Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 02 14

Naujo „Honda“ 1.6 i-DTEC variklio maksimalaus apetito testas

Bene kiekvienas naujų automobilių gamintojas modelio kuro sąnaudas žymi pirmame stilingo lankstinuko puslapyje. Kuo mažesnės – tuo geriau. Bet ar esate girdėję apie automobilio maksimalias degalų sąnaudas? Ne. „Fast Lap” vizito Nicoje metu bandė išsiaiškinti kokios yra didžiausios įmanomos naujojo „Honda Civic” automobilio su 1,6 litro turbodyzeliniu varikliu degalų sąnaudos. Rimtas testas!
„Honda Civic“ su 1,6 turbodyzeliniu varikliu bandymai Nicoje
„Honda Civic“ su 1,6 turbodyzeliniu varikliu bandymai Nicoje / Gamintojo nuotr.

„Honda” surengtų testų metu visa kalba sukosi apie naująjį „Honda“ dyzelinį 1.6 i-DTEC variklį su turbina – kuro ekonomiškumo ir dinamikos balanso viršūnę. 120 AG ir įspūdingą 300 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis „ant popieriaus” naudoja 3.6l/100km kuro bei išskiria tik 94 g/km CO2 dujų. Kaip patikino „Nippon Auto“ pardavimų vadovas Ignas Daublys „Honda Civic“ šiuo varikliu Lietuvos rinką pasieks jau kovo mėnesį.

Į minėtąjį variklį „Honda“ deda dideles viltis. Suprantama – tai kruopštaus darbo, ilgametės patirties ir inovacijų vaisius. Prisiminkime, kad „Honda“ yra didžiausias variklių gamintojas pasaulyje. 2.2 i-CTDi variklis niekur nedingsta, „Civic“ gamoje jis bus siūlomas šalia naujojo 1.6 i-DTEC. Variklio pristatyme dalyvavęs „Honda“ dyzelinių variklių departamento vadovas Masakari Kanehiro papasakojo ką „Honda“ inžinieriai laimėjo mažindami variklio tūrį ir kokius ekonomiškumo bei dinamikos uždavinius sau kėlė kurdami naująjį variklį.

Dyzelinis variklis su benzininių variklių charakteristikomis

Japonams pavyko sukurti ekologiškumo ir galios santykio  lyderį savo segmente. Iš esmės, jie sukūrė dyzelinį variklį tam tikrais parametrais lenkiantį benzininius. Mechaninė variklio trintis buvo sumažinta net 40 proc. – tai pirmasis dyzelinis variklis, kurio trinties koeficientas prilygsta benzininiams varikliams.

Variklio svorio ir sukimo momento santykis mažesnis už daugumos benzininių variklių. Dar šis tas įdomaus. Naujos kartos variklio generatorius gamina tiek elektros energijos, kiek konkrečiu momentu jos yra sunaudojama – tokiu būdu yra palengvinamas variklio darbas.

Taikydami naują variklio derinimo programą gamintojai panaikino dyzeliniams varikliams būdingas vibracijas ir garsą. Prie aukšto komforto lygio prisidėjo ir geresnė salono garso izoliacija. Visa tai užtikrino aukščiausią tylos lygį Europos rinkoje siūlomuose „Civic” segmento automobiliuose.

„Honda“ inžinierių nuopelnas – įspūdinga automobilio dinamika

Net 47 kg. lengvesnis  už 2,2 litro motorą variklis įtakoja ne tik bendrą automobilio masę bei ekonomiškumą, bet pagerina ir automobilio dinamines savybes. Su lengvesniu nei  pirmtakas varikliu priekyje automobilis įgavo dar geresnį svorio pasiskirstymą tarp ašių. Įvairių greičių posūkiuose „Honda Civic“ tapo stebėtinai stabilus. Tai – „Fast Lap” žodis.

Taip pat buvo atlikta keletas aerodinaminių patobulinimų: pakeistos priekinės grotelės, atsirado papildomi galiniai kėbulo aptakai bei vidinės ratų arkų juostos – visa tai ekonomijai pagerinti. „Honda“ didelį dėmesį skyrė salono ir bagažinės erdvėms – „Honda Civic“ salono erdvė didžiausia savo segmente, o bagažinės talpa net 100 litrų didesnė nei artimiausias konkurentas. Visa tai vainikuoja aukščiausias saugumo įvertinimas – 5 Euro NCAP žvaigždutės. Visi keliaujantys naujuoju „Civic” yra labai saugūs.

1.6 i-DTEC maksimalios kuro sąnaudos

Grįžkime prie maksimalių kuro sąnaudų testo. Testuoti pasitelkėme vingiuotus kalnų keliukus pakeliui į Verdon Gorge kanjoną. Skaičiai kalba patys už save – 150 kilometrų  kalnuotame maršrute maksimaliu tempu iš 1.6 i-DTEC variklio pavyko išspausti 8.1l/100km. Stengėmės kiek galėjome.

Gavosi ir didelis, ir mažas skaičius. Taip, nuo deklaruojamų jis labai toli – net 4,5 litro šimtui kilometrų daugiau. Bet tai nėra daug, turint galvoje, kad važiavome koją labai tvirtai įrėmę į pedalą. Ignoravome ir tinkamos pavaros pasiūlymus prietaisų skyde.

Gamintojo nuotr./„Honda Civic“ išbandė Vitoldas Milius
Gamintojo nuotr./„Honda Civic“ išbandė Vitoldas Milius

Esame tikri, kad su panašaus darbinio tūrio benzininiu varikliu tuose pačiuose keliuose galėjome pasiekti ir du kart blogesnį rezultatą. Bet juk bandėme dyzelį, o dyzeliai nedideliu apetitu pasižymi ne tik važiuojant „kaip pensininkams”, bet ir spaudžiant „gazą iki dugno”.

Beje, kad įmanoma važiuoti ir lankstinuke nurodytais 3,6 litro šimtui, įrodė mūsų kelionės bičiulis Vitoldas Milius. Pirmąją dienos dalį važiavęs pagal knygą „Ekonomiško vairavimo ABC“ (tokią knygą spaustuvė „Fast Lap” planuoja išleisti 2020-ųjų kovą), jis pasiekė pavydėtiną rezultatą – 3.5 l/100 km.

Taigi, naujasis „Honda Civic” su 1,6 litro turbodyzeliniu varikliu yra pajėgus šimtą kilometrų nuvažiuoti „ant dviejų” „Coca Cola” butelių, arba beveik „ant vieno kibiro”. Mums antras variantas mielesnis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos