2013 09 09

„Geležiniai spąstai“ panevėžiečius ir stebino, ir šiurpino: kokius pavojus slepia iš gabalų sulipdyti automobiliai

Panevėžio miesto šventės lankytojai šeštadienį ir sekmadienį turėjo galimybę iš arti susipažinti su analogų iki šiol Europoje neturinčiu socialiniu projektu – „Geležiniais spąstais“.
Projekto „Geležiniai spąstai“ ekspozicija Panevėžyje
Projekto „Geležiniai spąstai“ ekspozicija Panevėžyje / Projekto „Geležiniai Spąstai“ organizatorių nuotr.

Automobilis ir projektą pristatanti vaizdinė medžiaga buvo demonstruojama Panevėžio Laisvės aikštėje šalia miesto savivaldybės pastato.

Lietuvos gyventojai pirmieji Europoje turėjo galimybę savo akimis įsitikinti, kokios skaudžios pasekmės vairuojant po avarijų iš kelių dalių sulipdytus ir dėl to saugumo reikalavimų neatitinkančius automobilius.

Eksperimento metu buvo supjaustytas, meistrų naujam gyvenimui prikeltas sudaužytas automobilis.

Stendą praėjusį savaitgalį Panevėžyje aplankė apie 4000 šventės dalyvių. Daugelis jų norėjo papasakoti ir apie savo asmeninę patirtį arba girdėtus pavyzdžius, susijusius su avarijomis ar iš gabalų sulipdytais automobiliais.

Panevėžiečius ir miesto svečius stebino tai, kad demonstruojamas automobilis atrodė kraupiai po avarijos, kurią patyrė važiuodamas vos 64 km/h greičiu. Vieni teigė, kad tikrai nebelakstys greičiau nei leistina, nes nežino, kokį automobilį vairuoja, kiti teigė atidžiau rinksis perkamus naudotus automobilius.

Projekto Geležiniai Spąstai organizatorių nuotr./Projekto Geležiniai spąstai ekspozicija Panevėžyje
Projekto „Geležiniai Spąstai“ organizatorių nuotr./Projekto „Geležiniai spąstai“ ekspozicija Panevėžyje

Vienas panevėžietis pasakojo istoriją apie užsienyje matytą automobilį, kurio kai kurios originalios kėbulo dalys auksarankių buvo pakeistos medinėmis. „Galima tik numanyti, kokios būtų tokios mašinos avarijos pasekmės...“, – kalbėjo vyras.

Kitas vyras iš Prienų sakė, kad projektas turėtų versti ne tik susimąstyti apie antrinėje rinkoje parduodamus iš gabalų pagamintus automobilius, bet ir paskatinti bent minimaliai ją reglamentuoti teisiškai. Pavyzdžiui, visi antrinėje rinkoje parduodami automobiliai privalėtų turėti serviso knygas ar kažkokius panašius dokumentus.

Šiuo metu vyksta antrasis projekto „Geležiniai spąstai“ etapas, kurio metu pagal „EuroNCAP“ metodiką sudaužytas automobilis keliauja per Lietuvą. Planuojama, kad ekspoziciją pamatys daugiau nei 10 miestų gyventojai. Eksponato kelionės grafiką galite rasti svetainėje geleziniaispastai.lt.

Projektas skatina ne tik pasirinkti saugų greitį, bet ir atidžiau vertinti automobilio techninę būklę – pradedant geromis padangomis, baigiant pasyviojo saugumo įranga, kuri dažniausiai per avarijas ir išgelbėja gyvybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų