Neseniai išplatintame spaudos pranešime teigiama, kad šios kompanijos vadovai „SKYACTIV“ filosofiją iškeitė būtent į tokių (hibridinių bei elektrinių) automobilių idėją. Ir ne be reikalo – „Mazda“ puikiai supranta, kad hibridiniai ar elektriniai automobiliai nėra tokie jau „žali“, kaip teigiama reklaminėse skrajutėse. Negana to, jie – sunkūs, techniškai sudėtingi.
Dėl to, kad „Mazda“ nuo 2010-ųjų yra nepriklausomas koncernas, joks kitas gamintojas neprivers „Mazda“ atstovų persigalvoti anksčiau laiko – prieš trejus metus jie atsiskyrė nuo „Ford“ ir dabar gyvena pagal savo sukurtas taisykles.
Neįvardijamas, aukštas pareigas užimantis „Mazda“ darbuotojas iš tyrimų bei tobulinimų skyriaus vienam britų šaltiniui atskleidė, kad kompanija neskuba nusigręžti nuo tradicinių benzininių bei dyzelinių variklių. Jų tikslas – patobulinti ne tik pačius vidaus degimo agregatus, bet ir įvairiausius šalutinius mechaninius mazgus – generatorius, stiprintuvus, siurblius.
Žinant, kad Europos kontinente hibridiniai automobiliai nėra tokie populiarūs, japonų filosofija yra išties sveikintina, tačiau tiek gimtojoje tekančios saulės šalyje, tiek Jungtinėse Amerikos Valstijose hibridų pardavimai įgauna pagreitį.
Minėtas pašnekovas iš tyrimų bei tobulinimų skyriaus pripažino, kad pats geriausias būdas mažinti anglies dioksido emisiją yra variklių kubatūros mažinimas. „Papildomas elektros variklis šiuo atveju kompensuotų galios stygių“, – teigė jis.
„Mazda“ yra sukūrę visiškai elektrinį 2 („Demio“). Šį prototipą jie ne kartą demonstravo įvairiose automobilių parodose bei sulaukė pakankamai daug teigiamų atsiliepimų. Tačiau vadovų teigimu, jų trūko, kad būtų imtasi svarstyti apie serijinę tokio modelio gamybą.
Kad ir kaip būtų, pagal naujausią „Kodo“ dizaino kalbą sukurti „Mazda“ modeliai tikrai turi savo žavesio. Ne tik dizaino prasme, bet ir dėl protingų inžinerinių sprendimų – šiuose automobiliuose montuojami modernūs benzininiai bei dyzeliniai agregatai, pasižymintys ne tik pagirtina trauka, bet ir sąlyginai nedidelėmis degalų sąnaudomis.