Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 01 31

„Formulės-1“ ekspertai ir lenktynininkai – apie naująjį „Ferrari F150“

„Ferrari“ pirmoji pristatė ateinančio sezono komandos bolidą F150. Tačiau ne visi autosporto ekspertai ar komandos pilotai yra patenkinti naujuoju kūriniu ir turi ne vieną galima patobulinimą šiam bolidui.
2011 metų „Formulės 1“ bolidas -  „Ferrari F150“
2011 metų „Formulės 1“ bolidas - „Ferrari F150“ / Komandos nuotr.

Gary Andersonas, žurnalo „Autosport“ technikos ekspertas:
Raudonieji „Ferrari“ pirmi surengė naujojo bolido prezentaciją. Jis nudažytas raudona spalva, bet ar pakankamai geras yra F150, kad iškovotų pergales artėjančiame sezone? Po pralaimėjimo Abu Dabyje Italijos spauda ir sirgaliai nori komandą matyti pirmose vietose abiejose įskaitose, kitaip kris galvos.

Buvęs „McLaren“ darbuotojas Patas Fry tapo inžinierių vadovu, kuris dirbs lenktynėse. Jo patirtis bus reikalinga „Ferrari“, bet mes žinome, kad pergalės „Formulėje 1“ pasiekiamos ne dėl vieno žmogaus pastangų, o dėl trijų-šešių šimtų specialistų rezultato, kurie dirba kaip vienas kumštis, o su tuo paskutiniu metu „Ferrari“ turėjo problemų.

Kalbant apie F150, tai esu nustebęs, jog parodytos tarpinės važiuoklės versijos niekaip nepavadinsi agresyvia. Priekinis sparnas – svarbiausias modernios „Formulės 1“ aerodinamikos elementas – labai panašus į praeitų metų. Tikėjausi pamatyti labiau patobulintą versiją, daugybę sudėtingų profilių, kurie formuoja ir reguliuoja oro srautą. Aišku, komanda gali pakeisti konstrukciją bandymuose.

F150 turi kiek aukštesnę „nosį“, leidžiančią optimizuoti oro srautą po bolido dugnu, padidinti deflektorių darbą ir padidinti oro srauto greitį galinėje bolido dalyje. Kalbant apie šoninius pantonus, tai jie vėl elegantiški ir tvarkingi. Galinėje bolido dalyje pantonų korpusas išlinksta, pereidami į tokią formą, kuri liaudiškai vadinama „stiklinio kolos buteliuko kaklu“ ir atrodo nelabai agresyviai: mano manymu, „Ferrari“ pasirinko ne patį radikaliausią sprendimą.

Galinis sparnas turi valdomą elementą, kuris leidžia padidinti prošvaistę tarp profilių nuo 14 mm iki maksimalios reikšmės 50 mm, kas turi padėti aplenkti varžovą tiesiojoje. Jeigu aš dalyvaučiau šių taisyklių kūrime, tai pasielgčiau atvirkščiai: prošvaistė būtų 50 mm ir lenktynininkai galėtų ją sumažinti, kad padidintų prispaudžiamąją jėgą. Stabdymo zonose arba tam tikruose posūkiuose pilotas ją padidintų, kad galėtų su didesniu greičiu išvažiuoti į tiesiąją.

Galinė „Ferrari“ pakaba remiasi stūmimo principu. Daugelis, įskaitant mane, tikėjosi pamatyti traukimo principo pakabą, bet Ferrari paliko seną schemą. Greičiausiai jų logika buvo tokia, kad po dvigubo difuzoriaus draudimo ši sritis nėra tokia kritinė. Bet man atrodo, kad čia reikia panaudoti visus rezervus. Prisimenate, kad 2009 metų pradžioje „Red Bull“ galinėje pakaboje jau buvo įdiegta ši sistema, nors dvigubo difuzoriaus jie neturėjo. Dar iki tol, kai dvigubi difuzoriai buvo pripažinti legaliais, traukimo principo pakaba leido ekipai sezoną pradėti labai gerai.

Kol kas „Ferrari“ bolide sumontuotas paprastas difuzorius, bet jo konstrukcija greičiausiai stipriai progresuos.

KERS sugrįžimas privertė inžinierius ieškoti kompromisų, kaip sutalpinti kuro baką – rekuperacijos sistemos mazgai pakankamai sunkūs, todėl labai svarbu juos išdėstyti kaip įmanoma žemiau. Greičiausiai jie yra po kuro baku, kuris yra už piloto nugaros.

Pagal prezentacijos rezultatus mes negalime spręsti, ar šis bolidas bus greitas, bet greičiausiai „Ferrari“ suplanavo rimtą tobulinimo programą sezono metu, kad pradžiugintų savo sirgalius 2011 metų pabaigoje.

Fernando Alonso, „Ferrari“ lenktynininkas:
Nėra jokių abejonių, kad kai aš atėjau į šią komandą 2010 metų sausį, vairavau bolidą, kuris skyrėsi nuo tų, prie kurių buvau pripratęs praėjusiais metais. Dabar vairuosiu tokį bolidą, kuris perėmė 2010 metų bolido charakteristikas. Neabejoju, kad naujas bolidas geriau tiks mano vairavimo stiliui. Manau, kad padėjau bolido konstruktoriams ir technikos personalui, todėl 2011 metų bolide bus įvertinti mano vairavimo ypatumai. Neabejoju, kad naujame bolide jausiuos tvirčiau, jo charakteristikos bus ženkliau nuspėjamos.

Taip pat jau pažįstu komandą – žinau žmones, žinau visus vyrus, visus mechanikus, o to nebuvo prieš metus Bahreine. Manau, kad ir tai turi man padėti. Žinau jų telefonų numerius, todėl kiekvieną dieną skambinu jiems po du kartus, kad galėčiau padaryti tam tikrą įtaką. Tikiuosi, Valensijoje mes pamatysime, ar tai davė savo efektą, ar tai buvo neteisinga...

Šiuo metu mes neturime jokių didelių problemų. Žinome, kad šiuo metu tik sezono pradžia, todėl nededame didelių vilčių iš pirmų bandymų. Dar labai daug reikia padaryti, nes šiandien tik sausio 28 diena. Net nepradėjome bandymų. Be jokios abejonės, Valensijoje mes žinosime daugiau – tada ir pasižiūrėsime.

Bolidas pirmose lenktynėse ženkliai skirsis nuo to bolido, kurį mes pamatysime Valensijoje, bet dar po trijų arba keturių lenktynių jis vėl pasikeis. Sezono metu bolidas keisis – tokiame ilgame čempionate bolidas keisis dažnai. Todėl tai, kas bus vasario mėnesį, nėra taip svarbu. Pasistengsime sezoną pradėti geriausios formos, bet jokios panikos nėra.

Bahreine kiek pasikeisiu, tai susiję su mano barzda. Nemanau, kad ji liks. Ten atrodysiu tradiciškai, nes barzda nepatinka mano mamai...

„Ferrari“ pilotas Felipe Massa naujo bolido „Ferrari F150“ prezentacijos metu pasakė, kad jam pažadėtos lygios sąlygos trasoje, kaip ir Alonso, iki to laiko, kol vienas netaps akivaizdžiu pretendentu į pergalę.

Felipe Massa, „Ferrari“ lenktynininkas:
Aš – komandos dalis, kurioje iš tikrųjų noriu laimėti. Būtent tam čia ir esu. Turiu ne tik dalyvauti lenktynėse, turiu laimėti. Turiu lygių sąlygų garantijas, ir jeigu vieną kartą komanda man pasakys, kad tokių neturiu, išeisiu. Žinau, kad „Ferrari“ gali pateikti man konkurencingą bolidą, kuris gali laimėti lenktynes.

Daug kas pasikeitė. Daug kalbėjau apie tai, kad turėjau problemų su padangomis, bet po „Pirelli“ padangų bandymų esu nusiteikęs optimistiškai. Su jomis buvo lengviau vairuoti ir tam nereikėjo daryti kažką ypatingo. Lieka tik tikėtis, kad bolidas bus greitas nuo pat sezono pradžios.

Nicolas Tombazis, pagrindinis „Ferrari“ komandos konstruktorius:
Mes vertinome skirtingų konfigūracijų pakabas, tarp kurių ir tą konstrukciją, kurią praeitais metais pristatė „Red Bull“. Ir mums pavyko rasti sprendimą, kuris greičiausiai ne taip matomas iš išorės, bet yra pakankamai radikalus.

Mes sugebėjome rimtai sumažinti stumiančių elementų matmenis. Kitais žodžiais, mums pavyko galinės pakabos konstrukciją padaryti kompaktiškesnę, negu prieš tai buvusiame bolide. Esu tikras, dabar šioje srityje mes neatsiliekame nuo konkurentų.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos