Jaunas vokietis per Europą rieda senutėliu „MZ Trophy“ motociklu su 17 „arklių“

Keltas per Kuršių neriją. Veidrodėlyje šmėkšteli keistas melsvas motociklas. Iš pirmo žvilgsnio labai primena senovinius „ižus“, kurie lygiai taip pat būdavo švelniai žydri. Tik gremėzdiški purvasaugiai tamsiau mėlyni. Netrukus paaiškėja, kad tai Rytų Vokietijos stebuklas jaunimui MZ su visomis 17 arklio galių.
„MZ Trophy“
Vokietis Kristianas ir jo „MZ Trophy“ / Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr.

Kažkur kelto gale girdisi variklio tarškėjimas, primenantis ne visai ritmingą skardinio kibiro daužymą mediniu pagaliu. Iš pirmo žvilgsnio – senas rusiškas „ižas“ – mėlynas, buvęs dar gerokai prieš tuos raudonus. Tik kažkas ne taip – lyg variklis menkesnis, lyg lempa ne ta.

Priėjus kiek arčiau, jau supranti klydęs, tačiau teisinies – juk sovietų inžinieriai viską kopijuodavo ir pateikdavo kaip savo.

Gali būti, kad „ižo“ veidas buvo vogtas iš šios dar neaiškios kilmės „birbynės“. Variklio garsas iš tiesų labiau primena silpną ir kiek padrožtą motociklą „Minsk“.

Reikia išsiaiškinti iki galo. Jaunuolis nusiima šalmą. Kalba vokiškai, tačiau šiek tiek supranta ir angliškai, kelis žodžius pasako rusiškai. Kristianas yra iš Rytų Vokietijos, kur ir buvo gaminamas šis stebuklas ant dviejų ratų.

Tai „MZ Trophy“ – nieko sau trofėjus. Rytų Vokietijos produktas septintojo dešimtmečio jaunimui. Didžiosios raidės, anot savininko, reiškia gamyklą ir miestą – Čopau (Zschopau), esantį Saksonijos žemėje.

„Motorenwerke Zschopau“ – taip ši gamykla vadinosi anuomet, kai buvo pagamintas šis modelis. Gamykla įkurta 1906 metais. Tik 1920-aisiais pradėjo gaminti kažką su ratais.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„MZ Trophy“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„MZ Trophy“

Aukso amžius – 1929-ieji. Tais metais gamykla į pasaulį paleido 60 tūkst. DKW motociklų. Tai leido vadintis didžiausia motociklų gamykla pasaulyje. Netrukus buvo pradėti gaminti ir maži automobiliai.

1932 metais susijungė kelios didžiulės kompanijos – „Audi“, „Horch“, „Wanderer“ ir DKW. Sovietmečiu viskas gerokai pasikeitė. 1956-aisiais šios kompanijos pavadinimas skambėjo taip – „VEB Motorradwerk Zschopau“. Taip pirmą kartą šie motociklai buvo pakrikštyti MZ sutrumpinimu.

Vėliau gaminti motociklai kasmet buvo kiek patobulinami ar tiesiog pakeičiami. Daugiausia naudoti dviejų galingumų varikliai – 125 ir 250 kubinių centimetrų darbinio tūrio.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„MZ Trophy“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„MZ Trophy“

Kristiano vairuojamas motociklas – 250 kubinių centimetrų darbinio tūrio varikliu. Motociklo posūkiai – ant vairo galų. Tai būdinga šios markės motociklams. Motociklo galingumas – 17 „arklių“.

„Silpnas – vos pajėgia įsibėgėti iki 100 kilometrų per valandą“, – pamodamas sako Kristianas. Užsikuria ir nubirbia, palikdamas nesudegusio benzino kvapą.

Tiek Kristianui pakako, kad jis būtų apkeliavęs ne vieną kaimyninę valstybę. Šį kartą jis išsiruošė į Sankt Peterburgą. Iki jo nuo Rygos – automobiliu, tačiau iki ten visą kelią rieda savuoju MZ. Jis kirto nemažą dalį Vokietijos, Lenkijos, pervažiavo Kaliningrado sritį ir per Kuršių neriją įvažiavo į Lietuvą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų