Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 09 08

Naujasis „Volvo FH“: dviguba sankaba, „Euro 6“ standartai ir kitos sunkvežimiuose nematytos technologijos

„Volvo Trucks“ įtvirtina pirmaujančią poziciją vystant jėgos agregatus komercinės paskirties sunkvežimiams. Naujoji „Volvo“ sistema „I-Torque“ atitinka „Euro 6“ reikalavimus ir užtikrina išskirtines valdymo charakteristikas. Naudojama su „I-See“, sistema „I-Torque“ degalų sąnaudas sumažina iki 10 proc.
„Volvo FH“ vilkikas
„Volvo FH“ vilkikas / Gamintojo nuotr.

Griežti „Euro 6“ nuostatai yra nemažas iššūkis variklių gamintojams, kurie turi laikytis emisijos reikalavimų ir nepadidinti degalų sunaudojimo. Naujieji „Volvo I-Torque“ jėgos agregatai, kurie Europoje bus pradėti gaminti 2013 m. rudenį, atitinka „Euro 6“ reikalavimus ir leidžia pastebimai sumažinti degalų sąnaudas.

„I-Torque“ leidžia suderinti didelį sukimo momentą su naująja automatizuota pavarų dėže. „I-Torque“ sistema užtikrina ne mažesnį kaip 2 800 Nm variklio sukimo momentą ir veikia esant nedideliems sūkiams, todėl variklis dirba tyliai.
„Mažesni sūkiai reiškia mažiau degalų įpurškimo impulsų ir degimo taktų, o taip pat mažesnius nuostolius dėl trinties. „I-Torque“ veikia efektyviausiame D13 variklio sūkių diapazone, kuris yra 900–1200 apsukų per minutę,“ – sakė Matsas Franzénas, „Volvo Trucks“ variklių strategijos vadovas. Žiūrėkite filmą www.youtube.com/volvotrucks.

Du galią ir valdomumą užtikrinantys komponentai

Didelę „I-Torque“sistemos galią užtikrina du pagrindiniai komponentai – naujasis „D13 Euro 6“ 460 AG, 2800 Nm variklis ir nauja automatizuota „I-Shift“ pavarų dėžė su dviguba sankaba.

Dar kelios naujos funkcijos, dėl kurių variklis veikia efektyviau ir sumažina neigiamą poveikį aplinkai, yra labai efektyvi „Turbocompound“ sistema, nauja programinė įranga, „Common Rail“ technologija ir išmetamųjų dujų recirkuliavimo sistema EGR.

Pavarų dėžė su dviguba sankaba

Naujoji pavarų dėžė pavadinta „I-Shift 2“. Su šiuo agregatu „Volvo Trucks“ tapo pirmuoju gamintoju, įrengusiu automatizuotą pavarų dėžę su dviguba sankaba sunkiajame sunkvežimyje.

„Dėl dvigubos sankabos sukimo momento perdavimas yra nepertraukiamas net ir perjungiant pavaras. Todėl variklis gali veikti būtent jam pritaikytame sūkių diapazone, užtikrinti spartesnį greitėjimą ir neprilygstamas valdymo charakteristikas. Be to, sumažėja triukšmo lygis ir degalų sąnaudos, – sako Astrida Drewsen, „I-Torque“ gaminių vadovė. – Jausitės taip, lyg turėtumėte dvi pavarų dėžes. Kol važiuosite viena pirmosios pavarų dėžės pavara, jau bus perjungta kita antrosios pavarų dėžės pavara. Pavaros perjungiamos neįtikėtinai greitai ir be galios nuostolių.“

10 proc. mažiau degalų su „I-See“

„I-Torque“ sumažina degalų sąnaudas iki 4 proc. Jei ši sistema naudojama kartu su „I-See“, kuri yra skirta važiavimo nelygiomis vietovėmis optimizavimui, „I-Torque“ degalų sąnaudas sumažina net iki 10 proc.

„Tai reiškia, kad per metus vienas sunkvežimis gali sutaupyti 4 100 litrų degalų. Mes nuolat stengiamės mažinti degalų sąnaudas, lašas po lašo. Bet tai, kad mums pavyko jas sumažinti 10 proc. štai taip, vienu mostu, prilygsta revoliucijai,“ – sakė Matsas Franzénas.

Efektyvūs jėgos agregatai siūlomi jau dabar

„Volvo I-Torque“ gamyba Europoje bus pradėta 2013 m. rudenį ir bus siūloma su „Euro 6“ varikliais.

Bet dar prieš tai rinkoje pasirodys pirmasis „D13 Euro 6“ variklis, skirtas „Volvo FH“. Pirmajame „Euro 6“ reikalavimus atitinkančiame variklyje taikoma technologija šiek tiek skiriasi nuo naudojamos „I-Torque“ sistemoje, bet emisijos lygis išlieka toks pats, t. y. 77 proc. mažiau azoto oksidų ir 50 proc. mažiau kietųjų dalelių, palyginti su „Euro 5“ reikalavimais.

Pirmasis „Euro 6“ variklis yra pagrįstas „Volvo“ išbandyto ir patikrinto „Euro 5“ variklio technologija, kuri taip pat siūloma naujosios „Volvo FH“ serijos sunkvežimiuose. Kaip ir jo pirmtakas, naujasis variklis yra vienaeilis šešių cilindrų variklis su purkštukais ir atrankinės katalizinės redukcijos sistema SCR papildomam išmetamųjų dujų apdorojimui. Kad varikliai atitiktų naujuosius emisijos reikalavimus, juose taip pat įdiegta išmetamųjų dujų recirkuliavimo EGR sistema ir kietųjų dalelių filtras DPF. Tokį sprendimą „Volvo Trucks“ jau keletą metų naudoja JAV ir Japonijoje parduodamuose sunkvežimiuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais