Šiais globalizacijos laikais nieko nestebina automobilių gamintojų bendri projektai kuriant vieną ar kitą automobilį. „Fiat“ gamina savo 500-ą Lenkijoje šalia „Ford Ka“, tas pats „Ford“ Amerikoje visureigių gamykloje šalia „Escape“ dar gamina „Mazda Tribute“ ir t. t.
O štai dvi japoniškos markės – „Subaru“ ir „Toyota“ – kartu dirba jau ne vienus metus. Mes taip laukiame vieno jų bendro darbo, dvidurio automobilio „Toyota FT“, bet sulaukėme kai ko kito. Tai minivenas „Subaru Trezia“, kuris, pažvelgus atidžiau, yra tikra „Toyota Verso S“ kopija.
„Subaru“, kaip ir visi kiti gamintojai, rūpinasi gaminamų automobilių gamos vidutiniu CO2 ir kitų dujų išmetimu. Taigi mažo automobilio pristatymas yra tai, ko galima tikėtis. Pradžioje japonai planavo jį gaminti tik vietos rinkai, tačiau vėliau praneša, kad jo sulauks ir Šiaurės Amerikos gyventojai, ir europiečiai.
Taigi, kas ta „Subaru Trezia“? Tai mažas „Honda Jazz“ dydžio minivenas. Tikėtina, kad jame rasime „Toyota“ konstrukcijos 1,3 ir 1,5 litro benzininius motorus bei vieną 1,4 litro turbodyzelį. Nesitikėkite legendinės visų keturių varomųjų ratų sistemos. Bent jau bazinis komplektas jos negaus.
Patys matote, kiek darbo įdėta kuriant automobilio dizainą... Priekinė dalis, rodos, nukelta nuo „Impreza“, o prie visų kitų dalykų praleista gal valanda darbo. Tačiau netikėtai išėjo visai dailus automobilis.
Taip pat ir salone – nuklijuojame „Toyota“ ženklelius, užklijuojame „Subaru“ ir baigta. Gal ir gerai. Geras mokytojas paprastai išaugina gerus mokinius.