Konkursas dėl automobilių nuomos Vilniaus savivaldybės taksi įmonei paskelbtas dar vasaros pradžioje, tačiau jo sąlygos tikslintos ne vieną kartą ir nugalėtojai bus paskelbti tik rugsėjui persiritus į antrą pusę.
Vilniaus savivaldybės duomenimis, atplėšus vokus paaiškėjo, kad konkurse dalyvavo dvi bendrovės, įvertinus jų pasiūlymus ir paskelbus mažiausią kainą pasiūliusį nugalėtoją bus sudaryta sutartis.
Viešojo pirkimo sąlygose buvo nurodyta, kad „pirkimo objektą sudaro vidutinių vienatūrių automobilių veiklos nuoma, įskaitant automobilių su taksometro įranga nuomą, automobilio registraciją, valstybinę techninę apžiūrą, transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės (TPVCA) privalomąjį draudimą, transporto priemonių savanoriškojo KASKO draudimą, reguliarų periodinį privalomą automobilio techninį aptarnavimą ir garantinį remontą, draudiminių įvykių administravimo išlaidas, visus mokesčius ir rinkliavas, kurie galioja pirkimo sutarties sudarymo dieną“.
Vilniaus savivaldybė iš viso nori išsinuomoti 100 automobilių. Pasirašius sutartį per tris mėnesius tikimasi turėti 30 automobilių, ne ilgiau kaip per 15 savaičių – dar 30, o likę 40 automobilių Vilnių privalės pasiekti per 18 savaičių (kiek daugiau nei keturis mėnesius).
Vilniaus savivaldybė nuolat pabrėžė, kad miesto taksi bendrovės „Vilnius veža“ automobiliai bus ekologiški. Savivaldybės išplatintame pranešime cituojamas bendrovės direktorius Rolandas Statulevičius tvirtina, kad vilniečiams ir miesto svečiams bus siūlomos naujos kartos taksi paslaugos, kurios bus ne tik draugiškos aplinkai, bet ir saugios, ekonomiškos ir patogios.
„Vienatūriai automobiliai bus didesni ir patogesni negu sostinėje populiarūs taksi automobiliai, jais laisvai galės naudotis ir žmonės su negalia“, – sakė „Vilnius veža“ direktorius Rolandas Statulevičius.
Įmonė „Vilnius veža“ įmonių registre užregistruota balandžio 17 d. Vilniaus savivaldybė žada, kad įmonėje bus sukurta apie 200-300 naujų darbo vietų, mokami mokesčiai į valstybės biudžetą, teikiamos naujos paslaugos gyventojams, kurių anksčiau neteikdavo taksi bendrovės, pavyzdžiui, neįgaliųjų pervežimas.
Savivaldybės sudaryta darbo grupė nusprendė, kad automobiliai turi būti varomi dyzeliniu kuru, jie ekonomiškai naudingesni lyginant su kitomis kuro kainomis, o poveikis aplinkai naujuose dyzeliniuose varikliuose yra mažesnis. Savivaldybės iškeltuose reikalavimuose taip pat numatyta, kad visose transporto priemonėse būtų įmontuotos šešios oro pagalvės, efektyviau apsaugančios keleivius nuo smūgių. Įdiegta „start-stop“ sistema, kuri automatiškai išjungs variklį automobiliui sustojus prie šviesoforo.
Kaip 15min.lt jau rašė, šis konkursas sukėlė Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovų nepasitenkinimą. Jų teigimu, šis konkursas įkūnija daugelį lig šiol vykusių viešųjų pirkimų konkursų bėdų.