Su kiekviena nauja S klasės karta nuo 1972-ųjų „Mercedes-Benz“ pateikdavo kažką naujo. Pirmosios kartos modeliai automobilių pramonei pademonstravo efektyvią ABS sistemą, o štai su W221 serijos sedanu jie pristatė naktinio matymo kamerą.
„Mercedes-Benz“ neketina išsižadėti gilių tradicijų ir su naujuoju W222 serijos modeliu žada didelį naujovių pliūpsnį. Teigiama, jog šios markės vėliavnešys bus dar saugesnis, komfortiškesnis bei visokeriopai pažangesnis už visus ankstesnius S klasės modelius.
„Naujasis S klasės „Mercedes-Benz“ matys ne tik tai, kas yra prieš jį. Šis automobilis aplinką stebės 360 laipsnių kampu“, – teigia vienas iš kompanijos valdybos narių, Thomas Weberis.
Teigiama, jog naujasis prabangus sedanas taps pirmuoju serijiniu automobiliu pasaulyje, naudojančiu tik LED šviesas. Apžvelkime visus privalumus, kuriais „Mercedes-Benz“ žada lepinti naujosios S klasės vairuotojus.
Prisitaikantys ilgųjų šviesų žibintai
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
Ši „Adaptive Highbeam Assist PLUS“ sistema priekinių žibintų skleidžiamą šviesą nukreips taip, kad užtikrintų optimalų matomumą neakinant kitų vairuotojų. Sumontuota vaizdo kamera fiksuos kelio ženklus, pėsčiuosius bei jus supančias transporto priemones. Protingas kompiuteris apskaičiuos, kaip pasukti žibintus, kad visi šie objektai ne tik neliktų nepastebėti, bet ir, pavyzdžiui, atvažiuojančių automobilių vairuotojai nebūtų apakinti. Teigiama, jog ši sistema veiks tik neapšviestuose kelio ruožuose, esant didesniam nei 30 km/h važiavimo greičiui.
Aktyvūs saugos diržų užraktai
Pavojingose situacijose naujojo S klasės „Mercedes-Benz“ saugos diržai automatiškai įsitemps, kad užtikrintų geriausią saugumą. Tačiau negana to, kompanijos inžinieriai sugalvojo, kaip tinkamai paslėpti galinius saugos diržus. Atidarius galines duris iš sėdynių automatiškai išlįs užraktai. Taigi, jeigu galinė sėdynė neužimta – ant jos nesimatys jokių nepageidaujamų detalių.
Aktyvi automobilio statymo pagalba
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
„Active Parking Assist“ sistema kai kurias sunkias užduotis atliks už jus. Ši technologija stambių gabaritų automobilį pati pastatys į vietą, kurioje, pagal kompiuterio apskaičiavimus, tai padaryti įmanoma. Kontrolė automatiškai valdys ir vairą ir stabdžių sistemą. Automobilio judesį galės kontroliuoti vairuotojas, atleisdamas stabdžių pedalą arba švelniai dozuodamas akceleratoriumi. Negana to, iš ankštos vietos automobilis galės išvažiuoti taip pat be vairuotojo pagalbos – lygiai tokiu pačiu būdu, kaip ten ir įvažiavo.
Eismo juostos laikymosi kontrolė
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
Patobulinta „Active Lane Keeping Assist“ kontrolė įsiterps, jeigu eismo juostų susiliejimo atveju jūsų važiavimo trajektorija susikirs su kito automobilio trajektorija. S klasės priekyje bei gale sumontuoti davikliai neleis automatiškai persirikiuoti, jeigu kita eismo juosta bus užimta. Negana to, ši sistema vairuotojui praneš apie galimą kontaktą su kitu automobiliu lenkimo bei lygiagretaus važiavimo situacijose.
Aktyvi aklosios zonos stebėjimo sistema
Ši technologija stebi, ar juostos keitimo metu šalia jūsų nevažiuoja kiti automobiliai. Jeigu vairuotojas nekreips dėmesio į kontrolės pranešimus apie galimą kontaktą, elektronika automatiškai stabdys du priešingus manevro krypčiai ratus. Tokiu būdu automobilis be vairuotojo pastangų sugrįš į savo juostą.
„BAS PLUS“ su „Cross-Traffic Assist“ sistema
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
Tai – pirmoji kontrolė, S klasę automatiškai apsauganti nuo galimų smūgių į kitus automobilius. Erdvinio vaizdo kamera įvertina priekyje važiuojančių automobilių trajektoriją bei tiria, kokia jėga „Mercedes-Benz“ vairuotojas spaudžia stabdžių pedalą. Jeigu kompiuteris pastebi, kad vairuotojas stabdo pernelyg silpnai, „BAS PLUS“ sistema automatiškai aktyvuoja stabdžius, kad pavyktų išvengti galimo kontakto.
„BAS PLUS“ su „PRE-SAFE Brake“ sistema
Ši kontrolė kelių jutiklių bei vaizdo kamerų pagalba gali užfiksuoti prieš automobilį esančius pėsčiuosius bei automatiškai aktyvuoti stabdžius, kad būtų išvengta galimos avarijos. Pėsčiųjų stebėjimo sistema veiks važiuojant ne didesniu nei 72 km/h greičiu, o efektyviausias jos diapazonas yra esant mažesniam nei 50 km/h greičiui.
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
Savaime prasiplečiantys saugos diržai
„Mercedes-Benz“ skyrė daug dėmesio gale sėdinčiųjų keleivių saugumui. Įvykus avarijai, trijų sluoksnių galiniai diržai automatiškai prasiplės. Tai sumažina galimų traumų rimtumą bei geriau apsaugo gale sėdinčių keleivių šonkaulius. Kuo didesnis diržų sąlyčio plotas su keleivio krūtine – tuo saugiau.
„Data fusion“ duomenų apdorojimas
Pažangūs davikliai, sumontuoti įvairiose S klasės „Mercedes-Benz“ vietose duomenis siunčia daugybę algoritmų vienu metu nagrinėjantiems kompiuteriams. Ši sistema vokiečiams suteikia itin tikslią bei efektyvią duomenų apdorojimo spartą.
„DISTRONIC PLUS“ su vairavimo pagalba
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
„DISTRONIC PLUS“ kontrolė vairuotojui padės išlaikyti saugų atstumą iki kitų automobilių. Teigiama, jog ji galės įsiterpti ir eismo spūstyse. Negana to, protinga vairavimo pagalba padės net ir nelygiame kelyje ar greituose posūkiuose padės automobilį išlaikyti eismo juostos viduryje.
Negana to, ši kontrolė supras, kada vairuotojas laiko vairą bei kada jį paleidžia. Paleidus vairo ratą iš rankų prietaisų skydelyje užsidegs įspėjamieji ženklai. Jeigu vairuotojas ignoruos šios kontrolės pranešimą, automobilio kompiuteris dėmesį atkreips įspėjamuoju garsiniu signalu.
Deklaruojama, kad ši technologija išsijungs perkopus 200 km/h greičio ribą.
Infraraudonųjų spindulių žibintai
Neapšviestuose kelio ruožuose puikų matomumą užtikrins infraraudonieji žibintai, persiunčiantys vaizdą į viduje matomą ekraną. Ši technologija naudojama kartu su naktinio matymo funkcija „Night View Assist PLUS“.
Patį geriausią matymą tamsią naktį vokiečiai užtikrins montuodami ir tolimuosius infraraudonųjų spindulių žibintus. Jie 160 m atstumu nuo automobilio pastebės bet kokius gyvus objektus (žmones ar iš miško bėgančius gyvulius). Teigiama, jog dar lengviau juos pastebėti leis į šilumą reaguojanti kamera.
