Kurie Lietuvos motociklininkai startuos pragariškame „Romaniacs“ ralyje?

Liepos 27 – 31 d. Rumunijoje startuoja sunkiausios pasaulyje „Hard enduro“ klasės motociklų lenktynės „Red Bull Romaniacs“. Sudėtingose trasose, esančiose Karpatų kalnuose, numatytos natūralios kliūtys, kurias įveikia ir finišuoja tik stipriausi. 18-ą kartą vykstančiame ralyje šiemet gausus būrys Lietuvos atstovų – įvairiose klasėse prie starto linijos išsirikiuos septyni motociklai su lietuviškomis vėliavomis. 2021 m. ralis pavadintas „vertikalia beprotybe“ (vertical madness).
Pragariškame Romaniacs ralyje startuos ir lietuviai
Pragariškame Romaniacs ralyje startuos ir lietuviai / Organizatorių nuotr.
Temos: 2 Ralis Motociklas

Tradiciškai Sibiu miesto apylinkėse vykstantis ralis dažnam dalyviui kelią vienintelį tikslą – įveikti visą distanciją ir finišuoti. Tiesa, pastaraisiais metais lietuvaičiai gan sėkmingai varžėsi populiariausioje „Bronze“ klasėje ir finišuodavo dešimtuke. Šiemet šioje klasėje vėl startuoja ir daugiausiai dalyvių (230) ir Lietuvos atstovų (4).

Kasmet vis sudėtingiau

Ralis sudėtingas techniškai ir kasmet padaromas dar sudėtingesniu. Šiemet ne išimtis ir pirmą kartą bus dviejų dienų maratoninis etapas, kuomet po dienos starto visi sportininkai grįš į bendrą bivaką, ir turės patys pasirūpinti savo technika. Akivaizdu, kad ir šiemet bus galima išgirsti kasmet šypseną keliančias ralio vizitine kortele tapusias frazes, tokias kaip „Trasos, kurias paruošėte, nėra skirtos žmonėms“, „Organizatoriai yra bepročiai, prisiekiu“, „Čia visi daug keikiasi“ ir pan.

Ne pirmą kartą Red Bull Romaniacs lenktynėse dalyvausiantys Lietuvos atstovai Tadas Bartkus ir Mindaugas Daugėla atstovaujantys „Team Transaulita“ komandai atsiradusio maratono etapo nebijo, bet pripažįsta, kad viskas bus kitaip ir tam reikia atsakingai ruoštis.

„Sunku suprasti ko čia laukti, bet nusiteikęs optimistiškai. Bus mažiau chaoso, pervažiavimų, planavimo. Finišuosime ir toje pačioje vietoje bus galima ilgiau pamiegoti, nereiks niekur važiuoti. Prabusim ir vėl jokios kelionės – tiesiai į startą. Tačiau tikiu, kad etapai bus kiek ilgesni nei įprastai, nes šiemet organizatoriai į lenktynių geografiją įtraukė naują regioną, kuris toliau nuo Sibiu. Panašu, kad dėl to ir atsirado maratoninis etapas“, – teigia T. Barkus.

Tuo metu M.Daugėla jau planuojasi atitinkamą važiavimo planą: „Daug strateginių klausimų - padangų montavimas, kokias ir kada keisti, kaip susidėlioti, kad užtektų visoms dienoms. Reiks labiau saugoti įrangą, nes pačiam tvarkytis didelių galimybių nebus. Atsirado daug taktinių niuansų, reikės neklysti. Vis tik sąmyšio yra, ko gero, visiems dalyviams. Maratoninio etapo apylinkės visiems bus naujos, vietiniai ir labiau patyrę lenktynininkai neturės pranašumo, nes jiems bus nepažįstamos lokacijos. Kai žinai vietovę, turi pojūtį, dalį reljefo pažįsti. Kai važiuoji pirmą kartą, truputį ilgiau užtrunki kol viską įvertini.“

Tiesa, organizatoriai numatė ir palengvinimų, kurie galios tik maratoninio etapo metu. Kiekvienos dienos trasos viduryje yra serviso zoną, kurioje privalomas 20 minučių poilsis ir galima mechanikų pagalba. Maratoninio etapo metu serviso zonoje bus leidžiama keisti padangas, tuo metu kituose etapuose visą dieną reiks važiuoti su vienu padangų komplektu.

Kitas svarbus pokytis - siekiant vengti masinių susibūrimų, atsisakoma daug žiūrovų pritraukiančio prologo mieste, kurį keičia kvalifikaciniai važiavimai kalnuose.

„Gaila dėl prologo. Ten labai daug jaudulio ir emocijų. Per prologo dieną labai stipriai patobulėji, esame patekę į finalinius prologo važiavimus, ten vėl emocijos. Bet yra kaip yra“, – šių metų realijas ramiai priėmė T. Barkus.

Pasiruošimas – ir toks pat ir kitoks

Specifiniai metai lėmė ir specifinį pasiruošimą. Daug laiko tam skirta Lietuvoje. Žiemą buvo nuvalytų trasų tad praktiškai kiekvieną savaitgalį treniruotės vyko ten. Dalyvauta visuose Lietuvos cross country čempionato etapuose. Sporto klubai šalyje buvo uždaryti, tad fizines kondicijas teko gerinti lauko sąlygomis - bėgimas, važiavimas dviračiu, pratimai miške buvo įtraukti į sportininkų dienotvarkę. Metams įsibėgėjus, pavyko tradiciškai surengti treniruočių stovyklą užsienyje ir prisijaukinti kalnus. Savaitė praleista Ukrainos kalnuose, dar savaitė – Rumunijoje.

„Iš esmės du metai be varžybų ir treniruočių kalnuose, kur reikia prisiminti važiavimo balansą, „suvesti asmeninį gulsčiuką“, Lietuvoje tokių sąlygų nėra. Ypač Ukrainoje turėjom visavertes treniruotes. Žinom vietines trasas, nereikėjo gaišti laiko naviguojant, tad visą laiką skyrėm pripratimui prie kalnų sąlygų. Tomis pačiomis sąlygom testavom naujas „Metzeler“ padangas. Anksčiau jų nesame naudoję, tad reikėjo priprasti ir prie jų specifikos, patenkinti tuo ką gavome“-pasakojo M. Daugėla.

T. Barkus įvertino ir treniruočių stovyklą Rumunijoje. „Aplankėme ankstesnių metų lenktynių trasas. Tačiau daug kur dar buvo sniego, tad ne visur gavosi pravažiuoti. Tačiau nemažai ruožų įveikta, prie vietinės dangos priprasta.“

Lietuvos atstovų šią savaitę laukia dviejų dienų kelionė į Rumuniją, tuomet reikės pateikti techninei komisijai visus reikiamus dokumentus bei pristatyti motociklus, kad būtų įvertintas jų atitikimas reglamentui.

Mindaugas ir Tadas startuos su KTM 300 EXC motociklais, kurie atitinkamai bus pažymėti 312 ir 314 startiniu numeriu.

Apie „Red Bull Romaniacs“ lenktynes

Startavęs 2004 m. ralis laikui bėgant tapo sunkiausiomis Enduro motociklų varžybomis pasaulyje. Dalyviai turi ne tik pademonstruoti išskirtinius motociklo valdymo, orientavimosi aplinkoje, GPS prietaisų naudojimo įgūdžius bet ir fizinę ištvermę bei atsparumą skausmui. Lenktynininkai per dieną įveikia vidutiniškai apie 100-200 km., o trasoje tenka praleisti 4-8 valandas, sudeginama iki 6000 kcal. Ralyje yra penkios sudėtingumo klasės, kurias organizatoriai apibūdina taip:

Atom – neseniai atsiradusi klasė, kurioje itin prasminga debiutuoti lenktynėse ir iš šono pažiūrėti kas dedasi sunkesnėse klasėse.

Iron – sunkios lenktynės be neįveikiamų kliūčių ruožų. Tačiau tai nėra pasivaikščiojimas parke.

Startuoja: Audrius Orlikas, Donatas Petrikas.

Bronze – privaloma solidi motociklo valdymo technika, fizinis ir psichologinis pasiruošimas kovoti su nuovargiu ir skausmu. Dalį laiko teks važiuoti atkarpomis, apie kurių įveikimą paprastą dieną nebūtumėte pagalvoję. Organizatorių nuomone, šioje klasėje prasideda tikrasis „Red Bull Romaniacs“ ralis.

Startuoja Tadas Barkus, Mindaugas Daugėla, Vytas Poderis, Šarūnas Buga.

Silver – privalomi puikūs enduro motociklo valdymo įgūdžiai. Aukšto lygio fizinis ir psichologinis pasiruošimas kovoti su nuovargiu ir skausmu. Klasėje startuoja įvairių šalių čempionai ar panašaus lygio sportininkai. Startuoja Raimondas Machrov.

Gold – įveikti neįmanoma, nebent esi ekstremalaus enduro dievas. Dalis trasos atkarpų apibūdinamos kaip „žmogui neįveikiamos“. Klasėje startuoja enduro elitas, kurie, kitų klasių atstovų nuomone, yra iš kitos planetos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis