Automobilio ilgis 3,7 metro (plotis su veidrodėliais – 1,72 m), tad judrus triduris puikiai tinka miesto aplinkoje. Su prašmatniu interjeru „Opel ADAM“ siūlo keturias vietas, kuriose keliaujantys naudosis aukščiausio lygio atmosfera ir neįtikėtina erdve mažos klasės automobilyje. Nors „Opel“ mažų modelių klasėje siūlo penkiavietę „Agila“, kuri stebina savo praktiniais privalumais, dabar naujas sportiškas ir elegantiškas keturvietis ADAM skirtas pirkėjams, ieškantiems mašinos miesto reikmėms ir išreiškia jų individualumą. Rinkos ekspertai prognozuoja, kad gyvenimo stilių pabrėžiančių automobilių poreikis didės ir kitais metais.
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“ |
„Mūsų naujasis ADAM leis augti ir „Opel“ ženklui, todėl mes labai didžiuojamės, kad madas atitinkantis mažas automobilis demonstruoja geriausią vokišką inžineriją, – sako „Opel“ generalinis direktorius Karlas-Frydrichas Stracke. – Tiesą sakant, mūsų ADAM yra vienintelis mažos klasės modelis, kuris bus gaminamas tik Vokietijoje. Esame įsitikinę, kad Paryžiaus automobilių parodoje rugsėjo mėnesį jis bus priimtas fantastiškai.“
Iš pradžių „Opel ADAM“ bus siūlomi su trimis efektyviais, benzininiais varikliais (1,2 l, 51 kW/70 AG, 1,4 l, 64 kW/87 AG ir 1,4 l, 74 kW/100 AG), su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže. Visos transmisijos bus su „ecoFLEX“ įranga, įskaitant degalus taupančią „Start/Stop“ sistema. Vėliau debiutuos naujos kartos benzininis, mažas variklis su turbina, tiesiogine degalų įpurškimo sistema ir degalus taupančia sistema „Start/Stop“, leidžiančia didinti efektyvumą bei funkcionalumą. Naujas variklis bus komplektuojamas su nauja 6 laipsnių mechanine pavarų dėže.
Galimybės: beveik neribotas pasirinkimas
ADAM laužo įprastas „Opel“ apdailos taisykles. Užuot pasirinkdami gerai žinomus variantus, pirkėjai gali gauti vieną iš trijų, skirtingų, labai individualių apdailos variantų: JAM yra neįprastas, stilingas ir spalvingas, GLAM siūlo daugiau elegancijos, rafinuotumo, o SLAM – energingesnę ir sportiškesnę aplinką. Šie trys skirtingi „nuotaikos pasauliai“ demonstruoja beveik neribotą galimybę parinkti individualų variantą, turint didelį kėbulo, salono, stogo spalvų, dekoro detalių pasirinkimą, įskaitant LED tipo žibintus bei išskirtinius dizaino elementus.
Markas Adamsas, „Opel“ dizaino padalinio viceprezidentas, paaiškina: „Joks kitas šio segmento automobilis negali būti taip individualiai sukomplektuotas kaip mūsų ADAM, nes mes siūlome beveik neribotas išorės bei vidaus spalvų, apmušalų ir įrangos komplektų galimybes. Tai yra neįtikėtina, mūsų klientai pamatys kitokį automobilį.“
Pasirinkite: ryškus išorinis dizainas, portretiškas siluetas ir aukštos kokybės salonas
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“ |
ADAM mažųjų klasėje pristato „Opel“ dizaino filosofiją – „skulptūriškas meniškumas ir vokiška precizika“. Skirtingai nuo kitų konkurentų segmente, ADAM priešinasi retro stiliaus dizaino tendencijoms, išsiskirdamas modernia bei drąsia išvaizda. Įspūdingas ir unikalus stogas, kuris vizualiai atrodo nesusijęs su kėbulu, leidžia puikiai suderinti du atspalvius. Automobilio emblema, skirtingai nei daugelio kitų automobilių, įmontuota ant chromuoto lango rėmo galiniame statramstyje.
Plačiose variklio apdailos grotelėse ADAM turi naują, sparno formos juostą su įmontuota „Opel“ emblema, kuri pirmą kartą buvo panaudota „Astra” modeliuose. Šoninėje dalyje yra tokių pat dizaino elementų kaip ir „Astra GTC“ modelyje. Priekiniai žibintai turi sparno formos dienos žibintus (DRL), būdingus visiems „Opel“ modeliams. Pirmą kartą ir priekiniai, ir galiniai žibintai yra su energiją taupančiomis LED tipo lemputėmis.
Automobilio salono dizainas užtikrina tai, kas žadama aukštesniame lygyje: stilius ir aukščiausios kokybės aplinka, be to – neįprastai didelė mažo automobilio erdvė. Skulptūriškomis, harmoningomis, kėbulo dizaino aptakiomis linijomis, kaip didesnės markės broliai – „Astra“, „Meriva“ ir „Insignia“, ADAM ir toliau tęsia „Opel“ dizaino tradicijas, tik jau mažesniame modelyje. Apvalūs, chromu dekoruoti instrumentų ciferblatų apvadai suteikia sportiškumo aurą.
