Išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad vakaro pabaigoje laimingiausias atrodė vos spėjęs priiminėti sveikinimus UAB „Japoniškų markių automobilių centras“ vadovas Vykintas Kezys. Jo vadovaujamos bendrovės konkursui pateiktas „Subaru Legacy“, kuriam dešimt vertinimo komisijos narių skyrė 52 balus, laimėjo pagrindinę „Metų automobilio 2010“ nominaciją.
„Tai pirmasis „Subaru“ markės automobilis, kuriam Lietuvoje atiteko toks puikus įvertinimas. Visam mūsų kolektyvui malonu, kad tokio pripažimo susilaukė jo vertas „Subaru Legacy“, – laikydamas rankose šios nominacijos laureatą liudijantį trofėjų kalbėjo V.Kezys.
Jei „Subaru Legacy“ gana įtikinamai pirmavo nuo pat balsavimo pradžios, tai dėl kitų prizinių vietų virė itin atkakli kova.
Dėl nugalėtojo karūnos renginio finale varžėsi septyni automobiliai. Juos, iš 21 šiemet konkurse dalyvavusio automobilio, dar anksčiau buvo atrinkusi vertinimo komisija. Jei „Subaru Legacy“ gana įtikinamai pirmavo nuo pat balsavimo pradžios, tai dėl kitų prizinių vietų virė itin atkakli kova.
Antroji vieta atiteko dar vienam japonų gamybos automobiliui – hibridiniam „Toyota Prius“, pelniusiam 39 komisijos narių balus. Vos vieną balą jam pralaimėjo vokiškasis „Mercedes-Benz E350“, o kiek anksčiau Europos „Metų automobiliu 2010“ nominuotas „Volkswagen Polo“ ir čekiškas „Škoda Yeti“ lietuviškajame konkurse surinko po 37 balus. Ketvirtoji vieta pripažinta „Volkswagen Polo“, įvertintam keliais aukštesniais balais.
Kiek nelauktai tik šeštoji vieta atiteko pernai Europos „Metų automobiliu 2009“ pripažintam ir į Lietuvoje rengiamą konkursą nesuspėjusiam „Opel Insignia“ automobiliui. Jis pelnė 34 balus. Septintoje vietoje liko prancūzų „Citroen C3 Picasso“, įvertintas 13 balų.
Dešimties apie automobilius rašančių žurnalistų vertinimo komisija galutinį sprendimą priėmė tik nuodugniai išbandžiusi konkursui pateiktus automobilius ir kruopščiai išanalizavusi gamintojų bei Lietuvoje dirbančių jų įgaliotųjų atstovų pateiktą informaciją apie konkurse dalyvavusius modelius, įvertinusi jiems teikiamas garantijas mūsų šalyje, serviso tinklą, aptarnavimo įkainius, eksploatacines išlaidas iki automobilis nuvažiuoja 100 tūkstančių kilometrų, bazinę paties automobilio ir papildomos įrangos kainą.
Visi automobiliai buvo bandomi keliuose, o visureigiai – ir atskirai jiems surengtuose testuose sunkesnio pravažumo keliuose ir bekelėje.
Nors šiemet konkurse dalyvavo mažiau automobilių nei rekordiniais praėjusiais metais (34), tačiau renginys išlaikė tęstinumą ir tradicijas. Todėl Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidento Mindaugo Griniaus sveikinimo žodyje išsakyta frazė „čia susirinko dvi nuo krizės labiausiai nukentėjusios grupės – automobilininkai ir spauda“, tiksliai atspindėjo sunkumus, su kuriais susidūrė organizatoriai ir konkurso dalyviai.
Jau keleri metai tituluočiausias visų laikų šalies lenktynininkas Stasys Brundza renka saugiausią automobilį, kuriuo šįkart nominuotas „Mercedes–Benz E350“.
Tačiau dalyvavę „Metų automobilio 2010“ konkurse nepralaimėjo, nes retas jo dalyvis lieka beveik nepastebėtas. Netgi rinkimuose pirmą kartą pasirodęs egzotiškosios Indijos automobilių gamintojo „Tata Xenon“ pikapas įvertintas „Metų netikėtumo“ prizu, kurį įsteigė TV laida „Autopilotas“.
Ketvirtą kartą konkursų istorijoje antroji pagal svarbą nominacija – „Tautos automobilis 2010” – buvo renkamas populiariausiame interneto portale lrytas.lt, o jo eigą publikavo konkurso dienraštis – didžiausias šalyje dienraštis „Lietuvos rytas”. „Tautos automobiliu 2010“ portalo lankytojai šiemet išrinko „Opel Insignia“, o šios nominacijos laureatą apdovanojo Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Petras Ignotas.
Jau keleri metai tituluočiausias visų laikų šalies lenktynininkas Stasys Brundza renka saugiausią automobilį. Šįkart nominuotas „Mercedes-Benz E350“.
VŠĮ „Saugus ratas” rinko ekologiškiausią automobilį, kuriuo Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys Valdas Juozas Vilūnas paskelbė „Toyota Prius”. Beje, šiam japoniškam automobiliui atiteko ir žurnalų „Laima“ bei „Transportas“ įsteigti „Moterų aistros automobilio“ bei „Už inovacijas“ prizai.
Dienraštis „Lietuvos rytas“ „Karjeros automobiliu“ nominavo „Opel Insignia“, o tikras bekelės monstras „Toyota Land Cruiser 150“ beveik neturėjo konkurentų ir nugalėjo dar vienoje prestižinėje „Metų visureigio 2010“ nominacijoje.
Sportiškiausią automobilį paskelbė žurnalo „Autosportas“ leidėjas Rolandas Dovidaitis ir redaktorius Artūras Pakėnas. Ši nominacija atiteko vokiečių „BMW 5 Gran Turismo“.
Žurnalistų vertinimo komisija tradiciškai išrinko ir sportininką, labiausiai garsinusį Lietuvos vardą tarptautinėse automobilių lenktynėse. Šiemet „Metų vairo“ prizas atiteko vienai didžiausių Lietuvos automobilių sporto vilčių – duris į „Formulę 1” atkakliai bandančiam atverti Kazimierui Vasiliauskui.