Kompanijos išplatintame pranešime spaudai tiegiama, kad, bendrovės skaičiavimais, dėl kelio defektų ir netvarkingų komunikacijų dangčių savo automobilius apgadinusiems klientams per dvejus metus išmokėta daugiau nei 0,5 mln. Lt. Bijoma, kad dėl šaltos žiemos šiemet tokių atvejų bus dar daugiau.
„Lietuvos vairuotojai įpratę prie duobėtų kelių pavasarį, tačiau šiemet dėl šaltos žiemos ir sumažėjusio finansavimo kelių priežiūrai ši rizika gerokai padidėjusi“, – sako draudimo bendrovės „If“ Transporto žalų departamento vadovas Ernestas Goliančikas.
Anot specialistų, duobėse dažniausiai lūžta automobilių pakabos detalės, niokojami ratų diskai ir padangos, o vidutinė dėl duobėto kelio patirta žala siekia net 2 500 litų.
„Kita problema – mūsų vairuotojai neišmano savo teisių ir dažniausiai prisiima kaltę dėl kelio defektų patyrę nuostolių. Taip neturėtų būti. Kilus abejonių, reikėtų kviesti policiją ir aiškintis, kas yra tokios žalos kaltininkas. Jeigu pripažįstama, kad vairuotojas negalėjo pastebėti ir apvažiuoti duobės arba nebuvo įspėjamųjų ženklų, patirtus nuostolius privalo padengti kelią administruojanti įmonė ar savivaldybė“, – sako E.Goliančikas.
Pasak draudikų, net ir apsidraudus automobilį kasko draudimu vertėtų aiškintis, kas yra įvykio kaltininkas. Jei nėra vairuotojo kaltės ir yra aiškus įvykio kaltininkas, klientui netaikomas išskaitos mokestis (franšizė), kitais metais nedidėja įmoka už draudimą.
Atsitikus įvykiui specialistai taip pat pataria fotoaparatu arba fotografuojančiu mobiliuoju telefonu fiksuoti įvykio aplinkybes, o stengiantis apskritai išvengti tokių įvykių patariama ankstyvą pavasarį sumažinti greitį.