Jungtys moderniai įrangai, įskaitant išmaniuosius telefonus
ADAM yra pirmasis „Opel“ automobilis su modernia informacijos ir pramogų sistema, kuri savininkui ne tik suteikia galimybę naudotis išmaniuoju telefonu, bet taip pat ir didesnį patogumą, lankstumą lyginant su įprastinėmis sistemomis. Naujoji sistema yra visiška naujovė mažųjų modelių segmente, nes ji siūlo ne tik išmaniųjų telefonų „Apple IOS“ programinės įrangos ryšį, bet taip pat yra suderinta su „Android“ operacinėmis sistemomis.
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“ |
Naujoji informacijos ir pramogų sistema leidžia pasirinkti iš išmaniųjų telefonų turinio, įskaitant ir interneto, tokias kaip GPS navigacija, programas. Pasirinkta informacija rodoma septynių colių aukštos rezoliucijos spalvotame, lietimui jautriame ekrane, kuris leidžia greitai ir lengvai valdyti informaciją, pasirinktą vieną iš penkių temų. Be to, MP3 grotuvo, „iPodsTM“ ir planšetinio kompiuterio jungtys, gali būti įtrauktos į ADAM „BluetoothTM“ ar USB dėka. Mašinoje yra rozetė muzikos prietaisams, kurie nenaudoja „BluetoothTM“ ar USB jungčių. ADAM savininkai, kurie nori mėgautis vaizdo ar asmeninių nuotraukų demonstracija, gali tai padaryti, kai automobilis stovi.
Aktyvuoti: pirmą kartą segmente aukštesnės klasės pažangiosios technologijos
Mažųjų klasės ADAM modelyje debiutuoja daug aukštesnėms klasėms būdingų pažangiųjų technologijų. Pirmą kartą šiame segmente kartu su ADAM, debiutuoja naujos kartos automobilio statymo sistema „Advanced Park Assist“ (APA II). Vairuotojai sistemą įjungia prietaisų skydelio mygtuku, tuomet jis informuojamas ar pakanka vietos automobiliui lygiagrečioje gatvės kraštui vietoje. Tada sistema automatiškai nukreips į stovėjimo vietą, vairuotojui tereiks kontroliuoti stabdžius, sankabą ir pavarų laipsnius. Minėta įranga visada komplektuojama su „Side Blind Spot Alert“ (SBSA), sistema, kuri naudoja ultragarso daviklius. Kita šio segmento naujiena – šildomas vairaratis, dar vienas aukštos klasės požymis.
Važiavimas: lanksti ir standi važiuoklė, ESP visose ADAM versijose
ADAM stovėseną dar labiau pabrėžia plačios ratų tarpvėžės (priekinė tarpvėžė yra 1485 mm, galinė -- 1478 mm). Važiuoklės tarpuašio dydis – 2311 mm – suteikia maksimalų saugumą bei patogumą. Priekinėje ašyje yra „MacPherson“ statramsčiai su pusrėmiu. Galinėje ADAM ašyje yra torsioninė pakaba. Ratų dydis nuo 15 iki 18 colių, o „Sport“ versijoms skirti 17 ir 18 colių ratlankiai, padedantys geriau valdyti mašiną. Į ADAM įmontuotas elektrinis vairo stiprintuvas (EPS) turi CITY darbo režimą, kuris padeda važiuojant mažu greičiu ir ypač, manevruojant. Minėtas EPS stiprintuvas taip pat montuojamas į visas ADAM versijas ir kartu komplektuojamas su tokiomis sistemomis kaip pagalba pradedant važiuoti į įkalnę („Hill Start Assist“).
Aukštą pasyvios saugos lygį užtikrina labai kietas saugos rėmas keleiviams, pagamintas iš didelio atsparumo plieno. Tai papildoma apsauga keleiviams, be dar esančių priekinėms, šoninėms saugos oro pagalvėms bei saugos oro užuolaidoms galvai, taip pat ir priekinėms sėdynių saugos diržų įtempikliams, kurie papildomai saugo kelius bei pėdas. Mašinoje įmontuota ir „ISOFIX“ vaikiškos kėdutės tvirtinimo įranga su viršutiniais fiksatoriais. Lengvesniam ir saugesniam vaikiškos kėdutės tvirtinimui galinė sėdynė gali būti sulankstoma santykiu 50:50.
Naująjį „Opel ADAM“ galima bus užsakyti po automobilio oficialaus pristatymo Paryžiaus automobilių parodoje rugsėjo 29 d. – spalio 14 d. Pirmieji automobiliai prekybos salonus pasieks 2013 metų sausio mėnesį.