Svarbu nepamiršti, kad egzistavo daugybė motociklų gamintojų – daugybė! Kito ir logotipai – tad taip, kaip jie atrodo dabar yra nebūtinai susiję su brando praeitimi – istorija, pirmine koncepcija, filosofija. Ir nebūtinai išlieka stipriausi, veikiau – pasitelkę puikią rinkodarą. Žodžiu, šis tekstas – tai labiau skatinimas pamąstyti, o kokie logotipai patinka jums, negu išsami ir objektyvi moto gamintojų logotipų apžiūra.
Britiškas paveldas
Britų motociklai „Triumph“ skaičiuoja savo istoriją nuo 1885 m. ir yra didžiausi britiškų bei ilgiausiai veikiantys pasaulyje motociklų gamintojai (nepaisant kelių pasikeitusių savininkų ir administratorių 1983 m.), gaminantys tiek greitus, tiek „blogo berniuko“ įvaizdžio motociklus. 2013-ųjų pabaigoje „Triumph“ pristatė atnaujintą logotipą ir naują emblemą, kurią sukūrė Londone įsikūrę „Wolff Olins“.
„Wolff Olins“ pranešime spaudai teigia: „Logotipą šiek tiek perpiešėme, kad labiau tiktų moderniems motociklams, bet liktų ištikimas originaliam dizainui ir palikimui. Bet kartu sukūrėme naują ir drąsesnį įmonės simbolį – naudotiną ir ant motociklų, ir renginiuose ar šou. Dabar logotipas yra trikampyje, kuris pabrėžia britišką istoriją. Taip pat bendradarbiavome su specialistais, kurie sukūrė labiau motociklininkams tinkančią žinutę – stilių ir platformą „For the Ride“.
Naujasis logotipas išlaiko pagrindą, sukurtą 1934 m. – R susijungia su H raide, bet dabar linija yra apvalesnė ir su „Sans Serif“ prieskoniu, kurie panaikina prieš tai juntamą baroko estetikos gaidą. Ir nors tai suteikė šviežumo, gaivumo bei harmonijos įspūdį, yra nuomonių, kad emblema prarado „aštrumą“: „Kampai, esantys trikampyje primena Union Jack vėliavą, bet tai nelabai įtikina, ir keistai sudėliota. Kita vertus, pamačius šį logotipą ant blizgančių, šviesą atspindinčių motociklų bakų – negali neįsimylėti“, – apibendrina kritikai.
Filmas, kuriame pristatomas „Triumph“ motociklų ir logotipo „atgimimas“:
Propelerio mitas
Pirmasis BMW motociklas R32 su logotipu, labai panašiu į šiandienos, buvo pristatytas 1923 m. Iki tol kompanija specializavosi aviacijoje – gamino variklius. Plačiai paplitusi legenda, kad BMW logotipas – tai besisukantis propeleris. Ši mintis buvo „sukurta“ ant BMW aviacijos žurnalo viršelio 1929 m. – praėjus daugeliui metų, kai logotipas jau buvo naudojamas. Tai buvo nauja reklaminė kampanija prasidedant Didžiajai depresijai. Taigi kas iš tiesų slypi logotipe?
1917 m. kompanija „Bayerische Motoren Werke“ buvo licencijuota, tačiau dar priklausė „Rapp Motoren Werke“ įmonei. Automobilių istorikas, dirbantis BMW Group muziejuje Kai Jacobson paaiškina: „BMW norėjo pritaikyti savo verslo segmentus – taigi ir logotipą – panašiai į „Rapp“. Nors pasirinko nacionalines Bavarijos spalvas, raides įkomponavo tiksliai kaip Rapp“. Tiesa, pagal įstatymus kurį laiką prekių ženklai negalėjo naudoti nacionalinių spalvų komerciniais tikslais.
Iki šių dienų logotipas beveik nepasikeitė, ir, pasak istoriko, stipriai nesikeis. Sutinku, kad logotipas yra įsimenamas, jau į pasąmonę įaugęs, stiprus ir estetiškai žiūrisi... išskyrus raides. Jau senokai būtų laikas paieškoti naujo šrifto – ne tik dailesnio, bet labiau tinkančio nūdienos pasauliui. Jeigu ne „modernesnio“, tai bent „greitesnio“, veržlesnio, suteikiančio tą pojūtį ar įspūdį, kurį jaučia arba transliuoja kiekvienas BMW vairuotojas.
Postmodernistinis požiūris
Deus ex Machina – tai dar antikinės Graikijos tragedijose naudotas terminas ir metodas, reiškiantis laimingą ar netikėtą pabaigą: kai, atrodytų, nebebūdavo jokio sprendimo ir reikalai susiklostydavo prastai, pasirodydavo personažas, iš užkulisių pakeltas kranu – ir viską išspręsdavo.
Kompanija „Deus Ex Machina“ užriaumojo Australijoje tik 2006 m. Gryno, švaraus dizaino motociklai įsiliejo į australų kultūrinę savimonę, kartu su mintimi, kad „daryti kažką yra daug smagiau negu tik turėti“. Custom motociklų kultūra dabar yra mada, banga, tendencija – giliau pažvelgus, tai ir požiūris, filosofija, vertybių sistema.
Kaip teigia įmonė, jie yra daugiau negu brandas; tai – kultūra, kuri švenčia kūrybiškumą. Sidnėjuje įsikūrusi kompanija greitai paplito po pasaulį ir šiuo metu turi atstovybes Amerikoje, Japonijoje, Indonezijoje, Italijoje. Tiesa, ji išplėtė savo veiklą ir banglenčių, riedlenčių, dviračių sferoje; atidarė penkias kavines; o ką jau bekalbėti apie žaibiškai išplitusią atributiką, daugiausia – drabužius. Tai, kaip teigia patys „Deus“, yra postmodernistinis požiūris į individualizmą.
Kai tik sužinojau apie „Deus Ex Machina“, mane iš karto sužavėjo jų logotipas, t.y. logotipai, nes juos naudoja kelis. Amerikiečių studija „Young Jerks“, kurioje dirba du menininkai vardais Dan, online dalinasi pieštomis logotipų versijomis ir eskizais, kurių įvairovė akina. Ir pasakoja istoriją apie „Deus“ taip pat išsamiai kaip tekstas ar jų produktai, tiksliau – požiūris. Labai „skanus“, atviras pasauliui, skoningas, stilingas, trenktas ir t.t. ir pan.!
Vienas iš daugybės „Deus“ video, kuriame viskas per daug gražu!