Naujasis „Mokka”, kurį užsisakyti galima jau nuo birželio mėn., yra pirmasis vokiečių gamintojo produktas konkuruosiantis augančioje mažųjų visureigių klasėje (SUV-B segmentas). Be baziniame variante esamo 1,6 l, „ecoFlex“, 85 kW/115 AG variklio, galima rinktis benzininį variklį su turbina išvystantį 103 kW/140 AG bei 1,7 l, 96 kW/130 AG agregatą.
„Mūsų produktų pasiūloje prasideda naujas etapas – turime „Mokka“ modelį. Didelis užsakymų skaičius rodo, kad „Mokka“ yra būtent tai, ko reikia rinkai. Technologijos, dinamika, ryškus dizainas atitinka klientų skonį. Šis modelis diktuoja naujus standartus savo segmente,“ – sako Alfredas E.Riecke, „Opel” pardavimų, marketingo ir techninės priežiūros vice prezidentas.
Nepaisant nedidelio 4,28 m ilgio, „Mokka” patogiai talpina 5 suaugusius keleivius. „Opel” šiame modelyje apjungė patrauklų dizainą, išmaniąsias technologijas ir didesnį funkcionalumą, kas bus prieinama daugeliui klientų. Be to, „Opel“ pirmą sykį, mažų visureigių segmento klientams, pristatys ergonomines sėdynes, adaptyvinę priekinių žibintų sistemą (AFL+) ir integruotą dviračių laikiklį „FlexFix“. Vairuotojų patogumui ir komfortui yra montuojamos elektroninės stabilumo (ESC), traukos kontrolės (TC) sistemos, taip pat pajudėjimo įkalnėn (HSA) bei važiavimo nuokalnėn pagalbos sistemos (HDC). Neskaitant priekinių ratų varomos pavaros (FWD), į „Mokka“ gali būti montuojama ir išmani visų ratų pavara (AWD). Papildomai užsakoma išmani AWD sistema, nustato kada reikia daugiau jėgos visiems keturiems ratams ir automatiškai paskirsto jiems jėgą kai riekia.
Priekinių ar visų ratų varoma pavara: dinamiškas važiavimas aktyvam gyvenimo būdui
„Opel Mokka” dera viskas: funkcionalumas, komfortas, aukšta sėdėjimo pozicija bei nuotykių polėkis. Viena pagrindinių „Mokka“ sėkmės priežasčių yra tai, kad šio modelio važiuoklė buvo kurta ir tobulinta Vokietijoje. „Mokka“ važiuoklė buvo priderinta kasdieniam važinėjimui Europos keliais bei tinka važinėti žvyrkeliais.
Be vien tik priekinių ratų varomos, „Mokka” gali būti montuojama ir visų ratų varoma pavaros sistema gerinanti trauką bei valdymą. Visų ratų pavaros sistema yra išmani, efektyvi bei už palankią kainą.
Gamintojo nuotr./„Opel Mokka“ žiemos peizažuose |
Pagrindiniai AWD sistemos komponentai yra priekinės ašies diferencialas, kardaninis velenas, galinė varomoji ašis 4x4, valdymo moduliai bei elektromagnetinė daugiadiskė sankaba. Specialūs davikliai nuolat teikia duomenis valdymo moduliams. Kuomet kelio danga yra sausa, o sukibimas geras, automobilį į priekį varo tik priekiniai ratai, todėl degalų sąnaudos išlieka žemos. Priklausomai nuo kelio sąlygų, sukamasis momentas tarp priekinių ir galinių ratų pasiskirsto nuo 100 iki 50 proc., pvz. kai važiuojama šlapia kelio danga. Priklausomai nuo sąlygų, elektroninė sukimo momento perdavimo sistema (TTD) automatiškai ir sklandžiai perduoda sukimo momento jėgą galiniams ratams.
AWD sistema pagerina, jau ir taip itin judrios „Mokka“ savybes. Tai ypač jaučiama, kai automobilis įveikia staigius posūkius dideliu greičiu. Ši sistema įsijungia vos per kelias sekundės dalis, kai tik pradeda slysti galiniai ratai dėl traukos stokos.
AWD nustoja funkcionuoti, kai jos nereikia. Visų ratų pavaros sistema važiuojant vingiuotais keliais suteikia maksimalų sukibimą su kelio danga. Kadangi sveria vos 65 kg, automobilis išlieka ne tik stabilus, bet ir ekologiškas ir taupus.
„Mokka“ važiuoklė užtikrins maksimalų važiavimo komfortą ir valdymą, net jei vairuojama esant sudėtingomis kelio sąlygomis. Kad tai išpildyti, „Opel“ inžinieriai ir toliau įvairiuose bandymuose tobulino priekinės ašies „MacPerson“ statramsčius. „Side Load“ tipo spyruoklės subalansuoja šonines apkrovas važiuojant posūkyje. Triukšmas bei vibracija sumažėjo dėl patobulintų pakabos atramų, tvirtesnių stabilizatorių bei įvorių. Galinėje pakaboje „Opel” inžinieriai prieš galinius ratus sukonstravo U formos skerspjūvio tiltą.
