Po ne itin maloniu tarti „Huayra“ pavadinimu slepiasi ne tik galingas 6,0 litrų „Mercedes“ V12 variklis su pora turbokompresorių, tačiau ir itin pažangūs aerodinaminiai elementai, padedantys suvaldyti šį superautomobilį (o gal turėtume sakyti „kosminį laivą“?) bei tinkamai išnaudoti daugiau nei 700 AG ir 1000 Nm.
Gamintojo nuotr./„Pagani Huayra“ |
Jau gerokai anksčiau kiti sportiškų modelių gamintojai automobiliuose sumontavo nuo greičio išsitraukiančius bei stabdyti padedančius aptakus, tačiau to, ką turi „Huayra“, iki šiol neturėjo joks kitas automobilis. Aktyviosios aerodinamikos paskirtis – ne tik kuo labiau prispausti automobilį prie kelio dangos, bet ir keisti svorio centrą taip, kad jis neslystų ir valdytųsi tiesiog idealiai.
Sistemos veikimo principas nėra sudėtingas, tačiau norėdami padaryti ją itin efektyvią, inžinieriai turėjo gerokai paprakaituoti. Automobiliu važiuojant trasoje, posūkių metu, priekyje bei gale esantys aktyvieji aerodinaminiai elementai atsidaro priklausomai nuo įvairių faktorių: judėjimo greičio, vairo bei variklio sklendžių padėties ir pagreičio. Sukant į kairę, atsidarys kairieji elementai, o sukant į dešinę – atvirkščiai.
Ši sistema automobilio kėbului taip pat neleidžia svyruoti į šonus, o labai stipraus stabdymo metu protingas kompiuteris duoda signalus priekiniams amortizatoriams bei gale esančioms aerodinaminėms plokštelėms. Tokiu atveju išlindę galiniai aptakai bei pakylanti priekinė „Huayra“ pakaba smarkiai keičia viso automobilio svorio centrą bei išlaiko jį stebinančiai stabiliu.
Gamintojo nuotr./„Pagani Huayra“ |
Pats „Pagani Huayra“ kėbulas taip pat suprojektuotas skiriant labai daug dėmesio į aerodinaminę pusę: radiatorių ataušinęs oras keliauja per specialias skersvėjį sudarančias angas, kurios aušinimo skyriuje nepalieka visiškai jokios turbulencijos bei efektyviai apipučia likusias kėbulo detales.
Tikriausiai dabar aišku, kodėl „Pagani“ jį pavadino Pietu Afrikos vėjo, „Huayra-tata“ vardu. Šis modelis buvo pristatytas Ženevos automobilių parodoje, o jo serijinė gamyba turėtų prasidėti kitų metų pavasarį. Manoma, jog „Pagani Huayra“ kainuos apie 3,35 mln. Lt.
Siūlome pažiūrėti ir video siužetą, kuriame puikiai matosi aktyviųjų aerodinaminių elementų darbas (tuo pačiu – pasimėgauti tiesiog fantastišku „Huayra“ garsu. Atrodo, kad, numynus greičio pedalą, automobilis su beprotiška turbinų jėga tarsi siurbtų visas kelio šiukšles ir aplink lakstančias benames kates):