Savaime tamsėjantys automobilio stiklai
Ši technologija nevargins jūsų akių į itin kontrastingą šviesos šaltinį. Pavyzdžiui, kamštyje, stovint paskui automobilį su itin ryškiai šviečiančiais galiniais žibintais priekinis stiklas automatiškai pritamsės, kad ryški raudona šviesa neakintų vairuotojo.
Naktinio matymo sistema
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
Važiuojant visiškoje tamsoje vietoje prietaisų skydelyje matomų pagrindinių prietaisų parodymų bus įjungiamas specialus ekranas, kuriame puikiai matysis potencialų pavojų keliantys pėstieji ar gyvūnai. Sistemai užfiksavus gyvą objektą šis bus akimirksniu paryškintas matomame ekrane. Negana to, priekiniai –žibintai mirktelės pėstiesiems, įspėdami juos apie atvažiuojantį automobilį. Teigiama, kad šis privalumas veiks ir apgyvendintose vietose.
„PRE-SAFE Impulse“ sistema
Įvykus eismo įvykiui per keletą sekundės dalių priekyje sėdinčius žmones sėdynes atitrauks kuo toliau nuo automobilio priekio, o diržai juos optimaliai prispaus prie sėdynių. Smūgiui pasiekus piką (didžiausią perkrovą), šios sėdynės dideliu greičiu judės link priekio, kad kompensuotų bei sušvelnintų patiriamas perkrovas.
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
„PRE-SAFE PLUS“ sistema
Ši technologija užfiksuos galimą smūgį į stovinčio S klasės „Mercedes-Benz“ galą bei automatiškai įjungs avarines šviesas. Gamintojas praneša, jog jos mirksės tankiau nei įprastai. Neišvengiamos avarijos atveju, sėdynių galvos atlošai prisiglaus prie keleivių galvų ir taip sumažins kaklo traumų riziką. „PRE-SAFE PLUS“ sistema taip pat automatiškai aktyvuos stabdžius, kad po avarijos automobilis nenuriedėtų ir neatsitrenktų į kitas kliūtis.
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
Radarai
„Mercedes-Benz“ praneša, jog naujoji S klasė turės net 6 visose automobilio pusėse išdėstytus radarus. 2 trumpo nuotolio davikliai fiksuos tai, kas vyksta 30 metrų prieš automobilį, 80 laipsnių kampu. Priekyje bus taip pat montuojamas ir vienas tolimos distancijos radaras, matantis net 200 m į tolį, 18 laipsnių kampu. Galinėse S klasės modelių dalyse gamintojas taip pat montuos tris radarus – du iš jų fiksuos veiksmą 30 metrų atstumu, 80 laipsnių kampu, o vienas – 80 m atstumu bei 16 laipsnių kampu.
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |
Erdvinio vaizdo kamera (SMPC)
Virš galinio vaizdo veidrodėlio, prie pat priekinio lango sumontuoti du lęšiai, per kuriuos sukuriamas erdvinis vaizdas. Šios „akys“, priklausomai nuo eismo sąlygų matys rinks informaciją apie tai, kas vyksta 50-500 metrų atstumu nuo jūsų automobilio. Duomenys bus siunčiami į protingus kompiuterius, apskaičiuojami bei pagal tam tikrą situaciją privers aktyvuoti tam tikras pagalbos kontroles.
Eismo ženklų stebėjimo sistema
Naujosios kartos S klasė atpažins net ir lenkimą draudžiančius ar greitį ribojančius ženklus. „Traffic Sign Assist“ sistemai informaciją apie kelio ženklus perduos priekyje sumontuota vaizdo kamera. Vairuotojui apie viršijamą greitį arba pasikeitusias taisykles tam tikruose kelio ruožuose bus pranešama prietaisų skydelyje.
Gamintojo nuotr./S klasės „Mercedes-Benz“ |