Kad automobilio važiuoklė veiktų dar efektyviau, „Opel” inžinieriai priderino modernią elektroninę vairo stiprintuvo sistemą (EPS), kuri montuojama į bazines versijas Europoje, todėl „Mokka“ puikiai reaguoja net ir į menką vairo suktelėjimą
Judrus ir efektyvus – du benzininiai ir vienas dyzelinis varikliai
Galima rinktis vieną iš trijų efektyvių variklių. Mechaninė pavarų dėžė visuomet montuojama su deglus taupančia „Start/Stop” sistema. Benzininių variklių gamą sudaro: 1,6 l, 85 kW/115 AG agregatas, išvystantis 155 Nm sukamąjį momentą, kurio sąnaudos yra 6,5 l/100 km, o anglies dvideginio tarša 153 g/km bei 1,4 l „Turbo”, 103 kW/140 AG, išvystantis 200 Nm sukamąjį momentą, agregatas.
Gamintojo nuotr./„Opel Mokka“ žiemos peizažuose |
1,4 l turbininis variklis pradžioje bus galimas su mechanine pavarų dėže, o vėliau ir su automatine. Versija su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže ir visų ratų varoma pavara išvysto maksimalų 190 km/h greitį, o nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 9,9 s. Degalų sąnaudos mišriu ciklu siekia 6,4 l/100 km, o anglies dvideginio tarša 149 g/km.
Klientai gali rinktis ir dyzelinį variantą – 1,7 l CDTI, 96 kW/130 AG su maksimaliu 300 Nm sukimo momentu. Šis variklis galimas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže ir visų ratų varoma pavara arba septynių laipsnių automatine transmisija bei priekinių ratų pavara. Priekinių ratų varomas dyzelinis variantas su mechanine transmisija sunaudoja tik 4,5 l/100 km važiuojant mišriu ciklu, o anglies dvideginio tarša siekia vos 120 g/km. 1,7 l CDTI variantas yra vienas efektyviausių segmente. Skaičiai tą įrodo: variantas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže ir priekinių ratų pavara išvysto 187 km/h maksimalų greitį, o nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 10,5 s.
Pagrindinės pagalbinės vairavimo sistemos didinančios saugą ir komfortą
Su naujuoju „Mokka”, koncernas „Opel” mažų visureigių segmente pristato unikalias Vokietijos inžinerijos sistemas palengvinančias vairavimą. Technologijos didinančios saugą ir komfortą, siūlomos tik „Opel“, nuo šiol bus prieinamos daugeliui klientų. Tai yra modernios elektroninės stabilumo (ESP®Plus), traukos kontrolės (TC), taip pat pajudėjimo įkalnėn (HSA) bei važiavimo nuokalnėn pagalbos sistemos (HDC). Pastaroji didina vairavimo komfortą ir saugumą važiuojant nuo kalno.
Traukos kontrolės sistema, kuri montuojama į visas bazines „Mokka“ versijas, veikia kaip riboto praslydimo diferencialas. Ši sistema apsaugo nuo ratų praslydimo – visi „Mokka“ ratai veikiami pagal tam tikrus algoritmus, kad būtų užtikrintas maksimalus automobilio valdymas.
Kita pagrindinė vairuotojo pagalbinė sistema – tai trečios kartos „Bi-Xenon“ adaptyvinė priekinių žibintų (AFL+) sistema. Šviesos spindulių intensyvumas prisitaiko prie važiavimo sąlygų mieste, užmiestyje, greitkeliuose. Ši sistema dar turi nepalankių oro sąlygų, ilgųjų, statinio lenkimo šviesų, papildomos šviesos srauto („High Beam Assist”) funkcijas bei LED dienos žibintus. Papildomos šviesos srauto funkcija reguliuojama automatiškai, todėl priekyje esančių automobilių vairuotojai nėra akinami šviesos.
Gamintojo nuotr./„Opel Mokka“ žiemos peizažuose |
Antros kartos priekinė vaizdo kamera „Opel Eye” atlieka galimo priekinio susidūrimo (Forward Collision Alert), kelio ženklų atpažinimo (Traffic Sign Recognition), išvažiavimo iš eismo juostos (Lane Departure Warning) įspėjimo funkcijas.
