Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 05 03

Naujasis „Peugeot 208“ – jau Lietuvoje

Šiandien, kuriant naują automobilį, norint suburti platų skirtingų klientų su nuolat besikeičiančiais lūkesčiais ratą, vien paprasto jo modelio atnaujinimo nebeužtenka. Todėl iš pat pradžių „A9 projektas“ pasirinko ambicingą užduotį – sukurti automobilį, simbolizuojantį tikrąjį kartos šuolį.
„Peugeot 208“
„Peugeot 208“ / Gamintojo nuotr.

Kompaktiškas, lengvas, talpus ir aerodinamiškas

Sumažinti matmenys – sutrumpintas automobilio priekis ir galas – lėmė tobulesnes stilistines proporcijas, taip pat geresnį manevringumą ir praktiškumą (miesto sąlygomis, pastatant automobilį aikštelėje), be to,  mažesnę automobilio masę. 208-asis yra 110 kg lengvesnis negu 207-asis su panašia įranga, o tai lėmė jo ekonomiškumą.

Turėdamas tokią pačią bazę kaip ir 207-asis, tačiau dėl kompaktiškesnių priekinių sėdynių atlošų ir bendros kitokios kėbulo koncepcijos 208-asis galinių vietų keleiviams atvėrė gerokai daugiau erdvės (+5 cm vietos keliams, palyginti su 207-uoju), taip pat ir talpesnę bagažinę.

Mažesni 208-ojo matmenys ir ištobulintos kiekvienos dalies apimtys leido maksimaliai pagerinti jo aerodinamiškumą – geriausios modifikacijos parametras SCx – 0,61 (Cx – 0,29) yra vienas iš geriausių šios klasės pavyzdžių. Tai irgi prisideda prie mažesnių degalų sąnaudų ir mažesnės CO2 emisijos.

Gamintojo nuotr./Peugeot 208
Gamintojo nuotr./„Peugeot 208“

Du skirtingi kėbulo tipai, individuali apdaila

Dvi 208-ojo kėbulo modifikacijos – 3 ir 5 durų – yra gana skirtingos išvaizdos. 3 durų modifikacija yra išraiškingesnė, panaši į koncepcinį modelį SR1, o jos galinių šoninių stiklų „judesio“ įspūdis truputį primena legendinį „Peugeot“ modelį 205 GTI, teigiama „Peugeot“ pranešime spaudai.

Galimi skirtingi individualios apdailos tipai – „sportinis“, „miesto“, „grafinis“, – su durų slenksčiais iš aliuminio, kėbulo apdailos lipdukais ir kt.

Visiškai nauja vairuotojo vieta

Daug žmonių, kurie išbandė šį automobilį, buvo sužavėti jo valdymo lengvumu, kuris atitinka praktinį kasdienio naudojimosi poreikį. Tokias ypatybes leido pasiekti sumažintas vairo rato skersmuo, pakeltas prietaisų skydelis, leidžiantis geriau matyti rodmenis ir neatitraukti akių nuo kelio.

Jutiklinis ekranas ir navigacija

Neatsilikdamas nuo naujausių tendencijų ir siekdamas naujo ergonomijos lygio, 208-asis didžiajai daliai savo klientų (pradedant nuo 2-ojo komplektuotės lygmens) siūlo didelį 7 colių jutiklinį ekraną su rūpestingai sukurta grafika (800x480 taškų skiriamąja geba) ir intuityviosiomis funkcijomis.

Šis lengvai pasiekiamas ir gerai matomas ekranas suteikia galimybę naudotis navigacijos sistema su Europos kartografiniais duomenimis.

Rūpestingai ištobulintas akustinis komfortas

Remiantis darbais, atliktais kuriant 508-ąjį modelį (variklio įrangą įvelkant į akustinę „kapsulę“), 208-ojo akustinis ir vibracinis komfortas buvo gerokai pagerintas lyginant su 207-uoju modeliu.

Gamintojo nuotr./Peugeot 208
Gamintojo nuotr./„Peugeot 208“

Taigi salono aplinka puikiai dera su likusia automobilio dalimi: paprasta ir puikiai apgalvota, technologiška ir ergonomiška, modernia ir kokybiška.

Efektyvių variklių gama

Automobilio masė, aerodinamiškumas, ypatingai žemo pasipriešinimo riedėjimui padangos ir, žinoma, PSA grupės patirtis ir naujos technologijos variklių srityje leido 208-ajam peržengti į naują etapą pagal CO2 emisiją. Dyzeliniai HDi FAP, taip pat benzininiai VTi ir THP varikliai, prisidedant naujos kartos 3 cilindrų benzininiams varikliams, leido 208-ajam sumažinti vidutinę CO2 emisiją 34 g/km, lyginant su 207-uoju modeliu.

Naujos kartos 3 cilindrų varikliai

Šie varikliai, kodiniu pavadinimu EB, buvo sukurti siekiant sumažinti CO2 emisiją ir degalų sąnaudas, taip pat siekiant didesnio kompaktiškumo ir mažesnės masės, kartu garantuojant gerą galingumo lygį – 50 kW/l. Lyginant su tokio pat galingumo 4 cilindrų varikliu, 3 cilindrų 1,2 l VTi variklis yra lengvesnis 21 kg, o jo degalų sąnaudos ir CO2 emisija sumažėjo 25 proc.

Variklių srities naujovės, ypač mažinant trintį, kuri yra labai svarbi (dėl jos variklis praranda 1/5 galios), leido naujiems EB varikliams pasiekti 30 proc. efektyvumo dėl panaudotų įvairių technologijų:

  • „Diamond Like Carbon“ medžiaga padengti stūmoklių pirštai, žiedai ir skirstymo mechanizmo kumšteliai;
  • „Drėgno“ tipo skirstymo diržas, nuleistas į karterį, – jis prisideda prie tylesnio variklio veikimo, o jo eksploatavimo amžius pratęsiamas iki paties automobilio amžiaus;
  • Išcentruotos cilindrų

Šie vidaus degimo varikliai – 1,0 l VTi ir 1,2 l VTi – su netiesioginiu įpurškimu pasiekia atitinkamai 50 ir 60 kW (68 ir 82 AG) galingumą.

2013 metais su varikliu 1,2 VTi bus pradėta komplektuoti sistema STOP&START, vėliau plėtojant šių variklių technologiją numatoma įdiegti turbopripūtimą ir tiesioginį įpurškimą. Dar tik pradedant kurti šiuos variklius siekiamas tikslas buvo būsimos taršos normos – „Euro 6“.

Išplėstas e-HDi variklių asortimentas

Pradėta naudoti 508-ajame ir 308-ajame modeliuose, naujos kartos mikrohibridinė technologija e-HDi STOP&START bus platinama ir 208-ajame. Ši naujovė su reversiniu generatoriumi ir jo valdymo sistema (Volt Control), leidžiančia atgauti elektros energiją mažinant greitį, taip pat hibridiniu akumuliatoriumi, leidžiančiu kaupti ir atiduoti papildomą energiją užvedant (e-booster), atvėrė tokias galimybes:

  • iki 15 proc. sumažinti degalų sąnaudas miesto sąlygomis;
  • iki 5 g/km sumažinti CO2 emisiją;
  • užvesti variklį 40 proc. greičiau (per 400 ms), negu sistema STOP&START su sustiprintu starteriu;
  • leisti išsijungti varikliui judant mažesniu nei 20 km/h greičiu (8 km/h su automatizuota pavarų dėže);
  • sustiprinti sistemos STOP&START naudojimo patrauklumą (tylų, be vibracijos veikimą).

Naujas eko-koncepcijos etapas

208-asis siekia pirmauti pagal eko-koncepciją. Jį kuriant panaudota 25 proc. „žaliųjų medžiagų“ iš 170 kg automobilyje esančių polimerinės masės medžiagų (išskyrus gumą); 207-ajame tokių buvo 7 proc.

