Naujasis „Cruze“ universalas pirkėjams bus patrauklus ne tik dėl erdvios bagažinės bei patogumo naudoti, bet ir dėl taupiai degalus naudojančių variklių bei pažangiausios „Chevrolet MyLink“ elektronikos bei pramogų įrangos valdymo sistemos.
Kompaktinės klasės automobiliai sudaro didžiausią Europos automobilių rinkos segmentą, siekiantį net 17% visų parduodamų automobilių. Iš jų universalai sudaro apytiksliai 22%. Šio tipo automobilių pirkėjai ypač vertina didesnį salono bei bagažinės tūrį, tuo pat metu tikėdamiesi, kad bendras automobilio dydis, važiavimo savybės bei pojūčiai prie vairo atitiks tradicinio kompaktinės klasės hečbeko ar sedano savybes.
„Cruze“ universalas buvo kuriamas atsižvelgiant į šiuos bei kitus potencialių vartotojų poreikius. Toks savybių komplektas kompaktišką universalą daro ypač tinkamą tapti pagrindiniu šeimos automobiliu, o taip pat daro jį patraukliu tiems, kurie ieško automobilio sportiškoms išvykoms į gamtą ar ilgesnėms atostogų kelionėms. Naujasis universalas taip pat turėtų būti viliojantis pasirinkimas priemiesčio gyventojui, kuris neabejotinai džiaugsis universalumu ir lankstumu, kurį siūlo stilingas, kompaktiškas automobilis.
Toks pats „aštrus“ kaip ir jo broliai
Universalas vienareikšmiai kalba sportiška dizaino kalba, kurią jau puikiai pažįstame iš anksčiau pristatytų „Cruze“ sedano ir hečbeko. Jo pasitikinčią savimi povyzą pabrėžia plačiai į šonus ištraukti ratai, galingai išgaubta „pečių linija“ ir nuosekliai išlenkta stogo linija, prasidedanti ties priekiniu stiklu ir besitęsianti iki pat galinio statramsčio. Elegantiški stogo bagažinės tvirtinimo bėgeliai dar labiau paryškina subalansuoto dizaino įspūdį.
Gamintojo nuotr./„Chevrolet Cruze“ |
Interjere dominuoja minkštos, „tekančios“ linijos bei firminis „Chevrolet“ dvigubas kokpitas. Modeliuose, komplektuojamuose su naująja elektroninės bei pramogų įrangos valdymo sistema „Chevrolet MyLink“, akį patraukia ir didelis, spalvotas, aukštos raiškos, septynių colių įstrižainės, lietimui jautrus ekranas sumontuotas centrinėje konsolėje.
Automobilio su „Start/Stop“ funkcija prietaisų skydelyje taip pat bus montuojamas ir nedidelis papildomas displėjus, kuriame bus pateikiamas ekologiško vairavimo sistemos meniu. Automobiliuose (už papildomą mokestį) bus montuojama ir beraktė „Passive Entry, Passive Start“ (PEPS) sistema, leidžianti vairuotojui patekti į automobilį arba užvesti variklį neišsitraukus rakto iš kišenės.
Elektronikos valdymo sistema siūlo naujas prisijungimo galimybes
„Cruze“ automobiliuose bus pradėta montuoti išskirtinė „Chevrolet MyLink“ elektroninės ir pramogų įrangos valdymo sistema puikiai integruosianti išmaniojo telefono funkcionalumą automobilyje.
„Chevrolet MyLink“ perkels išmaniojo telefono funkcijas ir turinį į didelį, septynių colių įstrižainės, aukštos raiškos, lietimui jautrų ekraną. Telefoną (taip pat ir MP3 grotuvą, iPod‘ą, iPad‘ą ir kitus panašius įrenginius) bus galima prijungti belaide „Bluetooth“ arba laidine USB sąsaja, tuo tarpu įrenginius, kurie neturi minėtųjų sąsajų, bus galima prijungti naudojant įprastą „aux-in“ jungtį. „MyLink“, be abejo, leis skambinant telefonu susirasti skambinančiojo kontaktinius duomenis telefono adresų knygelėje ir paspaudus skambinimo funkcijos mygtuką iškart nukreipti pokalbį į automobilio garso sistemą nerenkant numerio telefone. Automobilio, turinčio „MyLink“, savininkai galės per automobilio garso sistemos garsiakalbius klausytis telefone išsaugotų muzikos įrašų, o automobiliui stovint – peržiūrėti nuotraukas, vaizdo klipus bei naudotis kitais telefone saugomais duomenimis. Kiek vėliau vartotojams bus pasiūlyta atsisiųsti ir įdiegti savo telefonuose specialias programėles, suteiksiančias automobiliui ir telefonui naujų funkcijų. Pavyzdžiui – naudoti išmanųjį telefoną vietoje navigacijos sistemos.
Sistema su 7 colių lietimui jautriu ekranu pasižymi intuityviai nuspėjama valdymo sistema, turinčia penkių dalių meniu, savo ruožtu sudarytą iš lengvai suprantamų ir patogių naudoti funkcijų. „MyLink“ radijo sistema, kurią galima valdyti ant vairo esančiais jungikliais, gali priimti tiek analoginiu, tiek ir skaitmeniniu būdu (DAB) perduodamas transliacijas. Garso sistema turi šešis aukštos kokybės garsiakalbius, suteikiančius muzikai puikų skambesį, nepriklausomai nuo to, iš kurios sėdynės jos klausotės.
Automobiliai su „MyLink“ bei automobiliai su integruotomis palydovinės navigacijos sistemomis bus standartiškai tiekiami ir su galinio vaizdo kamera.
Praktiškas salonas bei erdvi bagažinė
Naujajame „Cruze“ universale vietos tikrai pakaks ir keleiviams, ir jų bagažui. Kilimu išklotos bagažinės ilgis siekia 1024 mm, o jos tūris (kraunant iki langų linijos) – 500 litrų. Sulanksčius galinės sėdynės atkaltę (ji padalinta 60/40), bagažinės tūris išauga iki 1478 litrų. Automobilyje galima vežti net iki 1534 kg sveriantį krovinį.
Gamintojo nuotr./„Chevrolet Cruze Eco“ – ekonomiškas amerikietis |
Salone apstu mažesnių skyrelių smulkiems daiktams susidėti. Tai ir tradicinės durų kišenės, kuriose numatyta vieta gėrimo buteliui pasidėti (1,5 l priekyje ir 0,5 l. – gale), didelė, apšviečiama skrynelė su dviem lentynomis, kišenės priekinių sėdynių atkaltėse, kuriose telpa nedideli nešiojamieji kompiuteriai bei skyrelis priekiniame skyde, skirtas smulkiems daiktams susidėti.
Už papildomą mokestį gali būti tiekiami ir įvairūs, praktiški priedai. Pavyzdžiui, tinklas kroviniams tvirtinti, speciali bagažinės padalinimo į skyrelius sistema su reguliuojamomis pertvarėlėmis, stogo bagažinė, dviračių, slidžių, snieglenčių bei banglenčių laikikliai.
Atnaujinta variklių gama: daugiau jėgos sulig kiekvienu apsisukimu
Po variklio gaubtu, be jau gerai pažįstamų 1,6 ir 1,8 l darbo tūrio benzininių bei 2,0 l dyzelinio variklio, rasite ir visiškai naujus 1,4 l darbo tūrio keturcilindrį benzininį variklį su turbina ir 1,7 l darbo tūrio turbodyzelį.
1,4 l darbo tūrio benzininis variklis su turbokompresoriumi savo savybėmis primena kur kas didesnio darbo tūrio agregatus, tačiau naudoja pastebimai mažiau degalų ir tuo pačiu palieka mažesnį anglies pėdsaką mūsų planetoje. Komplektuojamas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, jis išvysto 140 AG (103 kW) bei didžiausią 200 Nm sukimo momentą (1,850~4,900 aps./min sūkių intervale), o iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,5 s. Važiuojant kombinuotuoju ciklu, automobilis su šiuo varikliu vidutiniškai naudoja 5,7 l/100 km, bei išmeta 134 g CO2 kilometrui.
1,7 l darbo tūrio dyzelinis variklis su turbina bei tarpiniu aušintuvu turi standartinę „Start/Stop“ variklio sustabdymo bei paleidimo funkciją, elektrinį vairo stiprintuvą, ir išvysto 130 AG (96 kW), leidžiančias automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per 10,4 s. Didžiausias automobilio su tokiu varikliu greitis siekia 200 km/val. Solidžias važiavimo savybes garantuoja ir įspūdingas 300 Nm sukimo momentas, išvystomas 2,000~2,500 aps./min intervale.
Gamintojo nuotr./„Chevrolet Cruze” – patrauklus konkurentas |
Vos 4,5 l 100 kilometrų siekiančios degalų sąnaudos (važiuojant kombinuotuoju ciklu) ir tik 119 g CO2 emisija kilometrui, 1,7 l dyzelinį variklį daro vienu iš taupiausių ir švariausių agregatų kada nors montuotų į „Chevrolet Cruze“.
„Cruze“ universaluose su 1,6 l darbo tūrio benzininiais varikliais bus montuojamas standartinis elektrinis vairo stiprintuvas (EPS) leidžiantis sumažinti degalų sąnaudas bei CO2 emisiją. Daugeliui Europos rinkų skirtuose automobiliuose, EPS bei „Start/Stop“ nuo šios vasaros bus montuojamos ir automobiliuose su 2,0 l dyzeliniais varikliais.
1,4 l benzininis su turbina, 1,7 l ir 2,0 l turbodyzeliai bus komplektuojami su šešių laipsnių, o 1,6 l ir 1,8 l benzininiai varikliai – su penkių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis. Automobiliuose su 1,8 l benzininiu ir 2,0 l dyzeliniu varikliu galės būti montuojama ir penkių laipsnių automatinė transmisija.
Patikrinta konstrukcija pirmiausia garantuoja saugumą
Kėbulą ir pakabą naujajam universalui projektavę inžinieriai pasirūpino, kad naujojo universalo dinaminės savybės atitiktų jo išvaizdą. Ypač pravertė patirtis, įgyta ruošiant automobilius pasaulio kėbulinių automobilių žiedinių lenktynių čempionatui (WTCC), kuriame „Cruze“ triumfavo net dvejus metus iš eilės – 2010 ir 2011 m.
„Cruze“ universalas pasižymi tokia pat tvirta bei pasitikėjimą keliančia važiuokle kaip ir sedanas bei hečbekas, o jo kėbulas, kurio daugiau nei 60% detalių pagaminta iš ypač tvirtų plieno lydinių, pasižymi dideliu torsioniniu standumu. Automobilio pakaba priekyje – laiko patikrinta „McPherson“ tipo, o gale – naudojama konstrukcija su Vato svirtimi (torsionu) ne tik garantuoja žemą svorio centrą, bet ir yra specialiai suderinta tokio tipo automobiliui bei leidžia pasiekti subalansuotų važiavimo bei valdymo savybių.
Automobiliai su 1,4 l turbokompresoriniu ir 1,6 l darbo tūrio benzininiais bei 1,7 l ir 2,0 l dyzeliniais varikliais (paskutinysis bus tiekiamas su „Start/Stop“ funkcija) turės elektrinius vairo stiprintuvus, leidžiančius išlaikyti itin prognozuojamo ir tikslaus vairavimo pojūtį. Pirkėjai, užsisakę automobilius su navigacijos ar „Chevrolet MyLink“ sistemomis, taip pat gaus ir šiame segmente dar labai retai sutinkamą galinio vaizdo kamerą. Priklausomai nuo komplektacijos bus tiekiama ir kruizo kontrolės sistema.
„Cruze“ universalo saugos priemonių paketas yra beveik identiškas sedanui. Nieko nuostabaus: juk šis automobilis yra įvertintas aukščiausiais, penkių žvaigždučių „EuroNCAP“ ir JAV nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos (NHTSA) įvertinimais!
Be ypatingos kėbulo konstrukcijos, automobilyje montuojami šeši standartiniai saugos oro maišai, elektroninė stabilumo kontrolės, sukibimo kontrolės sistemos, keturių kanalų ABS. Standartinės įrangos sąraše taip pat rasite ir tritaškius saugos diržus, ISOFIX vaikiškų kėdučių tvirtinimus šoninėse galinės sėdynės vietose bei smūgio metu atsikabinančius pedalų tvirtinimo mazgus.
Ką tik Lietuvos prekybos salonuose pasirodžiusio „Cruze“ universalo kaina sieks nuo 43 530 litų.