Galimo priekinio susidūrimo atveju, vairuotojas yra įspėjamas garsinių bei vaizdiniu signalu. LDW funkcija įspėja vairuotoją netyčia išvažiavus iš eismo juostos. Inžinieriai taip pat patobulino kelio ženklų atpažinimo funkciją. Dabar ši sistema atpažįsta ne tik apvalius kelio ženklus, bet ir stačiakampio formos greitkelių, stovėjimo aikštelių bei greičio apribojimo ženklus. Kamera gali identifikuoti ir dinamiškus LED monitorius. Visos išvardintos funkcijos padeda išvengti eismo taisyklių pažeidimo ir nelaimingų atsitikimų, kurie dažnai nutinka dėl vairuotojo nuovargio. Automobilio statymas taip pat yra daug paprastesnis dėl priekyje ir gale esančių parkavimo sensorių.
Naudingas ir patogus: ergonominės (AGR) sėdynės ir „FlexFix” dviračių laikiklis
„Opel Mokka” galima užsisakyti ergonomines sėdynes, kurios yra sertifikuotos Vokietijos stuburo ligų gydytojų asociacijos (AGR – „Aktion Gesunder Rücken e.V.”). Net 8 padėtimis reguliuojamos, AGR sertifikuotos sėdynės pirmą kartą yra siūlomos mažų visureigių segmente. Tokios sėdynes turi atitikti tam tikrus kriterijus – pvz. nugaros išlenkimą palaikoma atrama turi reguliuotis bent keturiomis padėtimis, o atlošas turi prisitaikyti prie natūralaus stuburo išlinkimo.
Ergonominės sėdynės papildomai turi šonines juosmens atramas, be to galima pasiilginti sėdamąją vietą, kad būtų patogiau šlaunims. Galvos atrama reguliuojasi keturiomis padėtimis.
Gamintojo nuotr./„Opel Mokka“ žiemos peizažuose |
„Mokka” pakrovimo galimybes padidina antros kartos dviračių laikiklis „FlexFix”. Ši papildomai užsakoma išskirtinė „Opel“ sistema yra integruota į galinį bamperį, todėl visuomet ja galima pasinaudoti prireikus. Standartinė „FlexFix“ laikiklio sistema gali gabenti vieną dviratį sveriantį iki 30 kg. Tačiau, naudojantis specialiu adapteriu galima gabenti dar du dviračius sveriančius iki 60 kg. Net ir pritvirtinus dviračius, „FlexFix“ laikiklį galima pasukti į šoną, kad atidaryti galines duris ir patogiai patekti į „Mokka” bagažo skyrių.
„Mokka” galines sėdynes galima nulenkti santykiu 60:40, todėl bagažinėje atsiranda daug papildomos vietos. Visi šie naudingi bruožai „Mokka“ paverčia puikiu sprendimu aktyvų gyvenimą būdą propaguojantiems žmonėms bei turintiems aukštus reikalavimus.
Ryškus dizainas su rafinuotu funkcionalumu
Naujasis visureigis atspindi tradicinį „Opel” ženklo stiprumą: važiavimo dinamika, patogumas kiekvieną dieną ir jausmingas dizainas. „Mokka” suderina skulptūrinį meniškumą bei vokišką preciziškumą, tokiu būdu randa naują nišą mažųjų SUV segmente. Drąsus „Opel Mokka” įvaizdis, derintas su griežtais, bet elegantiškais bruožais, išlaikytos ir sportiškos bei atletiškos linijos. Ryškios priekinės variklio grotelės, bamperių apsaugos, ratų arkos pabrėžia tipišką aštrų „Opel” dizainą. Sportišką charakterį pabrėžia didesnė ratų prošvaisa, dėl ko ji puikiai tinkama važiuoti ir žvyrkeliu, platesnė, 1540 mm, ratų tarpvėžė. Salono vidaus dizainas taip pat tipiškas „Opel“. Skulptūriškos vingio formos linijos driekiasi per prietaisų skydelį ir durelių paviršiumi. „Opel“ vertybės, tokios kaip universalumas ir patogus funkcionalumas, matomos šiame modelyje: įrengta dviguba dėtuvė prietaisų skydelyje, uždara dėtuvė konsolėje bei gilios daiktadėžės priekinėse ir galinėse duryse. „Mokka“ automobilyje kroviniams skirta 1372 litrų erdvė, yra 19 įvairiausių dėtuvių daiktams, kas yra aktualu keliaujant su šeima.
Su visomis šiomis savybėmis „Opel Mokka” atitinka visus kasdienio gyvenimo poreikius bei tinka keliauti savaitgaliais. Su kompaktišku visureigiu patogu važiuoti mieste ir užmiestyje. Atlikti tyrimai atskleidė, kad „Mokka” klientai yra vidutinio amžiaus žmonės, gyvenantys aktyvų gyvenimo būdą. Todėl daugelis papildomai užsakomų funkcijų, tokių kaip priekinė vaizdo kamera, „FlexFix” dviračių laikiklis, yra puikus pasirinkimas žmonėms norintiems derinti kasdieną su laisvalaikiu. „Mokka” novatoriškas dizainas tapo mėgiamas klientų.