Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 09 14

Frankfurtas. Naujoji „Ford Focus“ šeima: nuo miesto „pelytės“ su 1,0 litro varikliu iki trasai skirtos ST-R versijos

Frankfurto automobilių parodoje debiutavo vienas iš kompaktiškų hečbekų klasės lyderių – 2012-ųjų „Ford Focus“. Įdomu tai, kad gamintojas pristatė kelias labai skirtingas šio modelio versijas.
„Ford Focus“ modelių šeima
2012-ųjų „Ford Focus ST Wagon“

Pats kukliausias „Focus“ bus siūlomas su 1,0 litro, trijų cilindrų „EcoBoost“ varikliu (99 AG arba 118 AG). Dėl nedidelio turbokompresoriaus, kurio sparnuotė gali suktis net 250 tūkst. aps./min. greičiu, šis variklis turi net 169 Nm esant vos 1300 aps./min.

Gamintojo nuotr./2012-ųjų „Ford Focus“
Gamintojo nuotr./2012-ųjų „Ford Focus“

Agregatas turi ir kintančių paskirstymo velenėlių fazių technologiją, o tai leidžia sutaupyti daugiau degalų. Dar vienas įdomus sprendimas – išmetimo kolektorius ir variklio galvutė yra ta pati detalė. „EcoBoost“ varikliai pasižymi blokais iš aliuminio, tačiau šis agregatas turi geležinį bloką, o tai ne tik sumažina automobilio kainą, bet ir padidina variklio naudingumo koeficientą: jis sušyla net 50 procentų lėčiau, o tai reiškia, kad agregatas bus ekonomiškesnis – jo degalų sąnaudos – 5,2 l/100 km.

Visiška priešingybė tokiu varikliu varomam „Focus“ yra bene pati karščiausia šio „Ford“ versija ST-R. Pastarasis „Focus ST-R“ turi 2,0 litrų „EcoBoost“ variklį su turbokompresoriumi. Tai – ne tas automobilis, su kuriuo būtų patogu nuvažiuoti apsipirkti į prekybos centrą ar stovėti rytinėje spūstyje, pakeliui į darbą.

Gamintojo nuotr./2012-ųjų „Ford Focus ST-R“
Gamintojo nuotr./„Ford Focus ST-R“

Kodėl? Šis modelis turi visą būtiniausią saugumo įrangą, tačiau nekasdienėms eismo sąlygoms – oro pagalvių jame nėra. Jas atstoja sportiniai saugos diržai, viena gili, lovio formos sėdynė, pilni, homologuoti saugos lankai, gesinimo sistema bei kiti žiedinėms lenktynėms reikalingi įrengimai.

Taigi, savaime suprantama, jog toks modelis skirtas tik trasai.

Gamintojas nekalba apie jo generuojamą galią, tačiau greitą lenktynių trasos ratą įveikti padės ne tik lenktynėms paruoštas agregatas, bet ir itin efektyvūs stabdžiai bei sportiniai pakabos elementai. „Ford Racing“ divizijos inžinieriai šį modelį pagamino taip, kad juo būtų galima dalyvauti ir itin ilgose, visą parą trunkančiose, ištvermės lenktynėse.

Jeigu jūsų skoniui netinka nei pirmas, nei antras variantas – „Ford“ vis dar turi ką pasiūlyti! Galima sakyti, jog naujasis „Focus ST“ – kompromisas tarp abiejų aprašytų modelių. Kalbant apie šį automobilį, pridera pradėti nuo širdies. Po variklio dangčiu – keturių cilindrų 2,0 litro „EcoBoost“ jėgainė. Neprasti skaičiai – 250 AG ir 360 Nm sukimo momentas. „Ford“ džiaugiasi, kad jiems pavyko sumažinti ir degalų sąnaudas, ir CO2 emisiją. Daugiau nei 20 proc. – pagirtinas rezultatas.

Nors faktas, kad „Ford“ naudoja ne penkių, o keturių cilindrų variklį ,yra ne toks ir mielas, gamintojas teigia, kad tai jokiais būdais nesukompromituos parametrų.

„Tai pirmas kartas kai mes naudojame keturių cilindrų variklį, – sako „Ford Sports Performance“ padalinio vadovas – Bet rezultatas yra fenomenalus. Vairuotojai galės vairuoti ST automobilį daug aktyviau, o tai ir yra ST genuose.“

ST trumpinys šifruojamas „Sport Technologies“. „Ford“ teigia, kad ST dvasia net labai gyva šiuose modeliuose. Tiek hečbeke, tiek universale. Jų pakabos, nors ir skirtingos, abi suderintos sportiškai. Bet tai nereiškia, kad su juo negalėsite važinėti į darbą.

„Ford“ didžiuojasi šiame modelyje naudojantys „Torque Vectoring“ elektroninę sistemą, kuri naudodama stabdžius padeda fokusui įveikti posūkius taip pat sumažindama nepasukamumą. Priekiniais ratais varomam automobiliui tai suteikia daugiau stabilumo.

Šis „Focus ST“ – bene pirmasis globalus „Ford“ sportinis automobilis. Pagal naują kompanijos politiką sukurtas paprasta „Focus“ yra parduodamas visame pasaulyje. Taip pat bus parduodamas ir ST. Iki tol „Ford“ gamino visą puokštę sportinių automobilių, keletą net ir labai gerų, tačiau vieni buvo parduodami tik JAV, kiti tik Europoje.

Keletas skaičiukų iš „Ford Focus ST“ techninių duomenų lapo:

Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Nuo 0 iki 100: 6,5 sek. hečbekas, 6,6 sek. universalas
Turbina: „Borg Warner“
Svoris: 1362 kg hečbekas, 1386 kg universalas 
Stabdžiai: 320 cm priekyje, 271 cm gale
Ratlankiai, padangos: R18 235/40
Gamykla: Sarluis, Vokietija arba Mičiganas, JAV

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos