Praėjusį šeštadienį projekto partnerio ir rėmėjo „Mototoja“ automobilių centre vyko renginys, skirtas jau antrus metus vykdomam socialiniam projektui „Saugus vaikas kelyje“. Renginio metu pristatytos saugaus vaikų vežimo naujienos, ką tik iš spaustuvės atkeliavęs, atnaujintas šviečiamasis leidinys vairuojantiems tėvams „Vaikas automobilyje“ bei „Toyota“ hibridinių automobilių „šeimos nariai“, sukurti saugioms, ekonomiškoms ir patogioms kiekvienos šeimos kelionėms
Kaip pasakoja portalo Autoledi.lt projekto vadovė Ieva Kukevičienė, praėjusiais metais išleistas leidinys sulaukė vairuojančių tėvų susidomėjimo, todėl šiais metais jis atnaujintas įtraukus ir naujausius saugaus vaikų vežimo reikalavimus.
Organizatorių nuotr./Taisyklingo segimo užduotis |
„Vaikai – brangiausias mūsų turtas, todėl rūpintis jų saugumu kelyje ir vežant automobiliu – visų tėvų pareiga, – pasakoja I.Kukevičienė. – Įsigaliojus naujiems saugaus vaikų vežimo reikalavimams siekiame, kad apie tai sužinotų kuo daugiau tėvų. Be to, tiek apklausos, tiek praktika rodo, kad mažesnių vaikų saugumu tėvai linkę rūpintis labiau, o vyresnėliai vis dar retai vežami automobilinėse kėdutėse arba visai neprisegami, – teigia I. Kukevičienė.
Pagrindinis renginio tikslas buvo tėvams priminti, kad nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja Kelių eismo taisyklių pakeitimas, pagal kurį visi vaikai iki 135 cm ūgio turės būti vežami naudojant tik specialias jų ūgiui ir svoriui pritaikytas saugos sistemas, kaip to reikalauja bendros Europos Sąjungos taisyklės.
Pasak VGTU doc. dr. saugaus eismo centro vadovo Vigilijaus Sadausko, skaičiusio paskaitą per renginį, KET pakeitimai priimti remiantis Europos Sąjungos direktyva ir kitose šalyse atliktais moksliniais tyrimais. Pasak V. Sadausko, kai kuriose ES valstybėse vaikams pritaikytos sėdynės būtinos iki 150 cm ūgio.
Organizatorių nuotr./Dr. Vigilijus Sadauskas skaitė paskaitą vairuojantiems tėvams |
„Iki šiol vaikus nuo 3 metų amžiaus ant galinės automobilio sėdynės buvo galima prisegti saugos diržu, skirtu suaugusiesiems. Tačiau toks saugos diržas negali tinkamai apsaugoti vaikų dėl jų mažesnio ūgio, kitokio kūno sudėjimo, svorio, – pasakoja V. Sadauskas. – Įsigaliojus naujiems reikalavimams, pagal kuriuos vaikai iki 135 cm ūgio, t. y. apytikriai iki 12 metų, turi būti vežami naudojant jiems pritaikytas saugos sistemas, kad jie būtų prisegti taisyklingai.“
VGTU saugaus eismo centro vadovas pabrėžia, kad šių ūgio ir amžiaus apribojimų nereikėtų suprasti tiesiogiai: jei vaikas yra per didelis sėdėti jo svorį atitinkančioje automobilinėje kėdutėje, jo ten ir nevertėtų sodinti. Todėl tėvai turėtų naudoti kitas automobilyje esančias apsaugos sistemas – saugos diržus, skirtus suaugusiesiems, ir naudoti specialius paaukštinimus. Be to, KET aiškiai nurodyta, kad saugos diržas turi būti juosiamas ne per kaklą, o ties krūtinės ląsta ir raktikauliu viršuje bei ties klubais apačioje.