Automobilių sporto entuziastai galėjo iš arti apžiūrėti lenktyninę techniką. Štai, „Citroen“ stendo darbuotojas kvietė pasėdėti fenomenalaus ralio vairuotojo, prancūzo Sebastieno Loebo darbo kabinete – DS3 WRC automobilyje. Ir tai buvo ne muliažas, o tikras, Monte Karlo ralyje riedėjęs modelis. Kitame parodų rūmų gale, „Hyundai“ taip pat parodė raliui aprengtą i20 WRC.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Hyundai i20 WRC“ |
Už kelių žingsnių nuo sąlyginai kuklaus ralio automobilio minios smalsuolių stiebėsi, kad galėtų geriau apžiūrėti pompastišką „Lamborghini“ ekspoziciją. Čia šalia vienintelių šiuo metu gaminamų „Gallardo“ bei „Aventador“ išdidžiai buvo rodomas „Veneno“ prototipas. Prieštaringai vertinamas dizainas, Le Mano lenktynėms skirtuose boliduose matytas pelekas per visą automobilio nugarą bei nesuskaičiuojamai daug oro paėmimo/išėjimo angų leido suprasti, kad tai – žaisliukas tik keliems išrinktiesiems. Tiksliau sakant – bus pagaminti tik keli egzemplioriai. Vieno tokio modelio kaina siekia 10 mln. litų... „Lamborghini“ visada stengėsi išsiskirti nuo „Ferrari“. Pražūtingo buliaus vardu pakrikštytas „Veneno“ tai tik dar kartą įrodo.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Lamborghini Veneno“ |
Ne vienas gamintojas demonstravo savo automobiliuose naudojamų medžiagų kokybę pačiais išradingiausiai būdais. „Bentley“ net paruošė tam skirtą lentyną per visą sienos plotą. Čia buvo išdėstytos įvairios medžiagos prieš panaudojant jas prabangiose mašinose. Lankytojai turėjo progą susipažinti su ergonomika iš arčiau – apžiūrėti bei paliesti odos gabalus, siūlus, diržus, plastiką ar metalą, šioms medžiagoms dar neatsidūrus šimtus tūkstančių litų kainuojančiuose limuzinuose.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Bentley“ automobiliuose naudojamos medžiagos |
Kai kurie koncernai į Ženevą atsivežė ne tik pačias karščiausias naujienas, bet ir ne ką „šaltesnes“ senienas. „McLaren“ stende visai šalia naujojo P1 išdidžiai stovėjo jo pirmtakas "McLaren F1" – iki šiol pats greičiausias superautomobilis su atmosferiniu varikliu. Tikro automobilisto akis pastebės, kad šis legendinis „McLaren“ turi papildomą spoilerį. Taip, tai – dar retesnė LM versija. Kuri, beje, už įprastą F1 buvo kiek lėtesnė (dėl didesnio oro pasipriešinimo) tiesiojoje, tačiau trasoje – daug pranašesnė. Galinius šio, vieno rečiausių bei geidžiamiausių superautomobilių ratus suka pagal specialų užsakymą pagamintas BMW V12 atmosferinis variklis, generuojantis 680 AG bei 705 Nm. Įdomus faktas: iš viso buvo parduoti penki „McLaren F1 LM“ modeliai, o šis, šeštasis priklauso gamintojui. Tačiau 2008-aisiais metais kompanijos vadovas, garsus veidas iš „Formulės-1“ pasaulio, Ronas Dennisas pranešė, kad šeštasis LM egzempliorius bus padovanotas Lewisui Hamiltonui, jei šis „McLaren“ bolidu pelnys du čempiono titulus. Suprantate, kodėl Lewisas perėjo į „Mercedes“? Juokaujame, perėjo tikrai ne dėl to, kad neiškovojo antrojo titulo.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„McLaren F1 LM“ |
Judam toliau. Kartingai. Dideli kartingai. Taip, KTM stendas ir jame pristatyta „X-Bow GT“ versija. Iš pirmo žvilgsnio, vaizdas ne koks. Anksčiau buvęs gražus, egzotiškas ir labai proginis automobilis tapo nei gatviniu, nei trasai prijaukintu bolidu. Austrai, tikėdamiesi, kad tai padidins „X-Bow“ pardavimus šiam modeliui suprojektavo stiklą. Statų stiklą. Tačiau jie pamiršo stogą, nors pasak gamintojo, GT versiją nuo šiol bus galima vairuoti ir be šalmo. Įdomus, bet keistas ir drąsus KTM sprendimas.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„KTM X-Bow GT“ |
Kaip gi viena iš ryškiausių automobilių parodų be greičiausio superautomobilio planetoje? „Bugatti“ čia taip pat turėjo savo kampelį, kuriame demonstravo net tris „Veyron“ modelius, tame tarpe ir greičiausią rodsterį pasaulyje – „Veyron Vitesse“. Keturi turbokompresoriai, dešimt aušinimo radiatorių, 1200 AG, 1500 Nm bei maksimalus 410 km/h (ribojamas iki 370 km/h) greitis – visa tai tik už 2 milijonus eurų (apie 7 mln. Lt).
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Bugatti Veyron“ |
Bene daugiausiai dėmesio parodoje sulaukė „LaFerrari“ superautomobilis. Benzininė V12 jėgainė su „Formulės-1“ trasose gimusia „Hy-KERS“ sistema bendromis jėgomis generuoja net 949 AG. Italai tvirtina, kad 499 modeliai užsakyti akimirksniu – po oficialaus pristatymo norą įsigyti šį „hyperautomobilį“ pareiškė dvigubai daugiau oligarchų nei numatytas pusės tūkstančio „LaFerrari“ tiražas. Visgi, daugelio žurnalistų nuomone, „Ferrari“ dizaineriai tiesiog pamiršo sukurti ratlankius šiai raudonai anglies pluošto skulptūrai.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Ferrari LaFerrari“ |
Pavargusias nuo blizgančių automobilių akis parodoje ilsino (o gal būt dar labiau vargino?) besišypsančios, nuo 8 iki 20h ant keliolikos centimetrų kulniukų stovinčios merginos. Tarptautinė Ženevos automobilių paroda – gera vieta susipažinti su pačiais įdomiausiais mašinų pramonės eksponatais. Jeigu nebuvote tokio kalibro parodoje – pasirūpinkite, kad po metų čia apsilankytumėte – tikrai nepasigailėsite. Iki susitikimo 2014-ųjų Ženevoje!
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Merginos Ženevos parodoje |