Automobilių greitį šiandien Lietuvoje jau stebi 151 stacionarus greičio matuoklis. Smarkiau apginkluota ir policija, jos žinion perduota 11 mobilių greičio matavimo įrenginių.
Jų tikslas – mažinti greitį ir skaudžių eismo įvykių tikimybę avaringiausiuose kelių ruožuose, didinti saugumą gyvenvietėse ir sudėtingose sankryžose. Tikimasi, kad tose vietose greitį daugiau nei 20 km/h viršijančių automobilių skaičius sumažės daugiau nei 80 proc., o tragiškų eismo įvykių apskritai neliks.
Greitį mėgstančių viršyti vairuotojų laukia ir keletas ypatingų staigmenų:
Netrukus greičio matuokliams pakaks užfiksuoti greitį viršijusio automobilio numerį ir pranešimas apie pažeidimą mašinos savininkui bus siunčiamas automatiškai. Šis turės susimokėti baudą arba privalės nurodyti asmenį, kuris tuo metu vairavo transporto priemonę.
Pagal projektą numatyta, kad visi matuokliai veiks vienu metu ir tokių atvejų, kad radarai neveikia savaitę ar mėnesį, praktiškai nebebus.
Nuo piktybinių vairuotojų, mėgstančių sugadinti greičio matavimo įrenginius saugos specialios priemonės.
„O mes domėjomės, ar naujojoje greičio matavimo ir atsakomybės taikymo sistemoje nebeliko spragų, leidžiančių išsisukti nuo baudų kelių ereliams? Apie tai – LNK laidoje „Ne vienas kelyje“ sekmadienį 17 val. per LNK“, – sako D. Leonavičius.