Pirmosios kartos „Freelander“ pasirodė 1997-aisiais, o po devynerių metų išriedėjo ir nauja šio modelio versija. Panašu, kad trečiosios kartos „Freelander“ nebus.
„Land Rover“ teigia, kad naujasis „Freelander“ pakaitalas bus gaminamas ant „Evoque“ platformos, o šio automobilio koncepcija turėtų būti atskleista jau šiais metais.
Sprendimą nuskandinti „Freelander“ projektą kompanija priėmė tada, kai britai nutarė plėsti „Discovery“ visureigių gamą.
Vienas iš kompanijos vadovų, Johnas Edwardsas teigė, kad „Land Rover“ privalo turėti trijų skirtingų gamų visureigius: „Range Rover“, „Discovery“ bei „Defender“.
Kalbant apie skirtingas modelių linijas, galima akcentuoti ir tai, kad „Range Rover“ gamą turėtų papildyti ir ketvirtas modelis – „Evoque XL“. Tokį modelį britai gamintų, siekdami užpildyti susidariusią nišą tarp „Range Rover Sport“ ir bazinio „Evoque“.
„Discovery“ modelių liniją turėtų sudaryti du flagmanai. Abu jie bus gaminami ant aliumininės PLA platformos, o kiek vėliau šių dviejų visureigių gretas papildys ir „Freelander“ pakaitalai – vienas iš jų bus penkiavietis, kitas – septynvietis.
Anksčiau buvo planuojama naująjį „Defender“ pristatyti 2015-aisiais, tačiau pastaruoju metu britai prasitarė, nespėsiantys įgyvendinti šių tikslų. Aišku tai, kad šio kultinio visureigio pakaitalo projektas nuo realybės yra nutolęs bent trimis metais.
„Autocar“ teigia, kad naujos kartos „Defender“ „Land Rover“ koncernui leis konkuruoti su kitais stambiais gamintojais, o komercinių automobilių segmente šis britiškas automobilis varžysis su „Toyota“ visureigiais.