Lygiai prieš ketvirtį amžiaus, BMW į 7 serijos sedanus pradėjo montuoti V12 variklį. Tokie modeliai buvo indeksuojami 750i pavadinimu. Tas pats variklis buvo montuojamas ir į prailgintą, 750iL versiją. Pirmą kartą toks 7 serijos sedanas aprūpintas V12 varikliu buvo pristatytas 1987-ųjų Ženevos automobilių parodoje. Dar prieš šio automobilio debiutą, vokiečiai gavo 3000 išankstinių užsakymų. Tuo metu tai buvo didelė sėkmė ir BMW suprato, kad padarė teisingą sprendimą sukūrę ir į serijinį automobilį sumontavę šį variklį.
Nors šis variklis debiutavo 1987-iais, tačiau BMW apie tokius variklius galvojo jau nuo 1974-ųjų. Tuomet vokiečiai sukūrė M33 pavadinimu indeksuotą, 5,0 l, V12 variklį, kuris išspaudė 300 arklio galių. Tačiau jis svėrė net 315 kilogramų ir buvo kiek per sunkus, kad jį būtų galima montuoti į serijinį automobilį. Kitas mėginimas tai M66 variklis, kuris tapo 40 kilogramų lengvesnis. Buvo sukurtos 3,6 ir 4,5 l versijos. Tačiau tuo metu pasaulį užklupo naftos krizė ir BMW atsisakė gaminti automobilį, su daug degalų vartojančiu V12 varikliu.
Gamintojo nuotr./7 serijos BMW sedanas (E32) su V12 varikliu |
Trečiasis BMW mėginimas įvyko 1982-iais metais. Tai buvo jau visiškai naujos konstrukcijos variklis. Anksčiau BMW V12 variklį kūrė sujungdami du V6 variklius. Praėjo penki metai ir BMW šį variklį ištobulino tiek, kad jis svėrė 240 kilogramų ir buvo lygiai 5,0 l darbinio tūrio. To pakako, kad būtų pasiekta 300 AG galia ir 450 Nm sukimo momentas. Toks variklis jau tiko serijinei gamybai. Šis variklis buvo pradėtas montuoti į 7 serijos sedaną.
Gamintojo nuotr./7 serijos BMW sedanas (E38) su V12 varikliu |
Istorija persirita į 1994-sius metus, kuomet BMW pristatė naują V12 variklį, kurį indeksavo M73. Jo darbinis tūris, palyginus su pirmtaku, padidėjo 0,4 l, o galia pakilo iki 326 AG. Tačiau nepaisant padidėjusio darbinio tūrio ir galios, ženkliai sumažėjo degalų sąnaudos. Naujasis variklis vartojo 13 proc. mažiau benzino, nei pirmtakas. Šis variklis turėjo keturis vožtuvus vienam cilindrui, o visa variklio galia į ratus buvo perduodama per šešių pavarų automatinę greičių dėžę.
Gamintojo nuotr./7 serijos BMW sedanas (E66) su V12 varikliu |
Naujausias BMW V12 variklis indeksuojamas N74 ir produkcijoje pasirodė ne taip ir seniai, 2009-iais metais. Šis variklis jau turi tiesioginį aukšto kuro slėgio įpurškimą, o BMW technologijos leido sumontuoti ir dvi turbinas. Viso to rezultatas – 544 AG į galinius automobilio ratus perduodama per aštuonių pavarų automatinę greičių dėžę. Šiuo varikliu aprūpinti 7 serijos sedanai indeksuojami 760i ir 760iL.
Pabaigai, grįžkime į 1980-sius, kuomet BMW plėtros vadovas pasakė: „Jeigu inžinieriai nori kurti dėl nieko kito, bet dėl geriausio, mes tikrai nemėginsime jų sustabdyti“. Tik vadovaujantis tokiu požiūriu, galima sukurti „didžiausią vairavimo malonumą“.