Visi norintys buvo vėžinami naujuoju elektromobiliu gamintojo stende įrengtoje trasoje arba galėjo pasinaudoti nuo kaip susisiekimo priemone tarp solidžiais atstumais nutolusių parodų salių.
Išbandyti elektromobilio Frankfurto parodos lankytojams bavarai neleido, teks laukti kol pirmieji egzemplioriai pasieks Baltijos šalis. Antra vertus, gavome progą pakalbėti su vienu iš svarbiausių žmonių, rengusių BMW i3 projektą, dr. Robertu Irlingeriu.
– Savo elektromobilį BMW vadina revoliuciniu. Kuo jis skiriasi nuo rinkoje jau esančių elektra varomų modelių?
– Revoliuciniu jis vadinamas todėl, kad tai yra pirmas prabangių automobilių segmento modelis nuo pat pradžių projektuotas kaip elektromobilis. Nusprendėme taikyti holistines idėjas elektriniam mobilumui, taigi negalėjome tiesiog paimti standartinio automobilio ir įrengti jame baterijų. Vietoje to, konstravome automobilį, kuris bus varomas elektra ir į aplinką neskleis išmetamųjų dujų. Tam sukūrėme ir prekės ženklą „BMW i“.
Su juo mes taikysime naujas elektrinio mobilumo idėjas, konstrukcijas. Taip pat tai bus mūsų įsipareigojimo tyrinėti atsinaujinančius energijos šaltinius simbolis. Tai visiškai naujas priemonių komplektas su nauja, lengvasvore konstrukcija ir „life-drive“ koncepcija, dėl kurios nereikia ieškoti kompromisų automobilio valdyme, kadangi savo charakteriu tai vis dar BMW.
– Sklando kalbos, kad i3 nuo pat pradžių buvo projektuojamas kaip modelis su vidaus degimo varikliu, o grynakraujis elektromobilis atsirado vėliau. Kaip buvo iš tiesų?
– Tikroji šios istorijos versija – automobilis gimė kaip elektromobilis. Jis buvo planuojamas kaip elektromobilis. Taip, mes siūlysime ir veikimo nuotolį padidinantį variklį, tačiau kaip sakome, tai yra atsarginis sprendimas. Modelis buvo projektuojamas kaip elektromobilis, o papildomas vidaus degimo variklis siūlomas žmonėms, kurie galvoja, kad jiems reikalingas didesnis veikimo nuotolis arba galvoja, kad (elektrinėje versijoje) jis nėra pakankamas.
– Didesnį veikimo nuotolį i3 buvo galima suteikti ir įrengiant didesnes akumuliatorių baterijas. Kodėl visgi nusprendėte įrengti papildomą vidaus degimo variklį?
– Sprendimą įrengti vidaus degimo variklį lėmė galimybės klientams naudotis esama infrastruktūra. Jie gali tiesiog užsukti į degalinę, pripildyti baką ir grįžti namo tais atvejais, kai pakeliui nėra įkrovimo stotelės. Dėl to ir montuosime vidaus degimo variklius.
– Konstrukcija, pagal kurią vidaus degimo variklis veikia kaip generatorius iki šiol nepasindavo. Kuo išskirtinis bus BMW variantas ir kaip buvo stengiamasi sumažinti energijos nuostolius?
– Automobilis buvo projektuojamas taip, kad veiktų kaip įmanoma efektyviau. Sumažinome svorį ir oro pasipriešinimo koeficientą, taip pat ir mechaninius nuostolius elektros pavaroje, įskaitant veikimo diapazoną praplečiantį variklį. Stengėmės, kad nuostoliai būtų minimalūs ir tada, kai veikia vidaus degimo variklis. Kalbant apie pastarąjį mazgą, jis taip pat yra labai ekonomiškas BMW variklis, paimtas iš motociklus gaminančio padalinio.
Kaip žinote, tai labai mažas, vos dviejų cilindrų, maždaug 650 kubinių centimetrų darbinio tūrio variklis, išvystantis 25 kW galią. Ji tiesiogiai nevaro automobilio, o naudojama elektros energijos gamybai. Modelį visuomet varo elektra.
– Kaip manote, koks procentas iš parduodamų i3 modelių bus grynakraujai elektromobiliai ir kiek jų turės vidaus degimo variklius?
– BMW tiki, kad elektra varomi automobiliai ateityje bus labai populiarūs. Dabar mes žengiame pirmą žingsnį ta linkme. Taip, mes šiek tiek rizikuojame, tačiau tikime savo sėkme. Negaliu pateikti datų ir skaičių, ar procentinių santykių, tačiau galiu pasakyt, kad sėkme mes tikrai tikime.