Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 12 13

„Opel Zafira“ – daugiausiai kilometrų gamtinėmis dujomis nuvažiuojantis automobilis savo klasėje

Po pasaulinės „Zafira Tourer” premjeros 64-joje Frankfurto automobilių parodoje, „Opel” plečia kompaktinių vienatūrių spektrą bei pristato itin ekonomišką, gamtai draugišką alternatyvaus kuro modelį.
„Opel Zafira Tourer“
„Opel Zafira Tourer“

2012 m. sausio mėn. bus pristatytas naujos kartos „ecoFLEX CNG” variklis, turėsiantis geriausią klasėje degalų ekonomiją – su pilnu gamtinių dujų baku bus galima įveikti net 530 km distanciją. Šis modelis papildys universalių „Opel” modelių šeimą. Kaip ir „Zafira Tourer” pirmtakas, taip ir ši versija turi „Opel monovalentPlius“ sistemą bei turi papildomai įrengtą 14 l benzino baką, dėl ko nuvažiuojama distancija pailgėja dar 150 km.

  • 1.6 l „CNG ecoFLEX turbo” variklis, su 110 kW/150 AG ir 129 g/km CO2 emisija
  • Gamtinėmis dujomis įveikiama 530 km distancija esant visoms 7 – ioms sėdimų vietų konfigūracijai
  • Lengvos konstrukcijos inovatyvi dujų bako sistema talpina 25 kg suslėgtų gamtinių dujų

Naujasis „Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX” variklis (CNG „Compressed Natural Gas“, suslėgtos gamtinės dujos), turi 110 kW/150 AG, sukamasis momentas 210 Nm, išvysto 200 km/h greitį. Automobilis sunaudoja tik 4,7 kg (7,2 m3) dujų 100 km, 6 proc. mažiau nei ankstesnis „Zafira CNG“ modelis. CO2 tarša sumažėjo iki 129 g/km (anksčiau 139 g/km), o tai atitinka „Euro5“ reikalavimus. Šis 1.6 l variklis gali būti varomas biodujomis arba biodujų ir gamtinių dujų mišiniu. Važiuojant vien biodujomis, anglies dvideginio tarša praktiškai yra nulinė.

Septynerių vietų naujoji „Zafira CNG“ įveikia 25 proc. ilgesnę distanciją nei pirmtakas. Tokių rezultatų pavyko pasiekti dėl patobulintos degalų bako sistemos, kuri talpina 25 kg gamtinių dujų (21 kg ankstesnioji versija) bei optimizuotos pavaros sistemos. 

„Zafira Tourer CNG” versijos kainos prasideda nuo 27 950 eurų (rekomenduojama kaina Vokietijoje įskaitant PVM). Šią versiją užsisakyti galima jau dabar. Važiuojant gamtinėmis dujomis varomu automobiliu, kaip ir naujuoju „Zafira Tourer“, sąnaudos degalams žymiai mažesnės nei važiuojant naudojant benziną. Pavyzdžiui Lietuvoje, CNG dujos yra apie 50 proc. pigesnės už benziną.

Pažangi dujų talpos sistema

„Opel” inžinieriai dujų bako talpą padidino nuo 21 kg iki 25 kg, dėl ko naujoji „Zafira“ nuvažiuoja 530 km, 25 proc. ilgesnę distanciją nei pirmtakas.  Vietoj įprastų plieninių dujų cilindrinių talpų, kuriant dujų talpos sistemą inžinieriai naudojo moderniausias lengvos konstrukcijos medžiagas bei anglies pluoštą, todėl automobilio svoris sumažėjo net 85 kg. 

Automobilio įveikiama distancija didėjo ir dėl inovatyvių elektroninių slėgio reguliatorių, kurie pakeitė tradicinius mechaninius buvusius ankstesnėse „Zafira Tourer CNG” versijose. Šie elektroniniai reguliatoriai efektyviai panaudoja net ir mažą likusį dujų kiekį talpoje. „Opel Zafira” važiuodama gamtinėmis dujomis bei pilnu septynviečiu ekipažu įveikia ilgiausią distanciją lyginant su konkurentais. 

„MonovalentPlius“ koncepcija – didžiausia kasdienė ekonomija 

„Opel” buvo pirmoji automobilių gamintoja, kuri įdiegė išmanią „monovalentPlius“ sistemą, kad optimizuoti gamtinių dujų sunaudojimą. Ši koncepcija buvo išbandyta bei pritaikyta varikliams varomiems būtent CNG. Be CNG talpų yra įmontuotas ir 14 l papildomas benzino bakas. Kai gamtinių dujų atsargos išsenka, automatiškai naudojamas benzino bako rezervas.

Optimizuojant variklio darbą buvo atkreiptas dėmesys į keletą aspektų: gamtinės dujos detonacijai atsparios iki 130 oktanų ir dėl didesnio produktyvumo jų slėgis gali būti padidintas. Specialiai sukurto gamtinių dujų pildymo vožtuvo dėka, dujos dar labiau suslegiamos pildymo metu.  Nuoseklaus įpurškimo cilindriniai – selektyviniai purkštukai su įpurškimo blokavimo mechanizmu bei keturi purkštukai (po vieną kiekvienam cilindrui) gamtinėms dujoms ir benzinui, užtikrina precizišką įpuškimo laiką ir kiekį. Tai sumažina ir taršos kiekį.

„Opel Zafira CNG“: gamtinėmis dujomis varomas flagmanas

Nuo pirmojo CNG automobilio versijos pristatymo 2001 metais, „Opel” Europoje  pardavė daugiau nei 70 000 gamtinėmis dujomis varomų automobilių, tarp jų yra „Zafira”, „Astra Caravan” bei „Combo”. „Zafira CNG” sudaro daugiau nei du trečdalius visų parduodamų CNG versijų. Šis „Opel” CNG versijų flagmanas yra labiausiai perkamas automobilis. Europoje tarp parduodamų gamtinėmis dujomis varomų automobilių, „Opel” nuolat būna trijose pirmosiose pozicijoje.

Nors dar vis parduodama ir „Zafira 1.6 Turbo CNG“ versija, naujasis „Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX” variantas tampa vis populiaresnis. „Opel Zafira Tourer“  kompaktinės klasės vienatūryje yra ir „Insignia“ vertybės – aukščiausios kokybės medžiagos, išmanios technologijos, skulptūriškas ir dinamiškas dizainas. „Zafira Tourer“ su atnaujinta „Flex7“ sėdimų vietų sistema nubrėžia naujus interjero universalumo ir erdvės standartus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų