Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 09 07

Nauja kelio dangos stiprinimo technologija

AB „Panevėžio keliai“ įdiegė naują stiklo pluoštu armuotą kelio paviršiaus apdaro įrengimo technologiją. Ši technologija pritaikyta atnaujinant dangą valstybinės reikšmės kelyje Panevėžys-Rokiškis-Zarasai-Daugpilis, atkarpoje nuo 82,1 iki 86,1 kilometro (Panevėžio rajone).
Duobėtas kelias
Duobėtas kelias / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 1 Technologijos

Darbai naujuoju būdu 4 kilometrų ruože vykdomi vadovaujantis 2011 m. rugsėjo 10 d. rangos darbų sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. Sutarties kaina su PVM – 0,598 mln. Lt. Darbai turi būti baigti iki 2011 m. spalio 3 d.  

„Paviršiaus apdaras yra labai svarbus kelio konstrukcijos priežiūrai, nes apsaugo dangos paviršių nuo drėgmės įsiskverbimo, kitų oro sąlygų neigiamo poveikio. Įrengus paviršiaus apdarą pagerinama kelio dangos būklė, nes sumažėja jos defektų, pagerėja matomumo sąlygos naktį ir drėgnu oru, kelio paviršius tampa atsparesnis slydimui arba šliaužimui”, – sakė AB ”Panevėžio keliai” techninis direktorius Vilius Gražys. 

Paviršiaus apdaras – tai kelio dangos padengimas plonu sluoksniu, susidedančiu iš ne mažiau nei vieno rišamosios medžiagos sluoksnio ir skaldelės sluoksnio. Įprastu būdu paviršiaus apdaras rengiamas paklojant sluoksnį rišamosios medžiagos ir užpilant jį skaldele.

Įdiegus naująją technologiją paviršiaus apdaras įrengiamas paklojant pirmąjį rišamosios medžiagos sluoksnį (modifikuotą bitumo emulsiją), ant jo paskleidžiant sukapotą stiklo pluoštą, po to klojant antrąjį rišamosios medžiagos sluoksnį. Paskutiniame etape pilama skaldelė ir sutankinama.  

Ši paviršiaus apdaro įrengimo technologija leidžia atsisakyti išlyginamojo sluoksnio įrengimo, kas yra būtina naudojant įprastą technologiją, o stiklo pluoštu armuotas paviršiaus apdaras yra atsparesnis ir  ilgaamžiškesnis.

Nuo 2006 metų grupė AB „Panevėžio keliai“ darbuotojų Estijoje stebėjo bandomuosius stiklo pluoštu armuoto paviršiaus apdaro įrengimo darbus ir tokiu būdu atnaujinto kelio atsparumą dėvėjimuisi. Stebėtame ruože iki remonto kelio danga buvo sutrūkinėjusi – „krokodilo odas“ efektas. Prieš įrengiant paviršiaus apdarą armuotą stiklo pluoštu, kelio dangos profilis bei lygumas nebuvo atstatinėjami, nebuvo vykdomas paviršiaus siūlių bei įtrūkimų remontas. 

Po penkerių bandomojo ruožo stebėjimo metų buvo padaryta išvada, kad stiklo pluoštu sustiprintas paviršiaus apdaras dar labiau prailgina kelio eksploatacijos laikotarpį ir tinka naudoti mūsų klimato sąlygomis. Pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvoje šią technologiją įdiegė AB „Panevėžio keliai“. Investicijos į naująją technologiją siekia milijoną litų. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos