Du metus pasaulis laukė šio automobilio. Italai ilgai slėpė tikslią jo premjeros datą, technines charakteristikas, tačiau kovo 5-ąją Ženevoje buvo parodytas serijinei gamybai paruoštas 4C.
Būrys žurnalistų, apsiginklavusių brangiomis kameromis be sustojimo blykstėmis švitino žavingas „Alfa Romeo“ kėbulo linijas. Kompaktiškas, trumpesnis nei 4 metrų ilgio, tačiau platus (2000 mm pločio) automobilis akimirksniu tapo ne tik penktosios salės, bet ir visos pardos traukos centru.
Mato Buzelio nuotr./„Alfa Romeo 4C“ |
Tačiau prieš automobilį stovintys žmonės pirštais badė į priekinius „Alfa Romeo“ žibintus. Prieš oficialų debiutą parodoje gamintojas išplatino gamyklinio modelio nuotraukas. Matėme, kad italai atsisakė gražių žibintų ir sumontavo kažkokius „Made in China“ plastiko gabalus. Susidaro toks įspūdis, kad likus mėnesiui iki 4C debiuto dizaineriai kartu pažiūrėjo pirmąją „Greiti ir įsiutę“ filmo dalį. Ironizuoju, tačiau prieš du metus parodyto automobilio žibintai buvo nepalyginamai gražesni.
Divietyje, iš anglies pluošto pagamintame automobilyje „Alfa Romeo“ sumontavo 1,75 litro, keturių cilindrų benzininį variklį su turbokompresoriumi. Pasak italų, šios mašinos pavadinimas išduoda būtent cilindrų skaičių. Ketvirtajame bei penktajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje gaminti 8C bei 6C turėjo atitinkamai 8 bei 6 cilindrų motorus.
Gamintojas neatskleidžia tikslių agregato parametrų, tačiau pabrėžia, kad viena arklio galia bus apkrauta tik keturiais kilogramais. Neoficialiais duomenimis, 4C turėtų sverti apie 895 kg, taigi atlikę nesudėtingus matematinius veiksmus sužinosite, kad variklis turėtų generuoti apie 224 AG.
Mato Buzelio nuotr./„Alfa Romeo 4C“ |
Visgi, „Alfa Romeo“ iš šio projekto galėjo išspausti ir daugiau džiaugsmą nešančios naudos. Mat, gamintojas sportiškuose 4C montuos tik šešių laipsnių automatines transmisijas, o tikėtina, kad turbokompresoriumi pakinkytas variklis skleis tikrai ne tokį toną, apie kokį svajoja žmogus, perkantis sportišką automobilį už 50 tūkst. eurų (apie 173 tūkst. Lt). Parodoje „Alfa Romeo“ nedemonstravo 4C skleidžiamo garso takelio, tačiau dažnas automobiliais besidomintis vairuotojas puikiai žino, kokią įtaką turbokompresorius daro variklio tonui.
Bet kuriuo atveju 4C yra tas automobilis, kuris ne tik pažymės „Alfa Romeo“ sugrįžimą į JAV rinką, bet ir pagerins šios kompanijos įvaizdį, įneš daugiau džiaugsmo sunuobodėjusioje, sunkiomis mašinomis apkrautoje pramonėje.