Čia dailaus japono laukia grėsmingi ir patyrę šios klasės etalonai – „Volkswagen Polo“, „Ford Fiesta“ ir kiti. Į tiesioginę kovą su jais „Note“ stos artėjantį rudenį – tada pirmieji hečbekai pasieks pardavimų salonus Europoje.
„Nissan“ taip pat galės pasigirti turintys didžiausią modelių pasiūlą B segmente – be „Note“, čia šiltoje vietoje įsitaisę „Juke“ ir „Micra“ automobiliai. Anot „Nissan“ atstovų, „Micra“ yra labiau orientuota į moterišką auditoriją, „Juke“ – vyrišką, o „Note“ –.skirtas visiems.
Pirmosios kartos „Nissan Note“ priklausė mažųjų vienatūrių segmentui ir sėkmingai konkuravo su „Toyota Verso-S“, „Škoda Roomster“, „Opel Meriva“ ir kitais modeliais. 2012-aisiais Baltijos šalyse buvo parduoti 188 „Note“ automobiliai.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Nissan Note“ |
Nepaisant nuožmios konkurencijos, „Nissan“ atstovai įsitikinę: „Note“ įsiterps į populiariausių mažųjų hečbekų grupuotę. Pirmasis „Note“ modelis, pristatytas 2004-aisiais, toli gražu nebuvo sėkmingiausias gamintojo kūrinys – perkamiausių automobilių sąrašuose šis keturių raidžių derinys nefigūruodavo.
„Nissan Note“ idealiai atitinka šiuolaikinio B klasės automobilio pirkėjo poreikius“ – įsitikinęs „Nissan“ produktų vadovas prancūzas Martinas Boutardas.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Nissan Note“ |
Poreikiai lieka poreikiais, tačiau pirmasis dalykas, krentantis į akis apžiūrint bet kurį automobilį – dizainas. Pirmas įspūdis – superinė galinė dalis bei vidutiniškas priekis, įsimenančios linijos ant durelių bei daili kėbulo linija.
Taip pat – daug smulkių detalių, pavyzdžiui, spoileris. Tačiau tokie elementai bus užsakomi papildomai.
Jeigu dailaus elektromobilio japonai dar nesukūrė ir čia į dizainą niekas per daug neinvestuoja, tai iš koto verčiančių tiesioginių „Note“ konkurentų yra ne vienas. „Ford Fiesta“, „SEAT Ibiza“, „Peugeot 208“ – „Nissan“ dizaino aikštelėje yra grėsmingas varžovas minėtiems modeliams.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Nissan Note“ |
„Daug šiame modelyje matomų dalykų iki dabar buvo komplektuojami tik į aukštesnės klasės automobilius. Nemažai jų – jau standartinėje komplektacijoje,“ – pasakoja M.Boutardas.
Labiausiai „Nissan“ giria „Safety Shield“ saugumo įrangos rinkinį. Jame – įspėjimas apie „aklojoje zonoje“ važiuojantį automobilį, perspėjimas apie eismo juostos kirtimą bei patobulinta judančių objektų atpažinimo sistema (važiuojant atbuline pavara). Toks trijų saugumo sistemų rinkinys iki šiol nebuvo siūlomas šios klasės automobiliuose.
„Nissan“ nuotr./„Nissan Note“ |
Prie viso šito, „Note“ bus komplektuojama ir galinio vaizdo kamera. Japonai verti pagyrimo už tokių dalykų montavimą į mažus automobilius – net ir tokiame modelyje kaip „Toyota Yaris“ galima už atitinkamą mokestį įsigyti šį privalumą.
Dar vienas įdomus dalykas, kurį „Note“ turės pirmasis tarp B segmento atstovų – automobilio statymo pagalbininkas, parodantis jo vaizdą iš viršaus. Visai kaip „Grand Theft Auto 2“ žaidime. Už papildomą kainą, žinoma.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Nissan Note“ |
Viena įdomiausių dalių – varikliai. Jų pasirinkimas skystokas – vos du benzininiai ir vienas dyzelinis agregatas. Galingiausias jų turi 3 cilindrus, yra vadinamas DIG-S ir išvysto 98 AG. Tebūnie tos degalų sąnaudos nesiekiančios 5 l/100 km ir CO2 emisija mažesnė nei 100 g/km – negi antrosios kartos „Note“ neturės variklio, peržengiančio triženklę arklio galių ribą?
„Ne“ – konkretus atsakymas nuskambėjo iš „Nissan“ atstovų lūpų.
Tačiau vilties yra – „Nismo“ versija. Paklaustas apie ją, prancūzas sakė negalintis šimtu procentų garantuoti, bet sportiškesnės „Note“ versijos turėtume sulaukti. Kokiais 2014-ais.