Praėjusių metų rugsėji atskleistas britų kūrinys pastaruoju metu buvo intensyviai bandomas – juo buvo nuvažiuota daugiau nei milijoną mylių ir atlikta daugiau nei 100 avarijos mėginimų.
Kupė gamybą rengiamasi pradėti 2011 m. pradžioje. Kompanijos teigimu, naujasis „McLaren MP4-12“, rinkoje susiremsiantis su „Ferrari 458 Italia“ ir „Mercedes SLS AMG“, buvo kurtas siekiant suderinti efektyvumą ir pajėgumą. Automobilyje didelis dėmesys skirtas mažam svoriui ir aerodinamikos efektyvumui.
Mašinos bazė pagaminta iš vientiso anglies pluošto lydinio ir yra stipri, standi ir lengva. Prie anglies pluošto pagrindo priekyje ir gale tvirtinamos aliuminio konstrukcijos. Avarijos atveju jos sugeria smūgio energiją, o tvirta bazė apsaugo keleivius. 64 km/val. greičiu patirto smūgio atveju anglies pluošto bazė išlieka visiškai nepažeista.
„McLaren MP4-12C“ sveria 1 300 kg. Tai 300 kg daugiau nei garsusis paskutiniojo praėjusio amžiaus dešimtmečio „McLaren F1“, tačiau naujasis modelis turi gerokai gausesnę pagalbinę ir saugumo įrangą.
Mašinos svoris paskirstytas santykiu 43:57 – gamintojo teigimu, taip sumažinamas automobiliams su viduryje sumontuotu motoru būdingas priekio slydimas.
Naujasis modelis bus varomas „McLaren“ vardo M838T 3,8 l V8 90 laipsnių kampo tarp cilindrų variklio su dviguba turbina, pasiekiančio 600 AG galią prie 7 000 aps./min. ir maksimalų 600 Nm sukimo momentą prie 3 000 aps./min.
Motoras sujungtas su inovatyvia 7 laipsnių dvigubos sankabos greičių dėže, išsiskiriančia „Pre-Cog“ funkcija. Vairuotojas pavaras gali perjunginėti naudodamas už vairo sumontuotas dviejų padėčių svirteles. Šios funkcionuoja panašiai, kaip skaitmeninio fotoaparato fotografavimo mygtukas. Paspaudus svirtelę perpus, pavarų dėžė paruošia pavarą perjungimui, o iki galo – ją akimirksniu ir įjungia.
Naujasis „McLaren MP4-12C“ išsiskiria ir aerodinaminiu stabdžiu, labiau prispaudžiančiu automobilio galą ir padidinančių galinių ratų stabdymo efektyvumą. Automobilyje įrengta vairavimo stabdžiais sistema, 1998 m. trumpai naudota kompanijos „Formulės-1“ boliduose, kol šį įtaisą, pristabdantį vidinį ratą sukant į posūkį, minėtose varžybose uždraudė Tarptautinė automobilių federacija (FIA).
Vairuotojas galės pasirinkti vieną iš trijų – normalaus, sportiško ir lenktynių trasai skirto – važiavimo rėžimų. Be to, jis turės galimybę keisti vairavimo – vairo stiprintuvo, stabilumo kontrolės bei pakabos standumo – ir galios – akceleratoriaus reakcijos, variklio akustikos ir pavarų perjungimo – nustatymus.
„McLaren MP4-12C“ viduje laukia IRIS informacijos ir pramogų sistema su 7 colių gulsčiu ekranu. Šios pagrindas – kompiuteris su 1,6 GHz „Intel“ procesoriumi bei „Microsoft“ programine įranga. Joje yra tiek lizdinės, tiek belaidės jungtys papildomų prietaisų prijungimui.
Kaip ir reikėtų tikėtis, prie šio modelio kūrimo didžiąja dalimi prisidėjo „McLaren“ „Formulės-1“ komandos darbuotojai. Tam buvo panaudoti ir ekipos turimi ištekliai – skaičiuojamosios hidrodinamikos sistemos, bolidų treniruokliai ir vėjo tunelis.
Naujasis „McLaren MP4-12C“, kurio kainą ir daugiau dinaminių rodiklių žadama paskelbti po kelių mėnesių, prekyboje pasirodys kitais metais, 35 salonuose, 19 šalių. Britai tikisi per pirmuosius metus pirkėjams pristatyti pirmąjį tūkstantį šių automobilių.
„McLaren“ kompanijos bazėje Jungtinėje Karalystėje šiuo metu dirba 1 500 darbuotojų. Automobilių gamybai žadama priimti dar 300 specialistų. Šio dešimtmečio viduryje įmonė per metus tikisi pagaminti iki 4 000 mašinų. Skelbiama, kad „McLaren“ jau kuria du naujus papildomus modelius: „Porsche 911“ konkurentą ir tikrąjį legendinio „McLaren F1“ įpėdinį.