Įdomu, kad iki šiol į „Land Rover Evoque“ montuojama dėžė turėjo šešias pavaras. Naujoji devynių laipsnių debiutuos 2014-aisiais – iš pradžių bus montuojama tik į „Evoque“, o vėliau, pranešime teigia „Land Rover“, greičiausiai bus pritaikyta ir didesniems visureigiams.
Technologinis „Land Rover“ šuolis šioje srityje yra įspūdingas – pavarų skaičius padidėjo net pusantro karto. Daugumai gamintojų kas du ar tris metus pavarų skaičių automobiliuose didinant vienetais, britai šovė iškart tris.
Naujoji pavarų dėžė bus tik 6 milimetrais ilgesnė už dabar naudojamą šešių laipsnių transmisiją, tačiau dėl naudojamų medžiagų bus net 6,5 kilogramo lengvesnė.
Didesnis pavarų skaičius turi teigiamos įtakos degalų ekonomijai ir įsibėgėjimui. Vis tik svarbiausias pavarų skaičiaus didinimo aspektas – mažesnės teorinės CO2 emisijos. Nuolat griežtėjantys jų apribojimai skatina gamintojus tobulėti, ypač šiame dešimtmetyje.
Šiuolaikinėms automatinėms dėžėms pasiekus tokį tobulumo lygį, kad pavarų perjungimas juntamas labai minimaliai, lenktynės didinant jų skaičių, atrodo, tik įsibėgėja. 2011-ųjų antroje pusėje buvo pasklidę gandai, kad „Hyundai“ intensyviai dirba kurdami dešimties laipsnių automatinę pavarų dėžę, tačiau pats gamintojas tokios informacijos nei patvirtino, nei paneigė.
Pavarų skaičių didina ir mechaninės transmisijos. Pavyzdžiui, 2011-ųjų pabaigoje „Porsche“ paskelbė apie planus montuoti septynių laipsnių mechanines pavarų dėžes į savo gaminamus automobilius, o pernai apie tokios transmisijos kūrimą prabilo ir BMW.