Diuseldorfe vykusiame specializuotame renginyje demonstruotas variklio dangtis pagamintas iš itin tvirto anglies pluošto, kurio naudojimas iki šiol apsiribojo automobilių lenktynėmis ar nedidelėmis serijomis gaminamais sportiniais automobiliais. Detalė sveria daugiau negu 50 proc. mažiau nei standartinis plieninis variklio dangtis.
„Ford“ Europos tyrimų centro specialistams pavyko sukurti technologiją, kurią galima pakankamai sparčiai įdiegti gamybos procese, todėl tai yra didelis žingsnis masinio anglies pluošto naudojimo automobilių gamyboje link.
„Ne naujiena, kad mažesnis automobilio svoris leidžia taupyti degalus, lygiai kaip ir anglies pluoštas nėra kažkas neįprasto, tačiau iki šiol nebuvo įperkamo ir greito masinio anglies pluošto detalių gamybos proceso. Kartu su partneriais iš „Hightech.NRW“ projekto, „Ford“ pasiūlė sprendimus, kurie leis efektyviai gaminti tokias detales dideliais kiekiais“, – sakė „Ford“ Europos tyrimų centro pažangiųjų medžiagų ir procesų tyrimo inžinierė Inga Wehmeyer.
Koncerno dalyvavimas projekte siejamas su anksčiau pasirašyta bendradarbiavimo sutartimi su „Dow Automotive Systems“. Abiem atvejais tiriamos naujų medžiagų savybės, gamybos procesas ir taikymo technologijos.
Anglies pluošto technologijas planuojama taikyti ir ateities elektromobilių bei hibridinių „Ford“ gamyboje.
Anglies pluoštas pasižymi labai aukštu tvirtumo ir svorio santykiu. Medžiaga yra iki penkių kartų tvirtesnė už plieną, dukart kietesnė, tačiau maždaug tris kartus lengvesnė. Diegdamas naujas medžiagas „Ford“ iki šio dešimtmečio pabaigos vidutinio automobilių svorį tikisi sumažinti maždaug 340 kilogramų.
Sukurta technologija leidžia specialia derva greitai ir sklandžiai impregnuoti iš anksto suformuotus anglies pluošto tekstilės ruošinius, kurie sukietėję virsta itin tvirtomis ir kokybiškomis detalėmis.
Pirminiai bandymai parodė, kad „Ford Focus“ variklio dangtis visiškai atitinka saugumo reikalavimus. Maža to, konstrukcija, kurią sudaro du anglies pluošto paviršiai ir specialios putos tarpiklis tarp jų, pasirodė esanti saugesnė susidūrimo su pėsčiaisiais atveju.