Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 09 11

Japoniškas maseratis – „Mazda 3“

Japoniškas ir sumažintas „Maserati Ghibli“ – tokią pravardę įgavo Frankfurto automobilių parodoje pristatytas naujasis „Mazda 3“. Išties, panašumų į prabangų italą įžvelgti galima nemažai, tačiau „Mazda“ tikrai nesitaiko nuvilioti „Ghibli“ pirkėjų. Japonų taikinys – kompaktinės klasės hečbekai ir sedanai.
„Mazda 3“
„Mazda 3“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Tai, kad dar visai neseniai nuobodoku dizainu stebinusią „Mazda“ pradėta vadinti itališka, yra neblogas pasiekimas. Išties, „Mazda 3“ atrodo stulbinamai. Dar prieš kelerius metus nauji šios klasės hečbekai pasirodydavo per daug neišsiskiriantys iš minios, tačiau naujausių „Volkswagen Golf“, „SEAT Leon“, „Ford Focus“ ir kitų modelių sumaišyti neįmanoma. O „Mazda 3“ perspjauna juos visus.

Didžiausia šio „Mazda 3“ naujovė, lyginant su ankstesniu modeliu – dizainas. Kėbulo tipai – du, sedanas bei hečbekas, varikliai – keturi, dyzelinis ir trys benzininiai (Europoje).

Priešingai nei dauguma naujų automobilių, „Mazda 3“ nedidėja. Priešingai – bendras hečbeko ilgis sumažėjo 45,7 mm (iki 4460 mm), tačiau ratų bazė padidėjo 61 mm (iki 2700 mm). Tai reiškia elementarų dalyką – komfortiškesnį važiavimą.

Stebina labai tvarkingas minimalistinio stiliaus „Mazda 3“ interjeras. Akivaizdžiai sumažintas įrangos valdymo mygtukų, svirtelių ir renkenėlių skaičius turėtų padaryti naudojąsi šiuo automobiliu gerokai paprastesnį. Kartu su kokybiškomis apdailos medžiagomis toks racionalus konstravimas sukuria vokiškos kokybės įspūdį.

„Mazda 3“ iš didesniųjų brolių paveldėjo daugumą saugumo sistemų: įspėjimą apie kitą automobilį aklojoje zonoje, įspėjimą apie eismo juostos kirtimą, aktyvų „autopilotą“ ir dar keletą naujovių. Viena įdomesnių sistemų vadinasi „i-ELOOP“ – ji išsaugo stabdymo metu naudojamą elektros energiją ir ją panaudoja elektros prietaisų funkcionavimui.

Dar nekalbama apie tikslesnes „Mazda 3“ specifikacijas ir apie karščiausią šio modelio versiją – MPS. Praėjusios kartos „Mazda 3 MPS“ turėjo 265 AG, tapdamas vienu galingiausių tuometinių „hot-hatch“. Karštųjų hečbekų konkurencijai didėjant greičiau nei šylant klimatui, galima tikėtis stipraus japonų kirčio šioje srityje.

VIDEO: Frankfurto automobilių paroda

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento