Taip naujasis S 250 CDI BlueEFFICIENCY tampa pirmuoju „5 litrų“ klasės modeliu prabangių automobilių segmente ir tuo pat metu pirmuoju šio segmento automobiliu, įveikusiu 150 g/km anglies dvideginio emisijos ribą. Išvystydamas 204 AG ir 500 Nm sukimo momentą, keturių cilindrų CDI variklis taip pat užtikrina puikius S-klasei būdingus važiavimo pojūčius.
Nuo 0 iki 100 km/h prabangus sedanas pagreitėja per 8,2 sek., o maksimalus jo greitis yra 240 km/h. Pavyzdinis taupumas ir puiki dinamika pasiekti įdiegus naujausios kartos „common-rail“ degalų įpurškimo technologiją, dviejų lygių priverstinio oro tiekimo sistemą su aukšto ir žemo slėgio turbinomis bei prie standartinės įrangos priskirtą ECO start/stop funkciją, naudojamą kartu su nauja iš esmės patobulinta septynių laipsnių automatine greičių dėže 7G-TRONIC PLUS.
Naujausioje S-klasėje montuojamas 204 AG variklis jau naudojamas daugelyje itin ekonomiškų „Mercedes-Benz“ modelių. Maksimalus sukimo momentas, siekiantis 500 Nm, išvystomas jau prie 1'600 sūkių per minutę.
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz S 250 CDI BlueEFFICIENCY“ |
Degalų taupymas: ECO start/stop funkcija
Mažesnės negu 6 ltr. 100 km kelio degalų sąnaudos iš dalies pasiektos įdiegus naują ECO start/stop funkciją. Automobiliui stabdant, pvz. prie šviesoforo, ir vairuotojui toliau laikant stabdžio paminą nuspaustą jam stovint, sistema išjungia variklį. Vos tik vairuotojas atleidžia stabdį arba paspaudžia akseleratorių, variklis nedelsiant vėl užvedamas.
ECO start/stop funkcija neužgesins variklio, jei, pavyzdžiui, dar nėra pasiekta automobilio viduje nustatyta temperatūra, vairuotojas išjungia sistemą arba pasirinktos pavarų dėžės programos S arba M. Protinga kontrolės sistema garantuoja, kad automobiliui sustojus veiks visos funkcijos ir komforto įranga.
Dvigubas veikimas: dviejų lygių priverstinis oro tiekimas – išskirtinei traukai
Esminė dyzelinio variklio savybė – jo dviejų lygių priverstinis oro tiekimas. Pirmąsyk panaudota „Mercedes-Benz“ C ir E klasės dyzeliniuose varikliuose, ši sistema pasižymi galingu sukimo momentu nuo pat žemų sūkių ir galia, prilygstančia šešių cilindrų variklių galiai.
Kompaktišką dviejų lygių priverstinio oro tiekimo modulį sudaro maža aukšto slėgio (AS) turbina ir didelė žemo slėgio (ŽS) turbina. Kiekvienas iš šių kartu sujungtų agregatų turi savo rotorių ir rotoriaus sukamą kompresorių. ŽS turbinos rotorius yra patalpintas išmetimo kolektoriuje, kur išmetamosios dujos įsuka jį iki 215'000 sūkių per minutę. AS rotorius turi atskirą dujų kanalą, kuris atidaromas arba uždaromas vakuuminiu būdu valdoma slėgio kontrolės sklende. Jei sklendė uždaryta, visas išmetamųjų dujų srautas teka per AS rotorių, taigi visa jų energija panaudojama sukant AS rotorių. Tai reiškia, kad jau prie mažų sūkių pasiekiamas optimalus oro slėgis.
Kai variklio sūkiai didėja, atidaroma slėgio kontrolės sklendė. Dalis išmetamųjų dujų srauto nukreipiama per apeinamąjį kanalą, sumažinant AS kanalo apkrovimą. Už AS rotoriaus abu dujų srautai vėl susilieja ir visa likusia energija įsuka AS rotorių iki 185'000 sūkių per minutę. Siekiant apsaugoti ŽS rotorių nuo perkrovos, jis taip pat turi apeinamąjį kanalą, kuris uždaromas arba atidaromas specialiu vožtuvu. Kai variklis pasiekia vidutinius sūkius, AS rotoriaus slėgio kontrolės sklendė atidaroma taip plačiai, kad jis nustoja juntamai gerinti oro tiekimą. Tai leidžia su mažiausiais nuostoliais panaudoti visą išmetamųjų dujų energiją ŽS turbinai, kuri tuo metu nuveikia visą modulio darbą.
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz S 250 CDI BlueEFFICIENCY“ |
Nekantraujantis važiuoti: pagerintas cilindrų užpildymas prie žemų sukių
Du kompresoriai taip pat sujungti tarpusavyje ir turi papildomą apeinamąją sklendę. Į cilindrus tiekiamas oras iš oro filtro prateka per žemo slėgio kompresorių, kur jis suspaudžiamas naudojant ŽS rotoriaus energiją. Suspaustas oras patenka į AS rotoriaus sukamą aukšto slėgio kompresorių, kur jis suspaudžiamas pakartotinai. Rezultatas – tikras dviejų lygių priverstinio oro tiekimo procesas.
