Joje transporto įmonės gali gauti visą reikiamą informaciją apie nestandartinių dydžių krovinių gabenimą skirtingose šalyse. Projektą kuravo Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP).
„OTIN – tai sistema, leidžianti transporto įmonėms gauti visą reikiamą informaciją apie negabaritinių krovinių gabenimą Pietų Baltijos regiono šalyse. Virtuali sistema ne tik suteikia būtiną informaciją, bet ir padeda įgyti negabaritiniam transportui būtinus leidimus tose šalyse, su kuriomis pasirašytos bendradarbiavimo sutartys. Iki šiol vežėjai turėdavo blaškytis, norėdami išsiaiškinti, kokie reikalavimai negabaritiniam transportui taikomi skirtingose šalyse, tačiau dabar visa tai, kas yra būtina žinoti, yra susisteminta vienoje vietoje“ , – pasakojo KMTP vadovė Roma Stubrienė.
OTIN sistema sukurta projekto „Oversize baltic“ metu. Tai tarptautinis projektas, kuriuo siekiama Pietų Baltijos regione pagerinti negabaritinių krovinių transportavimo sąlygas, išspręsti administracines problemas, užtikrinti sklandų pervežimų planavimą, nubrėžti tokių pervežimų koridorius. Projektui, kuris truko dvejus metus vadovavo Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP), parkui talkino aštuoni partneriai iš Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos ir Švedijos.
Pietų Baltijos regiono negabaritinių krovinių pervežimo strategija vystoma siekiant sukurti vieningą regioninį požiūrį į negabaritinių krovinių pervežimo procedūras ir išskirti keturis pagrindinius tobulinimo aspektus: pervežimo koridorius, įstatyminę bazę, ekonominį poveikį, infrastruktūros ir technologijos tobulinimą.
Kaip veikia OTIN sistema? Negabaritinių krovinių vežėjai, prisiregistravę sistemoje, gauna visą reikiamą informaciją apie konkrečioje šalyje galiojančius įstatymus, reglamentuojančius negabaritinių krovinių pervežimą, sužino, kokie yra galimi maršrutai. Vienoje vietoje yra pateikiamos skirtingų Pietų Baltijos regiono šalių strategijos, maršrutų žemėlapiai, smulkiai aprašomos reikiamos procedūros. Šis negabaritinio transporto pervežimo vadovas leidžia dirbti operatyviau ir efektyviau, nes analogiškos informacijos ieškojimas, derinimas trunka gana ilgai.
„OTIN turėtų pagelbėti vežėjams paspartinti visas reikiamas procedūras, nes pagaliau sukurta vieninga virtuali sistema, kurioje visi vežėjai ras informacijos apie tai, ko reikia norint gabenti nestandartinio dydžio krovinius įvairiose regiono šalyse. Skirtingos kalbos, nevienodi teisiniai reikalavimai sukuria daugybę kliūčių greitai pervežti krovinius, tikimės, kad OTIN šiuos trikdžius panaikins“ , – sakė Andrius Sutnikas, projekto „Oversize baltic“ koordinatorius.
Vеžėjai, kurie nori nori naudotis informacine sistema, turėtų registruotis www.transportoversize.eu rubrikoje Company registre. Užsiregistravusiems bus sutektas vartotojo statusas.