„Yaris Hybrid-R“ yra eilinis „Toyota“ kompanijos hibridinių technologijų demonstravimas. Mat šiame automobilyje panaudoti sprendimai sutampa su tais, kurie buvo taikomi kuriant „TS030 Hybrid“ bolidą. Būtent su pastaruoju „Toyota“ dalyvauja Le Mano 24 valandų lenktynėse.
Po kompaktiško automobilio variklio gaubtu japonai sumontavo 1,6 litro, 4 cilindrų jėgainę su turbokompresoriumi. Ji generuoja 300 AG. Atrodytų, kam nedidelei miesto mašinai reikia tiek galios, juolab kai motoras suka tik priekinius ratus, tačiau tai – toli gražu ne viskas. Galinę ašį suka du papildomi elektros varikliai, o kiekvienas jų generuoja po 60 AG.
Taigi, kompaktiškas miesto mažylis su brutaliu karštojo hečbeko varikliu ir dar dviem papildomais elektros motorais – kam tokiam automobiliui reikalinga 420 AG galia? Tačiau tai tik koncepcija. Arba žvilgsnis į netolimą ateitį, kuri nebūtinai siejasi su „Yaris“. Planų gaminti tokius serijinius modelius „Toyota“, matyt, neturi – jie būtų brangūs ir, tiesą pasakius, nelabai naudingi. Tačiau „Hybrid-R“ technologija gali būti sprendimų, kuriuos perims ir GT86 modeliai, pristatymas.
Po pokalbio su „Toyota“ variklių ir važiuoklių skyriaus vyriausiuoju inžinieriumi Koei Saga, „Autocar“ žurnalistai teigė, kad specialistas išdavė gamintojo kortas. Pasirodo, hibridinė GT86 versija jau laukia žalios spalvos iš bendrovės vadovybės – projektas jau pažengusioje stadijoje. Vos tik vadovybė duos leidimą gaminti tokį modelį – „Toyota“ iškart praneš apie hibridinio GT86 debiutą. Tai, kol kas, realiausias galimas GT86 galios didinimo scenarijus, tačiau vis dar neoficialus.
Įdomu ir tai, kad „Yaris Hybrid-R“ naudoja 6 laipsnių nuoseklaus jungimo transmisiją – priešingai nuo kitų tokio tipo hibridų, kurie dažniausiai pasižymi bepakopėmis pavarų dėžėmis (CVT). Tikėtina, kad kažką panašaus gaus ir hibridiniai GT86 modeliai – „Toyota“ siekia išlaikyti vairavimo entuziastų palaikymą.
Nežinomi planai dėl šio automobilio varančiųjų ratų skaičiaus. Tikėtis visų varančiųjų – įmanoma, tačiau tikimybė, kad taip bus, išlieka maža. Kažin ar priekinėje ašyje atsirastų vietos porai elektros motorų, todėl tikėtina, kad jie būtų montuojami gale. Koei Saga „Autocar“ žurnalistams taip pat atskleidė, jog „Toyota Racing Development“ meistrai sugebėjo standartinio GT86 svorį sumažinti šimtu kilogramų. To tikriausiai nepakaktų, kad baziniai GT86 ir hibridiniai svertų tiek pat, tačiau svorio taupymas bet kuriuo atveju yra sveikintinas dalykas.