Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2010 03 27

„Chevrolet Spark“ erdvus miesto automobilis

Naujasis „Chevrolet Spark” - taupus, manevringas ir stilingas miesto automobilis. Mažalitražis „Spark“ yra labai kompaktiškas: būdamas vos 3640 mm ilgio ir 1597 mm pločio jis lengvai įsispraus į mažiausią tarpelį gatvėje, kas ypač aktualu miesto vairuotojui.
„Chevrolet Spark“
„Chevrolet Spark“ / Gamintojo nuotr.

Tikimės, jog funkcionalumas, energingumas ir valdymo galimybės pradžiugins daugybę vairuotojų. Automobilis yra labai taupus ir manevringas“. - sako „Chevrolet“ atstovybės Europoje prezidentas ir generalinis direktorius Wayne Brannonas.

Perpildytos miesto gatvės tampa nemažu iššūkiu vairuotojams ne tik važiuojant, bet ir ieškant vietos sustoti. Tad mažesnis ir taupus automobilis - tiesiog nepakeičiamas. „Spark“ išvaizda ir savybės atitinka didmiesčio gyvenimo ritmą – jis ne tik patrauklus, bet ir labai praktiškas – turintis penkerias duris, penkiavietis su talpiu bagažo skyriumi.

Spark“ automobiliuose montuojami 1,0 ir 1,2 litro benzininiai varikliai. Jų korpusas išlietas iš ketaus, o viršutinė dalis – iš aliuminio lydinio. Šių jėgos agregatų konstrukcijoje - po du paskirstymo velenus ir keturis vožtuvus cilindrui. Abu varikliai su įdiegta daugiataške degalų įpurškimo sistema atitinka „Euro V“ emisijos standartus. „Spark“ varikliai komponuojami su penkių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis.

Mažesniojo darbo tūrio 995 kub.cm variklis pasiekia 68 AG (50kW) pajėgumus, esant 6,400 aps./min. Šių savybių pakanka, kad naujasis “Spark” automobilis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėtų per 15,5 sek., pasiekdamas maksimalų 154 km/h greitį. “Spark” modifikacija su 1,0 litro varikliu pasižymi nuosaikiomis degalų sąnaudomis, kombinuotu režimu 100 km kelio sunaudodama tik 4,8 litro benzino su nedidele, vos 113 g/km siekiančia emisija. Didžiausią sūkio momentą – 93 niutonmetrus šis variklis pasiekia, esant 4,800 aps./min.

Antrasis, didesnio darbo tūrio, 1206 kub.cm variklis 81 AG (60kW) pasiekia esant 6,200 aps./min. Šios savybės, kartu su didžiausiu 111 niutonmetrų sūkio momentu, esant 4,600 aps./min. “Spark” automobiliui garantuoja spartesnį veržlumą, suteikiantį galimybes nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 12,1 sek. ir pasiekti maksimalų 164 km/h greitį.

Siekiant pagerinti išmetamųjų dujų recirkuliaciją, abiejuose varikliuose įdiegta prievadų deaktyvavimo technologija (užtikrinanti optimalius degalų emisijos ir stabilumo tuščiąja eiga parametrus) su grandinine pavara (garantuojančia kuo ilgesnį nedidelių techninės priežiūros ir naudojimo sąnaudų laiką). Dėl šių patobulinimų, „Spark“ automobilio degalų sąnaudos siekia tik 4,8 l/100 km, o emisija – vos 113 g/km.

Spark“ modeliu „Chevrolet“ kompanija siekia sugriauti mitą, kad mažas automobilis - nesaugus. Anaiptol, „Spark“ priekinė pakaba pagaminta naudojant tradicinę, bet patikimą „McPherson“ atramų konstrukciją ir torsioninę galinio tilto pakabą. Tai derinys, garantuojantis pusiausvyrą ir puikias valdymo charakteristikas. Manevruojant net ir didesniu greičiu „Spark“ automobilis išlieka stabilus.

60 proc. „Spark“ automobilio kėbulo pagaminta iš pakietinto įvairaus tvirtumo plieno rūšių, sukuriant specialias saugumo zonas, absorbuojančias avarijos smūgį. Priekinių variklio laikiklių ir porėmio konstrukcija skirta nuslopinti smūgio jėgą ir užtikrinti didžiausią galimą apkrovą smūgio metu. „Pereinamoji zona“, sudaryta iš apatinių A statramsčių ir prietaisų skydelio plieno skersinės sijos, paskirsto likusią smūgio jėgą keleivių skyriuje.

Tokios pat saugumo zonos įrengtos ir automobilio gale, iki minimumo sumažinančios galimybę, jog bus pažeistas degalų bakas ir nutrūks jo laikikliai. Papildomą apkrovą smūgio į automobilio galą metu sugeria tvirtas galinės sijos skersinis.

Keleivių apsaugą padeda užtikrinti ir dvi priekinės bei šoninės užuolaidinės saugos oro pagalvės. Papildomai krūtinės ir pilvo apsaugai skirtos saugos oro pagalvės sėdynėse, diržai su tempikliais ir pedalų įtraukimo sistema, susidūrimo iš priekio metu įtraukianti pedalus ir taip sumažinanti kojų traumos riziką.

Stabdžių antiblokavimo (ABS) ir elektroninė stabdžių sistemos standartiškai montuojamos visuose „Spark” modelių versijose. Naująjį „Spark“ galima įsigyti ir su elektronine stabilumo kontrolės sistema ESC.

Saugi naujojo „Spark“ kėbulo konstrukcija bei aktyvaus ir pasyvaus saugumo įrangos kompleksas leido pasiekti itin aukšto lygio saugumo įvertinimą Euro NCAP saugumo bandymuose.

Siekiant pateisinti miesto vairuotojų lūkesčius, mini klasės automobiliai turi būti ne tik saugūs bei taupūs, bet ir stilingi. Naujojo „Spark“ išvaizda solidi bei moderni, įgijusi išraiškingesnių ir „aštresnių“ formų.

Spark“ išorė sukurta pagal principą „ratai į išorę, korpusas sumažintas“. Vientisą „Spark“ stogo linkį pabrėžia stiprios ir aiškios kėbulo šoninės linijos – jokių nereikalingų detalių. Todėl „Spark“ atrodo elegantiškai, šiek tiek agresyviai ir neabejotinai prabangiau nei daugelis kitų jo varžovų. Pasak Taewano Kimo, „Spark“ dizainerių grupės vadovo ir GM DAT („GM Daewoo Auto & Technology Co“) viceprezidento, „Spark“ suteikus daugiau agresyvumo, sudarytas iš vietos pasiruošusio šokti automobilio įspūdis, todėl naujasis „Spark“ prarado apvalumus ir įgijo aštresnes formas.

Gamintojo nuotr./Chevrolet Spark
Gamintojo nuotr./„Chevrolet Spark“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos