pamatyti gražius automobilius, bet ir greitą, gražų vairavimą. Nustebau, kai išgirdau kvietimą lipti ant scenos – galvojau, kad mano važiavime buvo per daug šou elementų. Laimėti Neringos mero taurę yra labai smagu.”, – sakė specialiosios rungties nugalėtojas Karolis Gedgaudas.
Iki 1983-ųjų pagamintų automobilių „Oldtimer” klasėje pirmą vietą iškovojo jau minėti Linas Barščevičius ir Rimas Zapalskis. Praėjusiais metais „Volkswagen Kafer” automobilį iškeitęs į „Škoda” markės kupė, „Vabalų” klubo prezidentas pergalės šampanu pasidalino ir su savo šturmanu, ir su visais lenktynių dalyviais bei organizatoriais.
(Algirdo Venskaus nuotr.)/2013 m. „ORLEN Lietuva Classic Rally“ akimirka |
„Oldtimer” klasės rezultatai
1. Linas Barščevičius ir Rimas Zapalskis, „Škoda 110R” 1977 m.
2. Almantas Asipavičius ir Veta Armonaitė, „Mercedes-Benz W123” 1982 m.
3. Elmantas Mickevičius ir Tadas Visockas, „Mercedes-Benz 280 SE/8” 1970 m.
„Youngtimer” klasėje džiaugsmas lipti ant pirmojo nugalėtojų pakylos laiptelio atiteko pirmą kartą tokio pobūdžio renginyje startavusiems Justui Jasaičiui ir Andriui Čistovui. Į finišą 260 km ilgio maršrutu juos vežė 1992 m. gamybos „Rover Mini” automobilis, pravarde Plombyras (matyt, dėl vanilinius ledus primenančios automobilio spalvos).
(Algirdo Venskaus nuotr.)/2013 m. „ORLEN Lietuva Classic Rally“ akimirka |
„Per pietų pertrauką mūsų bičiulis OLCR ralio dalyvis Augis Rudak, peržvelgęs akimis preliminarius rezultatus, įspėjo mus apie labai gerą mūsų pasirodymą. Antroje ralio dalyje važiavome pasitempę ir susikaupę. Ir, ralio pabaigoje, naujokų sėkmė mūsų neapleido.”, – sakė „Youngtimer” klasės nugalėtojas Justas Jasaitis.
„Youngtimer” klasės rezultatai
1. Justas Jasaitis ir Andrius Čistovas, „Rover Mini” 1992 m.
2. Mantas Turskis ir Karolis Gedgaudas, „Porsche 911 Targa” 1987 m.
3. Valdas Juozas Vilūnas ir Remigijus Dermantas, „Rover Mini” 1990 m.
2013-ųjų „ORLEN Lietuva Classic Rally” varžybose startavo 34 skirtingos transporto priemonės, kurios sudarė nepakartojamą techninio paveldo puokštę. Šiame ralyje susitiko vokiški, prancūziški, sovietiniai, amerikietiški, čekiški ir net japoniški automobiliai. Sportiniai kupė, limuzinai ir motociklai. Lietuviai, vokiečiai ir lenkai.
Drauge su kiekvieną automobilį papuošusiais starto numeriais, dalyviai visus 260 km vežė ir svarbią saugaus vairavimo žinią. Ant kiekvieno automobilio galinio lango puikavosi lipdukas, kviečiantis kiekvieną dieną prie vairo būti mandagiais, atsargiais ir supratingais vairuotojais.