Tačiau vis daugiau naujienų atkeliauja iš Skandinavijos, o tiksliau – iš Švedijos. Susidaro įspūdis, kad „Volvo“ inžinieriai nosies nekrapšto – tam paprasčiausiai nėra laiko. Visa gabių specialistų komanda dienų dienas leidžia prie naujų technologijų kūrimo, todėl ši, kaip ir kitos šios kompanijos suprojektuotos inovacinės idėjos, panašu, kad gali iš tiesų atnešti daug naudos.
Skandinavų sprendimas – KERS (kinetinės energijos regeneracijos) sistema su smagračiu. Nors pasaulyje tai nėra visiškai naujas išradimas, „Volvo“ inžinieriai šią technologiją labai įdomiai pritaikė serijinių mašinų gamyboje. Jų teigimu, sistema bus efektyviausia aktyviose miestų gatvėse – automobilių degalų sąnaudas ji galės sumažinti net ketvirtadaliu.
Viską apibūdinti nesudėtinga: galinėje „Volvo“ ašyje inžinieriai sumontavo KERS sistemą, kuri stabdymo metu iki 60 tūkst. aps./min. išsuka specialų smagratį – inertišką anglies pluošto diską. Mašinai sustojus, sakykime, prie šviesoforo bei užsidegus žaliai šviesai, galiniai ratai bus sukami ne vidaus degimo variklio, o būtent šio smagračio. Jis per specialią transmisiją perduos visą sukauptą energiją (arba dalį jos, priklausomai nuo akceleratoriaus pedalo paspaudimo stiprumo) bei privers automobilį judėti.
Įdomu tai, kad vidaus degimo variklis išsijungia vos tik ilgiau palaikius stabdžių pedalą, o užsiveda jis jau mašinai pajudėjus iš vietos. Inžinierių teigimu, tai judriose miestų gatvėse tai leistų variklio darbo laiką sumažinti maždaug pusiau. Kitaip sakant, variklis būtų reikalingas tik palaikyti pastoviam greičiui – pajudėjimu iš vietos rūpintųsi išmani KERS sistema.
Žinoma, tokia technologija tarpmiestiniuose keliuose bus beprasmė, tačiau „Volvo“ akcentuoja, kad minėta KERS sistema pagerins automobilių dinamines savybes. S60 prototipas su šia technologija iki 100 km/h įsibėgėja per 5,5 sekundės, nors kompanija neatskleidžia, kokį vidaus variklį turėjo automobilis.
„Volvo“ su smagračio technologijomis dirba jau nuo devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio, o pirmoji tokio tipo sistema buvo išbandyta kampuotame 240 modelyje. Visgi, plieniniai smagračiai buvo pernelyg sunkūs, tuo tarpu dabartinis diskas, pagamintas iš anglies pluošto, sveria vos 6 kilogramus, o jo skersmuo siekia tik 20 centimetrų.
Kaip visa tai veikia, suprasite pažiūrėję pateiktą vaizdo siužetą.