Didžiausia šios ištobulintos oro tiekimo sistemos su dviem turbinomis nauda – pagerintas cilindrų užpildymas ir to pasekoje išgautas didelis sukimo momentas net prie žemų sūkių. Dar daugiau – sumažėjo degalų sąnaudos. Tarp šios koncepcijos privalumų pažymėtinos tolygios galios charakteristikos be „turbo duobės“, gera sukimo momento kreivė visame variklio sūkių diapazone, greita reakcija į akseleratoriaus paspaudimą ir didelė galia.
Slėgio nauda: ketvirtos kartos „common-rail“ sistema
Dviejų lygių oro tiekimo sistema komplektuojama su dideliu tarpiniu aušintuvu, kuris sumažina įkaitusio suspausto oro temperatūrą iki maždaug 140 C ir taip leidžia įsiurbti į degimo kameras didesnį oro kiekį.
Kitas inovatyvaus ir itin efektyvaus dyzelinio variklio mazgas yra ketvirtos kartos common-rail tiesioginio degalų įpurškimo sistema. 2000 barų slegis magistralėje yra būtina salyga norint išgauti 204 AG ir maksimalų 500 Nm sukimo momentą, kartu išlaikant nedidelę išmetamųjų dujų emisiją.
Suderinta taupymui: dviejų slėgio lygių alyvos siurblys sumažina degalų sąnaudas
Naujos konstrukcijos valdomas alyvos siurblys taip pat prisideda prie nedidelių degalų S 250 CDI BlueEFFICIENCY sąnaudų. Šis siurblys veikia dviem lygiais. Kai variklis sukasi lėtai ir būna mažai apkrautas, siurblys sukuria 2 barų slėgį. Aukštas slėgis pasiekiamas, kai variklis stirpiai apkrautas ir aukštų sūkių diapazone. Lyginant su nevaldomu siurbliu, dėl šios inovatyvios valdymo koncepcijos variklio tepimui ir aušinimui sunaudojama žymiai mažiau energijos. Taip „Mercedes-Benz“ inžinieriai sumažino degalų sąnaudas važiuojant tais režimais, kai sunaudojama mažiau energijos, pvz. miesto sąlygomis.
Kita ypatybė yra šilumos valdymas, kuris leidžia greičiau įkaitinti variklį ir taip sumažinti degalų sąnaudas. Sumažinę įtempimo jėgas, „Mercedes-Benz“ variklių ekspertai taip pat sumažino trintį diržų, sukančių pagalbinę įrangą, sistemoje. Be to, dyzelinis variklis komplektuojamas su nauju sumažintos trinties vakuumo siurbliu.
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz S 250 CDI BlueEFFICIENCY“ |
Dinaminė kontrolė: variklio pakabos vibracijos
Siekiant išlaikyti išskirtinį S-klasės komfortą, naujajame S 250 CDI BlueEFFICIENCY sumontuota dinamiškai kontroliuojama variklio pakaba. Variklio pagalvių, sujungtų su variklio kontrolės sistema duomenų kabeliu, standumas ir amortizacinės savybės keičiamos priklausomai nuo variklio sūkių, apkrovimo ir automobilio greičio, taip išvengiant nepageidaujamų variklio vibracijų ir triukšmo perdavimo kėbului.
Sukontruota maksimaliam taupumui: naujoji 7G-TRONIC PLUS
Itin ekonomiškas dyzelinis variklis komplektuojamas su patobulinta efektyvia 7G-TRONIC PLUS automatine pavarų dėže, pasižyminčia sumažinta trintimi konverteryje. Išskirtinės šios transmisijos savybės yra naujas slopintuvas, garantuojantis komfortišką važiavimą, kai variklis dirba mažais sūkiais, ir žymiai sumažinta trintis konverterio sankaboje net tada, kai transmisija menkai apkrauta. Ši technologija „Mercedes-Benz“ inžinieriams leido sumažinti variklio sūkius, o to pačiu ir degalų sąnaudas, neaukojant įprastinio S-klasės komforto. Be to, optimizuota sukimo netolygumų ir transmisijos vibracijų amortizacija sudaro sąlygas dar greitesnei reakcijai į akseleratoriaus paspaudimą.
Nauja hidraulinio skysčio cirkuliacijos sistema ir optimizuotas konverteris taip pat prisideda prie degalų taupymo ir važiavimo charakteristikų. Kadangi transmisija turi atskirą alyvos siurblį, 7G-TRONIC PLUS gali dirbti kartu su start/stop funkcija. Tokia sistema leidžia itin greitai startuoti, nors išorinis siurblys išjungus variklį ir neveikia.
CO2 čempionas: novatoriškų technologijų nulemtos rekordinės degalų sąnaudos
Naujasis S 250 CDI BlueEFFICIENCY įspūdingu stiliumi demonstruoja, kad ištobulintas itin ekonomiškas keturių cilindrų variklis net ir prabangių automobilių segmente leidžia pasiekti mažesnes negu 6 ltr. 100 km kelio degalų sąnaudas neaukojant važiavimo komforto ir dinamikos. Be to, šiam tikslui kartu su keturių cilindrų CDI varikliu naudojamas platus transmisijos technologijų rinkinys. Taip pat įdiegtos ECO start/stop funkcija ir patobulinta automatinė pavarų dėžė 7G-TRONIC PLUS. Viso to rezultatas yra degalų sąnaudos, siekiančios 5,7 ltr. 100 km kelio (pagal NEDC) ir mažiausia pasaulyje šios klasės automobilių anglies dvideginio emisija (tik 149 g/km).