Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 06 08

Lietuvoje užregistruotas pirmasis istorinis automobilis – 1922-ųjų „Dodge Brothers“

2012 m. gegužės 17 dieną Lietuvos istorinių transporto priemonių išsaugojimo asociacijai „Retromobile“ atlikus vertinimą ir priėmus sprendimą, Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos įrašė į sąrašą pirmąjį automobilį, kuriam valstybiniu lygiu buvo suteiktas istorinės motorinės transporto priemonės statusas. 1922 metais pagamintas „Dodge Brothers“ tapo pirmuoju automobiliu Lietuvoje, oficialiai gavusiu istorinės motorinės transporto priemonės statusą.
Pirmasis istorinis automobilis Lietuvoje – 1922 m. „Dodge Brothers“
Pirmasis istorinis automobilis Lietuvoje – 1922 m. „Dodge Brothers“ / Asociacijos „Retromobile“ nuotr.
Gamintojo nuotr./Pirmasis istorinis automobilis Lietuvoje – 1922 m. „Dodge Brothers“
Pirmasis istorinis automobilis Lietuvoje – 1922 m. „Dodge Brothers“

Iki pirmosios oficialios istorinės motorinės transporto priemonės atsiradimo Lietuvoje pasak asociacijos „Retromobile“ prezidento Ramūno Kardelio, teko keliauti 7 metus. Pirmasis žingsnis buvo žengtas 2007 metais, kuomet susirinkę Lietuvos senovinių-istorinių transporto priemonių gerbėjų klubų atstovai pasirašė raštą, skirtą Lietuvos valstybinėms institucijoms, siekiant atkreipti šių institucijų dėmesį į istorines vertybes, bei prašant priimti teisines nuostatas, kurios leistų suvokti, kad sąvokos „senas“ automobilis ir „senovinis“ automobilis, nėra viena ir tas pats.

2009 metais Seime užregistruotos atitinkamos teisės aktų pataisos, o 2010 metais Seimas priėmė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimą, kuriame buvo nustatyta istorinės motorinės transporto priemonės sąvoka. Remiantis šiuo įstatymu istorine motorine transporto priemone gali būti laikoma tokia transporto priemonė, kuri pagaminta prieš 30 metų ar anksčiau, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų, kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdieninėms reikmėms.

Gamintojo nuotr./Pirmasis istorinis automobilis Lietuvoje – 1922 m. „Dodge Brothers“
Pirmasis istorinis automobilis Lietuvoje – 1922 m. „Dodge Brothers“

Įstatyme atsiradęs istorinės motorinės transporto priemonės apibrėžimas suteikė galimybę valstybinėms institucijoms priimti poįstatyminius teisės aktus, kurių pagrindu transporto priemones, kurios atitinka įstatyme numatytus kriterijus, įvertintos asociacijų paskirtųjų ekspertų, galima pripažinti istorinėmis. Tokiu būdu visuomenei tapo žinoma, kad ne bet kuris 30 metų amžiaus sulaukęs automobilis ar motociklas gali pretenduoti į istorinės transporto priemonės statusą. Be reikalavimo būti techniškai tvarkingai, transporto priemonei keliami ir originalumo reikalavimai: tai reiškia, kad technika turi išlaikyti atitinkamos transporto priemonės gaminimo periodo spalvų gamą, autentišką variklį, autentišką važiuoklę, autentišką saloną ir daugybę kitų autentiškų dalykų.

Ateities tiksluose numatytas atitinkamų valstybinių numerio ženklų atsiradimas, specialių techninių apžiūrų taisyklių nustatymas, lengvatos draudžiant tokius automobilius, kelių mokesčio netaikymas ir kiti darbai.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų