Tai naujausias brazilų gamintojo „Embraer“ kūrinys, pradėtas kurti pagal oro taksi verslo atstovų specifinius pageidavimus. Jau pastatyta daugiau nei 70 tokių lėktuvų, kurio vieno kaina – daugiau kaip 20 milijonų litų.
Šis 6-8 vietų, 8150 kg maksimalios kilimo masės (MTOW) orlaivis priskiriamas lengvųjų reaktyvinių lėktuvų kategorijai. Tai neabejotinas savo kategorijos lyderis, lenkiantis konkurentus – „Cessna Citation 4“ ir „Hawker 400XP“ – greičiu ir skrydžio nuotoliu.
„Phenom 300“ su 6 keleiviais ir bagažu gali įveikti 3200 km atstumą skrisdamas 800 km/val. greičiu. Funkcionalus interjeras buvo kuriamas kartu su kompanija „BMW Designworks USA“. Trapas ir neįprastai didelis bagažo skyrius – tai dalykai, kurie yra nebūdingi šios klasės orlaiviams.
„Embraer Phenom 300“ |
„Džiaugiamės, galėdami pristatyti šį nuostabų orlaivį savo klientams“, – sakė bendrovės „Aeroservisas“, užsiimančios lėktuvų nuoma ir pardavimais, vadovas Benas Laurinaitis. „Tai tikra premjera Lietuvoje. Kiekvienas lėktuvas yra tam tikras kompromisų rinkinys, tačiau šis orlaivis verčia suabejoti, ar ši taisyklė dar galioja. Ne veltui dalinės lėktuvų nuosavybės pionieriai, kompanija „NetJets“ užsakė daugiau nei 100 šio tipo orlaivių,“ – verslo klasės orlaivių žinovas B. Laurinaitis negailėjo gerų žodžių naujam brazilų lėktuvui.
Panašu, kad ir pilotai šį lėktuvą tiesiog dievina. „Embraer“ gamyklai priklausančio į Vilnių atskridusio lėktuvo vadas, su „Phenom 300“ praleidęs ore daugiau nei 1000 val., Vilniuje tiesiog negalėjo sustoti vardindamas šio modernaus orlaivio privalumus ir technologines naujoves.
„Phenom 300“ kartu su savo mažuoju broliu „Phenom 100“ stipriai kilstelėjo kartelę lengvųjų reaktyvinių orlaivių rinkoje ir neabejotinai privers pasitempti kitus gamintojus.
„Embraer Phenom 300“ |