Koncerno tyrimų ir pažangiosios inžinerijos centro specialistams užduotį palengvino jau egzistuojančios „Ford“ technologijos, kurios pravertė konstruojant naujos kartos automobilio statymo sistemą „Fully Asissted Parking Aid“. Serijiniuose automobiliuose diegiama „Active Park Assist“ ir „Ford Powershift“ automatinės greičių dėžės valdymo sistemos padėjo sukurti technologiją, kuri, kontroliuodama vairą, parinkdama pavarų laipsnį ir judėjimo kryptį, geba vienu mygtuko paspaudimu automatiškai pastatyti automobilį stovėjimo aikštelėje. Beje, vairuotojui net nebūtina būti automobilio viduje, nes sistema įgalinama ir nuotolinio valdymo pulteliu.
Kliūčių apvažiavimo technologiją „Ford“ įgyvendino kartu su Europos Sąjungos finansuojamo projekto mokslininkais. „Focus“, kuriame įdiegta tokia sistema, fiksuoja judėjimo zonoje esančias lėtai judančias ar nejudančias kliūtis ir perspėja vairuotoją. Jei vairuotojas nespėja reaguoti vairu ar stabdydamas, sistema pati stabdo ir pasuka vairą taip, kad išvengtų susidūrimo ir apvažiuotų kliūtį.
„Koncerno ateitis priklausys nuo to, kaip mums seksis plėtoti ir kurti naujas technologijas, kurios padės važiuoti saugiau, patogiau ir nekenkiant aplinkai. Taip pat svarbu, kad kiekvieną automobilį būtų galima individualizuoti pagal savininko poreikius. „Ford“ siekia, kad šios technologijos atlieptų nuolat besikeičiantiems vartotojų poreikiams“, – pažymėjo „Ford of Europe“ viceprezidentė Barba Samarzich.
Savo bandymų poligone „Ford“ parodė ne tik naujausias technologijas, bet ir būsimus serijinius modelius, kurie kol kas slepiasi po koncepcinių automobilių kaukėmis – naujos kartos S-MAX prototipą „S-MAX Concept“, prabangios linijos pradininką „Ford Mondeo Vignale Concept“ ir elektromobilius „Focus Electric“, „C-MAX Energi“ ir „Mondeo Hybrid“.
Kalbėdami apie ateities prognozes „Ford“ specialistai pažymi, kad vartotojai vis dažniau vertina atsižvelgdami į sveiko proto kriterijus, todėl labai svarbu, kad naujausios technologijos iš tiesų palengvintų gyvenimą ir būtų orientuotos į kiekvieno individo vertybes.
„Automobilių šeimininkai vis labiau akcentuoja naudojimo patirtį, kuri susieja juos su automobiliu, leidžia keistis informacija ir atspindi jų įsitikinimus – visa tai vėliau atsispindi renkantis naują mašiną. Manau, kad „Ford“ taip pat juda šia kryptimi“, – sakė „Ford“ globalių tendencijų ir ateities skyriaus vadovė Sheryl Connelly.
Ji taip pat paminėjo „MyKey“ programuojamo užvedimo rakto sistemą, SYNC komunikacijos sistemą ir pagalbos kelyje sistemą „Emergency Assistance“. Šias technologijas „Ford“ diegia į daugumą naujų koncerno modelių, todėl ir Lietuvos keliais jau rieda ne viena dešimtis automobilių, kuriuose įdiegtos sistemos dar neseniai atrodė iš fantastikos srities.
„Ford Motor Company“ visuomet mąstė toliau į priekį ir garsėjo išradimais. Pradedant lygiai prieš 100 metų išrasto surinkimo konvejerio ir baigiant neįtikimomis elektroninėmis sistemomis šiandien“, – pridūrė B.Samardzich.