Žemų degalų sąnaudų modifikacija

Sutelkus geriausius rezultatus iš atliktų darbų kuriant šį modelį, gaunama žemų degalų sąnaudų, labai aerodinamiška modifikacija (Cx parametras – 0,29); tai pasiekta skiriant daug dėmesio oro srautams: radiatoriaus grotelėms, galiniam aptakui, išlygintiems ratų gaubtams, uždangai po kėbulu; taip pat padangoms su ypatingai žemu pasipriešinimu riedėjimui. Šios modifikacijos su 1,4 l e-HDi FAP 50 kW (68 AG) varikliu ir automatizuota 5 pavarų dėže CO2 emisija neperžengia 87 g/km, o tai atitinka 3,4 l/100 km degalų sąnaudas mišriomis sąlygomis.

208-asis perėmė geriausias pripažintas 207-ojo judėjimo stabilumo savybes, tačiau dėl mažesnės masės laimėjo dinamiškumo ir komforto. Prisitaikydamas prie klientų lūkesčių 208-asis jungia įvairias galimybes. Ši sąsaja leidžia pritaikyti kėbulo ypatybes prie įvairių šio modelio variklių.

Gamintojo nuotr./Peugeot 208
Gamintojo nuotr./„Peugeot 208“

Taip 208-asis su 1,6 THP 115 kW (156 AG) varikliu, kuris bus išleistas 2012 m. vasarą, turės sustiprintą variklio porėmį, kad būtų tvirčiau laikoma priekinė ašis, kai automobilis turi šį galingą variklį.

Stabdžių sistema ir serijinė ESP

Stabdymo parametrai yra pritaikyti prie variklio galingumo, priekinių stabdžių diskai gali būtų 2 dydžių skersmens, galiniai stabdžiai gali būti diskiniai arba būgniniai (pastarieji su benzininiais 3 litrų ir 1,4 l HDi varikliais).

Svarbus faktas, kad visos 208-ojo modifikacijos turi serijinę ESP įrangą, kuri yra naujos kartos Europoje. Ją sudaro šios funkcijos: ASR (apsauga nuo buksavimo), DSC (stabilumo kontrolė), EBA (avarinio stabdymo stiprintuvas) ir EBD (elektroninis stabdymo skirstytuvas).

Lengvesni pastatymo manevrai

2012 metų pabaigoje, priklausomai nuo komplektuotės lygmens, 208-asis įgis retą šioje klasėje įrangą, gerokai palengvinančią vairavimą mieste. Sistema „Park Assist“ padeda pastatyti automobilį automatiškai manevruodama vairu su elektrinio vairo stiprintuvo pavara, ir laikydamasi signalų, gaunamų iš priekinių, galinių ir šoninių sistemos jutiklių. Paspaudus mygtuką ir pasirinkus manevrą jutikliniame ekrane, sunkiausią užduotį – manevravimą vairu – atlieka sistema, o vairuotojui lieka tik ją kontroliuoti ir tinkamai naudotis stabdžiais, sankaba, pavarų dėže ir akceleratoriumi, bei atsižvelgti į aplinką. Ši sistema veikia ir įkalnėje, kartu su pajudėjimo į įkalnę pagalba Hill Assist, ji galės būti komplektuojama su kai kuriomis pavarų dėžėmis.

Geriausias pirmo, antro ir trečio lygio saugumas

Šalia aukšto pirminio saugumo lygio, garantuojamo 208-ojo važiavimo savybių, saugumą užtikrinančios įrangos – aukštai pakelto prietaisų skydelio, serijinės ESP, greičio palaikymo/ribojimo įrenginio, – taip pat garantuojamas aukštesnio lygio negu 207-ajame antrinis saugumas: deformuojamoji kėbulo struktūra su absorbuojamąja sija iš aliuminio automobilio priekyje, kartu leidusia sutrumpinti automobilio priekį. Antrinį saugumą taip pat garantuoja efektyvios sulaikymo priemonės – 2 oro pagalvės priekyje, 2 šoninės oro pagalvės, 2 oro užuolaidos, taip pat daug kitos įrangos (aktyvioji kojos atrama, įsitraukianti vairo kolonėlė ir kt.)

Trečiojo lygmens saugumą užtikrina pagalbos įvykio atveju sistema – „Peugeot Connect SOS“ ir „Peugeot Connect Assistance“, šiuo metu veikianti 10-yje Europos šalių.

„Peugeot 208“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 37700 Lt su PVM.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos