2012 08 29

Automobilių katalizatoriuose gali sumažėti brangiųjų metalų

JAV Dalaso universiteto mokslininkai sukūrė automobilio katalizatorių, kurio darbinis tinklelis padengtas ne brangia platina, o mangana. Tai gerokai pigesnė ir ne tokia reta medžiaga.
Dyzelino, „AdBlue“ bakai ir katalizatorius
Sunkvežimio katalizatorius / Gamintojo nuotr.

Kol kas mokslininkai sukūrė tik katalizatorių, kuris skirtas dyzeliniams varikliams. Šie varikliai į aplinką išmeta gerokai daugiau azoto oksido (Nox). Nuo 2014 m. Europoje įsigalios nauji, daug griežtesni reikalavimai automobilių išmetimo sistemoms ir juose numatyta, kad būtent šio elemento į aplinką turi būti išmetama daug mažiau. Iki šiol manyta, kad naujuose EURO 6 normas atitinkančiuose katalizatoriuose teks naudoti dar daugiau platinos, t.y. jie bus dar brangesni. Tačiau Dalaso mokslininkų išradimas gali smarkiai sumažinti naujų išmetimo sistemų, o tuo pačiu ir paties automobilio, kainas.

Mokslininkai teigia, kad naujos kartos katalizatorius bus ne tik gerokai pigesnis, bet ir net 45 procentais efektyviau susidoroja su nuodingųjų dalelių neutralizavimu, negu tie, kuriuose naudojama platina.

Tiesa, tuo pat metu mokslininkai pripažįsta, kad be platinos apsieis, tačiau šiuose katalizatoriuose teko panaudoti kitus du itin retus metalus: samarį ir gadolinį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis